VIDEO Festivalul Enescu, în reportajele şi interviurile „Adevărul“ 1

Ediţia din acest an a festivalului a totalizat 34 de prezenţe în premieră în România: 25 de artişti, printre care Marion Cotillard, Kirill Petrenko, Mitsuko Uchida şi nouă dintre cele mai bine cotate orchestre din lume. Adevărul, partener pentru a treia oară al Festivalului, v-a prezentat o serie de interviuri şi reportaje cu unii dintre cei mai importanţi artişti prezenţi la festival.

VIDEO Festivalul Enescu, în reportajele şi interviurile „Adevărul“ Vezi comentarii 1
Festivalul George Enescu
Otilia Andrei Autorul articolului
Citesc mai târziuAdaugă articolul în arhiva ta.

Festivalul Enescu, în cifre. Peste 250.000 de melomani au fost prezenţi online şi în sălile de concert

Festivalul Enescu, în cifre. Peste 250.000 de melomani au fost prezenţi online şi în sălile de concert

Ediţia 2019 a Festivalului Internaţional George Enescu (31 august-22 septembrie) s-a încheiat în acordurile Simfoniei nr.1, de Ceaikovski, cu viziunea copleşitoare a Orchestrei Regale Concertgebow din Amsterdam. Melomanii au petrecut aproape 200 de ore imersaţi în muzică interpretată la cel mai înalt nivel internaţional. Adevărul.ro a fost partener şi al ediţiei din 2019 a Festivalului

Redacţia Adevărul Autorul articolului
Citesc mai târziuAdaugă articolul în arhiva ta.

FOTO Cum a reflectat „Adeverul“ premiera operei „Oedipe” în 1936

FOTO Cum a reflectat „Adeverul“ premiera operei „Oedipe” în 1936

Premiera mondială a operei „Oedipe” de George Enescu a avut loc la Opéra Garnier din Paris, pe 13 martie 1936. „Adeverul” a publicat imediat după premieră, în ediţiile de pe 12, 13, 14, 15 şi 17 martie 1936, o serie de cronici, cu titluri sugestive: „Triumful lui Oedip”, „Oedip de George Enescu urmărit de calea undelor”, „Oedip la Opera din Paris” sau „George Enescu-omul”.

Iosif Ion Prunner, după prezentarea Simfoniei nr. 3 de Enescu la Berlin: În festival, s-a dovedit calitatea Orchestrei şi a Corului Filarmonicii George Enescu

Iosif Ion Prunner, după prezentarea Simfoniei nr. 3 de Enescu la Berlin: În festival, s-a dovedit calitatea Orchestrei şi a Corului Filarmonicii George Enescu

În încheierea Festivalului "George Enescu", la Berlin, a fost prezentată, pe 22 septembrie, Simfonia nr. 3 de Enescu. La pupitrul Orchestrei Radiodifuziunii Berlin  s-a aflat Vladimir Jurowski, dirijorul şef al acesteia şi directorul artistic al Festivalului Enescu. La Berlin, a participat şi Corul Filarmonicii "George Enescu", condus de maestrul Iosif Ion Prunner.

REPORTAJ VIDEO Dirijorul Christian Badea, la repetiţiile cu muzicienii din Sankt Petersburg: „Această orchestră e o istorie vie a muzicii clasice“

REPORTAJ VIDEO Dirijorul Christian Badea, la repetiţiile cu muzicienii din Sankt Petersburg: „Această orchestră e o istorie vie a muzicii clasice“

Am fost la Sala Palatului la repetiţiile Orchestrei din Sankt Petersburg, joi dimineaţă. Seara, pe 19 septembrie, era programat concertul în festival. Christian Badea avea o misiune dificilă: să repete, în mai puţin de trei ore, lucrări foarte diferite de Enescu, Şostakovici şi Dvořák. În lupta cu timpul scurt al repetiţiilor, a fost un singur avantaj: dirijorul avea în faţă una dintre cele mai "grele", ca tradiţie, orchestre din Europa.

Concertul faimoasei Orchestre Regale Concertgebouw

Concertul faimoasei Orchestre Regale Concertgebouw

Orchestra Regală Concertgebouw din Amsterdam va concerta, la Sala Palatului, de la ora 19.30, în secţiunea Mari Orchestre ale Lumii.  În program: Poemul simfonic „Don Quijote” – de Richard Strauss şi Simfonia a III-a în mi bemol major „Eroica” – de Ludwig van Beethoven. Adevarul.ro va transmite acest concert, de la 19. 30.

Celebra pianistă Mitsuko Uchida, pe scena Ateneului, în dublă ipostază de dirijor şi solist

Celebra pianistă Mitsuko Uchida, pe scena Ateneului, în dublă ipostază de dirijor şi solist

De la ora 16.30, astăzi, la Ateneu, are loc concertul Orchestrei de Cameră Mahler, alături de pianista Mitsuko Uchida, în dublu rol de dirijor şi solist. În program: Concertul nr. 19 pentru pian şi orchestră în fa major - de W.A. Mozart, „Metamorphosen”, Studiu pentru 23 de instrumente cu coarde soliste - de R. Strauss şi Concertul nr. 20 pentru pian şi orchestră în re minor – de W.A. Mozart.

„Adevărul“ este pentru a treia oară partener editorial al Festivalului „George Enescu“, după ce a realizat ziarul Festivalului în 2013 şi 2015. De pe 1 august, am prezentat Festivalul într-o secţiune dedicată acestuia, pe site-ul festivalenescu.adevarul.ro, unde puteţi citi totul despre Festivalul „George Enescu“.

acum 4 luni · comentarii (1)

Se află în plină desfăşurare Ediţia a XXIV-a, la fel de abundentă precum celelalte, pe durata obişnuită de ceva vreme, peste trei săptămâni. Sub Înaltul Patronaj al şefului statului român – documentul de acordare i-a fost înmânat directorului Artexim, Mihai Constantinescu, la conferinţa de presă din ziua inaugurării evenimentului, sub Preşedinţia de Onoare a celebrului Zubin Mehta şi direcţiunea artistică a lui Vladimir Jurowski.

acum 5 luni · comentarii (1)

Se observă că la această ediţie, opusurile lirice sunt mai prezente ca înainte. Nu sunt chiar foarte multe, dar să nu uităm că opera este în primul rând spectacol şi, din acest punct de vedere, programul prevede numai o seară cu „Oedipe”, obligatorie, la Opera Naţională Bucureşti. În rest, totul concertant, provenit din spaţii stilistice de secol XX şi baroc – preclasic - clasic.

acum 4 luni · comentarii (0)

Sigur că profilul simfonic rămâne central în programele festivalului, cu toate inserturile lirice. După Berliner Philharmoniker, London Symphony Orchestra, Polish National Radio Sumphony Orchestra, Rundfunk-Sinfonieorchester Berlin, despre care am notat anterior, au urmat la Bucureşti alte importante ansambluri. Nu înseamnă că, în recital sau concert, pe afiş nu au apărut nume de cântăreţi renumiţi sau opere în primă audiţie românească.

acum 4 luni · comentarii (0)

A răsunat ultimul acord al celei de-a XXIV-a ediţii a Festivalului George Enescu. Nu pot s-o calific mai bună sau mai puţin bună decât celelalte, întrucât evenimentul s-a situat dintotdeauna, cel puţin postdecembrist, la cel mai înalt nivel mondial. Trebuie s-o recunoaştem şi s-o afirmăm cu tărie. Efortul financiar este răsplătit pe deplin prin prestigiul confirmat de fiecare dată.

acum 4 luni · comentarii (0)

A fost Festivalul George Enescu şi am fost acolo în toate cele 23 zile! Am ascultat 37 de concerte minunate din cele 84 care au fost în Bucureşti. Este un record la care nu mă aşteptam, dar care mă bucură enorm mai ales că am reusit să ajung la toate secţiunile, mai puţin la cele camerale şi la Muzica secolui XXI, unde am compensat ascultând şi de acasă, dar la toate de la Mari Orchestre şi la majoritatea celor de la Miezul Nopţii.

acum 4 luni · comentarii (1)

Desigur că ediţia a XXIV-a a Festivalului Enescu a avut multe înălţimi, multe după-amieze, seri aşteptate cu sufletul la gură, dintr-o gamă variată de motive – iar printre cele mai aşteptate, chiar de la anunţarea programului, în urmă cu un an, a fost acest „Jeanne d’Arc au bûcher” (Ioana d’Arc pe rug), oratoriul lui Arthur Honegger, pe un libret compus de Paul Claudel.

acum 4 luni · comentarii (2)

Lawrence Foster este un american care iubeṣte România. Mai exact, iubeṣte partea ei bună: cultura. Ṣi mai exact, îl iubeṣte necondiṭionat pe George Enescu. În 1998, când am realizat acest interviu, venise în ṭară  ca director artistic al celei de-a XIV-a ediṭii a Festivalului Internaṭional George Enescu.

acum 6 ani · comentarii (0)

Sala Palatului, care nu este o sală dedicată muzicii clasice, neavând o acustică bună, are totuşi avantajul că foarte mulţi spectatori pot fi prezenţi la concertele festivalului. Şi festivalul a început cu „începutul“ - prima parte, „Rapsodia“ lui Enescu -, iar în partea a doua, „Simfonia a IX-a“ a lui Beethoven.

acum 5 luni · comentarii (1)