Ştefan Vlaston

Profesor

Este titlul interviului profesorului Radu Gologan pentru Adevărul. Nu este singurul care are această opinie. Şi Academia Romană, şi alţi profesori universitari sau cercetători de top au aceeaşi părere. Posibil ca de la vârful carierelor lor de excepţie aşa se vede lumea. 70% dintre elevii germani învaţă în şcoli profesionale, nu-şi propun să ajungă profesori universitari. Lor ce le oferă şcoala?

Încă nu avem soluţii pentru deschiderea noului an şcolar. Avem propuneri şi puncte de vedere  din toate părţile, dar soluţii venite de la minister încă nu avem. Am aşteptat să vedem în ce direcţie evoluează pandemia, dar nu sunt speranţe să ne plasăm pe un trend descrescător. Soluţia ar fi ca fiecare scoală, împreună cu inspectorii şi instituţiile medicale, să decidă ce drum va urma, funcţie de context.

Deşi există o lege care reduce la 20, 25, 30 numărul de ore/săptămână la primar, gimnaziu, liceu, ministerul Educaţiei nu vrea să ţină cont de ea. Pentru ministerul Educaţiei legile sunt facultative, nu obligatorii. Dintr-un proiect de OUG supus dezbaterii publice, rezultă că mai marii educaţiei aplică legea cum vor ei, nu cum scrie în ea.

Peste doar o lună începe noul an şcolar şi nimeni nu pare să ştie dacă şi în ce condiţii s-ar putea relua cursurile. Apar tot felul de variante, partea bună fiind că şcolile vor putea decide, individualizat, cum vor organiza cursurile în funcţie de riscul de infectare cu coronavirus în fiecare localitate. Am pierdut deja semestrul al doilea al anului şcolar 2019-2020, aşa încât încă un semestru pierdut ar însemna pierderea unui an întreg.

Citeşti şi te cruceşti. Cum e posibil ca unii dintre cei mai buni procurori ai ţării, cum se presupune a fi cei de la DIICOT, să întocmească acte juridice, clasări de dosare, cu fraze de genul: „restabilirea ordinii publice pe timpul desfăşurării unei adunări publice care şi-a pierdut caracterul paşnic nu are şi nu poate avea semnificaţia unei activităţi de plivit buruieni într-un răsad de panseluţe”!

  • Ştefan Vlaston a publicat un nou articol acum 2 zile

    Este titlul interviului profesorului Radu Gologan pentru Adevărul. Nu este singurul care are această opinie. Şi Academia Romană, şi alţi profesori universitari sau cercetători de top au aceeaşi părere. Posibil ca de la vârful carierelor lor de excepţie aşa se vede lumea. 70% dintre elevii germani învaţă în şcoli profesionale, nu-şi propun să ajungă profesori universitari. Lor ce le oferă şcoala?

  • Ştefan Vlaston a publicat un nou articol acum 3 zile

    Încă nu avem soluţii pentru deschiderea noului an şcolar. Avem propuneri şi puncte de vedere  din toate părţile, dar soluţii venite de la minister încă nu avem. Am aşteptat să vedem în ce direcţie evoluează pandemia, dar nu sunt speranţe să ne plasăm pe un trend descrescător. Soluţia ar fi ca fiecare scoală, împreună cu inspectorii şi instituţiile medicale, să decidă ce drum va urma, funcţie de context.

  • Ştefan Vlaston a publicat un nou articol acum 6 zile

    Deşi există o lege care reduce la 20, 25, 30 numărul de ore/săptămână la primar, gimnaziu, liceu, ministerul Educaţiei nu vrea să ţină cont de ea. Pentru ministerul Educaţiei legile sunt facultative, nu obligatorii. Dintr-un proiect de OUG supus dezbaterii publice, rezultă că mai marii educaţiei aplică legea cum vor ei, nu cum scrie în ea.

  • Ştefan Vlaston a publicat un nou articol acum 8 zile

    Peste doar o lună începe noul an şcolar şi nimeni nu pare să ştie dacă şi în ce condiţii s-ar putea relua cursurile. Apar tot felul de variante, partea bună fiind că şcolile vor putea decide, individualizat, cum vor organiza cursurile în funcţie de riscul de infectare cu coronavirus în fiecare localitate. Am pierdut deja semestrul al doilea al anului şcolar 2019-2020, aşa încât încă un semestru pierdut ar însemna pierderea unui an întreg.

  • Ştefan Vlaston a publicat un nou articol acum 11 zile

    Citeşti şi te cruceşti. Cum e posibil ca unii dintre cei mai buni procurori ai ţării, cum se presupune a fi cei de la DIICOT, să întocmească acte juridice, clasări de dosare, cu fraze de genul: „restabilirea ordinii publice pe timpul desfăşurării unei adunări publice care şi-a pierdut caracterul paşnic nu are şi nu poate avea semnificaţia unei activităţi de plivit buruieni într-un răsad de panseluţe”!

  • Ştefan Vlaston a publicat un nou articol acum 12 zile

    O lună şi o săptămână este timpul rămas până la deschiderea anului şcolar şi ne frapează lipsa de decizie de la nivelul ministerului Educaţiei. Există multe probleme restante pentru care nu mai există timp de rezolvare corectă şi adecvată. Începutul anului şcolar, dacă se va produce, va fi sub semnul improvizaţiei şi indeciziei conducerii ministerului Educaţiei, care trebuia de multă vreme să ia deciziile necesare anului şcolar viitor.

  • Ştefan Vlaston a publicat un nou articol acum 15 zile

    Cea mai gravă consecinţă a crizei generate de coronavirus mi se pare imposibilitatea deschiderii anului şcolar, în condiţii cât de cât normale. Am pierdut deja semestrul al II-lea al anului şcolar în curs, încă un semestru pierdut înseamnă un an şcolar compromis. Ce vom face cu etapa şcolară din viaţa a milioane de tineri, greu de spus acum. Cum va fi afectată cariera profesională a copiilor noştri?

  • Ştefan Vlaston a publicat un nou articol acum 20 zile

    Am scris despre acest proiect de HG, ridicând unele probleme de ordin practic şi legislativ. În şedinţa de guvern de joi, proiectul a fost pus pe ordinea de zi, dar nu ştim dacă au fost rezolvate lacunele evidente semnalate. Proiectul de HG pus pe site-ul guvernului este aproximativ acelaşi cu acela supus dezbaterii publice, dar fără nota de fundamentare. Exact acea notă de fundamentare a ridicat mari semne de întrebare.

Vezi mai multe