Directorul executiv al Festivalului „Enescu”: Numirea unui director artistic bun nu garantează continuarea cu succes a evenimentului 2

Mihai Constantinescu, directorul executiv al Festivalului Internaţional „George Enescu”, care urmează să se pensioneze toamna aceasta, a transmis marţi într-un comunicat, după ce dirijorul Cristian Măcelaru a acceptat funcţia de director artistic al evenimentului, că numirea unui director artistic bun nu garantează continuarea cu succes a evenimentului.

Directorul executiv al Festivalului „Enescu”: Numirea unui director artistic bun nu garantează continuarea cu succes a evenimentului Vezi comentarii 2
Doinel Tronaru Autorul articolului
Citesc mai târziuAdaugă articolul în arhiva ta.

INTERVIU Teodora Enache-Brody, artistă de jazz: „Rugăciunea mea este cântul“

INTERVIU Teodora Enache-Brody, artistă de jazz: „Rugăciunea mea este cântul“

Interpreta Teodora Enache-Brody, care va susţine sâmbătă, 18 septembrie, de la ora 20.00, un concert la Opera Naţională Bucureşti, în cadrul seriei „Bucureştiul Creativ“ a Festivalului Internaţional George Enescu, priveşte muzica şi arta ca pe o alchimie şi o călătorie spirituală.

Simona Chiţan Autorul articolului
Citesc mai târziuAdaugă articolul în arhiva ta.

INTERVIU Mihai Constantinescu, director Artexim: „De-acolo de sus, Enescu ne mulţumeşte pentru lupta noastră cu destinul“

INTERVIU Mihai Constantinescu, director Artexim: „De-acolo
de sus, Enescu ne mulţumeşte pentru lupta noastră cu destinul“

Unul, şi poate cel mai important, dintre artizanii Festivalui Internaţional George Enescu, directorul acestuia, Mihai Constantinescu spune că  efortul făcut pentru organizarea festivalului este asemănător luptei cu destinul din opera enesciană „OEdipe“.

Teodora Enache aduce singura interpretare vocală a Rapsodiilor enesciene la Festivalul Enescu

Teodora Enache aduce singura interpretare vocală a Rapsodiilor enesciene la Festivalul Enescu

Cunoscuta interpretă Teodora Enache-Brody va prezenta versiunea vocală a Rapsodiilor I şi a II-a de George Enescu, într-un concert extraordinar pe care îl va susţine pe 18 septembrie 2021, la Opera Naţională Bucureşti, împreună cu Călin Grigoriu la chitară, Andrei Kivu la violoncel, Joca Perpignan la percuţie şi având drept invitat special Corul Operei Române.

Muzica lui Enescu pe străzi, în staţii de benzină, în magazine şi în online, de ziua compozitorului

Muzica lui Enescu pe străzi, în staţii de benzină, în magazine şi în online, de ziua compozitorului

Una dintre cele mai emoţionante lucrări ale lui George Enescu, Balada, se va auzi simultan joi, 19 august, începând cu ora 12.15 în mai multe locaţii din Bucureşti şi diverse oraşe din ţară, precum şi pe mai multe canale media, în proiectul „Sunetul Iubirii”, iniţiat de Festivalul Enescu pentru a marca 140 de ani de la naşterea marelui compozitor.

Iosif Ion Prunner, după prezentarea Simfoniei nr. 3 de Enescu la Berlin: În festival, s-a dovedit calitatea Orchestrei şi a Corului Filarmonicii George Enescu

Iosif Ion Prunner, după prezentarea Simfoniei nr. 3 de Enescu la Berlin: În festival, s-a dovedit calitatea Orchestrei şi a Corului Filarmonicii George Enescu

În încheierea Festivalului "George Enescu", la Berlin, a fost prezentată, pe 22 septembrie, Simfonia nr. 3 de Enescu. La pupitrul Orchestrei Radiodifuziunii Berlin  s-a aflat Vladimir Jurowski, dirijorul şef al acesteia şi directorul artistic al Festivalului Enescu. La Berlin, a participat şi Corul Filarmonicii "George Enescu", condus de maestrul Iosif Ion Prunner.

Festivalul Enescu, în cifre. Peste 250.000 de melomani au fost prezenţi online şi în sălile de concert

Festivalul Enescu, în cifre. Peste 250.000 de melomani au fost prezenţi online şi în sălile de concert

Ediţia 2019 a Festivalului Internaţional George Enescu (31 august-22 septembrie) s-a încheiat în acordurile Simfoniei nr.1, de Ceaikovski, cu viziunea copleşitoare a Orchestrei Regale Concertgebow din Amsterdam. Melomanii au petrecut aproape 200 de ore imersaţi în muzică interpretată la cel mai înalt nivel internaţional. Adevărul.ro a fost partener şi al ediţiei din 2019 a Festivalului

VIDEO Festivalul Enescu, în reportajele şi interviurile „Adevărul“ / festivalul george enescu

VIDEO Festivalul Enescu, în reportajele şi interviurile „Adevărul“

Ediţia din acest an a festivalului a totalizat 34 de prezenţe în premieră în România: 25 de artişti, printre care Marion Cotillard, Kirill Petrenko, Mitsuko Uchida şi nouă dintre cele mai bine cotate orchestre din lume. Adevărul, partener pentru a treia oară al Festivalului, v-a prezentat o serie de interviuri şi reportaje cu unii dintre cei mai importanţi artişti prezenţi în festival.

REPORTAJ VIDEO Dirijorul Christian Badea, la repetiţiile cu muzicienii din Sankt Petersburg: „Această orchestră e o istorie vie a muzicii clasice“

REPORTAJ VIDEO Dirijorul Christian Badea, la repetiţiile cu muzicienii din Sankt Petersburg: „Această orchestră e o istorie vie a muzicii clasice“

Am fost la Sala Palatului la repetiţiile Orchestrei din Sankt Petersburg, joi dimineaţă. Seara, pe 19 septembrie, era programat concertul în festival. Christian Badea avea o misiune dificilă: să repete, în mai puţin de trei ore, lucrări foarte diferite de Enescu, Şostakovici şi Dvořák. În lupta cu timpul scurt al repetiţiilor, a fost un singur avantaj: dirijorul avea în faţă una dintre cele mai "grele", ca tradiţie, orchestre din Europa.

S-a încheiat de curând încă una din ediţiile remarcabile ale Festivalului Internaţional George Enescu, care a reunit pe scenele sale, pentru cea de a 25-a sa ediţie, mari muzicieni din întreaga lume şi din România. Fiindcă, aşa cum a scris reputatul New York Times, România “nu a permis pandemiei să scoată de pe şine Festivalul Internaţional George Enescu, dedicat celui mai important fiu muzical al său”1.

acum 9 luni · comentarii (15)

A doua întâlnire cu Maxim Vengerov la Enescu 2021 (după Concertul de Şostakovici cu Orchestra Naţională a Franţei dirijată de Cristian Măcelaru) a fost în intimitatea Ateneului, într-un recital cameral cu sonate pentru vioară şi pian. Partenera lui Vengerov a fost Polina Osetinskaia, o pianistă mai puţin celebră decât starul viorii, care şi-a asumat rolul secundar în această după amiază.

acum 10 luni · comentarii (0)

Joyce DiDonato, diva muzicii baroce. A intrat în scenă plutind, distinsă, delicată, într-o rochie corail. (Avea s-o schimbe în partea secundă cu una de un auriu strălucitor, şi ea subliniindu-i silueta impecabilă.) Mi-a evocat apariţia pe scena Ateneului a legendarei Elisabeth Schwarzkopf acum mulţi zeci de ani, în văluri, parcă planând. Aceeaşi eleganţă, aceeaşi nobleţe, acelaşi farmec.

acum 10 luni · comentarii (0)

A fost unul dintre cele mai aşteptate concerte ale actualei ediţii!  A fost una dintre marile – dacă pot nota astfel – întâlniri! ...dintre unul dintre colectivele simfonice de prim rang ale Europei - pe de-o parte - şi – pe de alta – dirijorul Cristian Măcelaru, personalitate dirijorală artistică pregnantă în spaţiul artistic european şi cel american.

acum 10 luni · comentarii (0)

Când ai atâtea orchestre londoneze la Bucureşti, în cadrul Festivalului Enescu – London Symphony Orchestra (LSO), Philharmonia Orchestra (PO), London Philharmonic Orchestra (LPO), Royal Philharmonic Orchestra (RPO), ca să nu mai punem la socoteală şi orchestrele de cameră (The Academy of St Martin in the Fields sau London Mozart Players) – aproape că te temi că o s-ajungi să le încurci, că n-o să înţelegi nimic.

acum 10 luni · comentarii (0)

Priveam din sala Festivalului „Enescu“ Orchestra Naţională a Franţei dirijată de Cristian Măcelaru, urmăream fermitatea excepţionalei concert-maestre Sarah Nemţeanu (da, femininul este onorant în acest caz, nu este o forţare a limbii române) şi mă gândeam că prezenţa acestor două nume româneşti acolo, pe acea scenă, la mijlocul ediţiei cu numărul 25 a festivalului are o semnificaţie artistică, dar are cu siguranţă şi una patriotică.

acum 10 luni · comentarii (4)

Acum doi ani, tot la Enescu, Vadim Repin oferea o versiune de neuitat a Concertului pentru vioară al lui Şostakovici, cu un Scherzo într-adevăr diabolic şi o Passacaglia apăsătoare şi lentă. Îl acompania Christian Badea la conducerea Filarmonicii din Sankt Petersburg, cea care a creat lucrarea în 1955.

acum 10 luni · comentarii (0)
Postari Recente
Modifică Setările