Stadiul lucrărilor pe cel mai scump tronson de autostradă din România. Ce s-a finalizat până acum VIDEO

0
Publicat:

Cel mai scump tronson de autostradă din România, Lotul 3 Cornetu-Tigveni, de pe A1 Sibiu-Pitești, are finalizate deja mai multe etape din faza de proiectare. CNAIR a prezentat recent stadiul lucrărilor.

A treia secțiune a Autostrăzii Sibiu - Pitești cuprinde zona montană dintre județele Vâlcea și Argeș, fiind aflată în exploatarea Asocierii WeBuild - Tancrad care avansează într-un ritm extrem de rapid.

Cele mai recente imagini din teren, surprinse cu o dronă de către reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Craiova, arată scene spectaculoase cu acest lot montan de autostradă, dar și arii întinse pentru care a fost nevoie de defrișări la ras

Peste 56 de hectare, respectiv 14.000 mc de lemn, au fost tăiate până acum, potrivit secretarului de stat în Ministerul Transporturilor Irinel Scrioșteanu, în contextul în care abia s-a trecut de jumătate din planificare.

Filmarea a fost postată pe rețelele de socializare însoțită de o scurtă informare privind stadiul lucrărilor din faza de proiectare a Lotului 3 Cornetu - Tigveni. Spre exemplu, până acum s-au finalizat defrișările din afara pădurilor, studiile arheologice, au fost amenajate cele două șantiere de la Cornetu (Racovița) în Vâlcea, precum și de la Cepari în Argeș, fiind obținute acordurile și avizele în vederea emiterii Autorizației de Construire (AC).

Stadiul lucrărilor pe Lotul 3 Cornetu Tigveni al Autostrăzii Sibiu Pitești la începutul lunii martie
Stadiul lucrărilor pe Lotul 3 Cornetu Tigveni al Autostrăzii Sibiu Pitești la începutul lunii martie

Termenul de predare al proiectului tehnic - la jumătatea primăverii

Stadiul lucrărilor de pregătire pentru începerea execuției secțiunii 3 a A1, Sibiu-Pitești: defrișare în afara fondului forestier - 100% realizat; defrișare în fondul forestier național - 62% realizat; studii arheologice - 100% realizat, obținere acorduri și avize, în vederea eliberării Autorizației de Construire - 100%; amenajarea celor două organizări de șantier - 100% infrastructură, urmează montarea stațiilor de betoane și clădirilor pentru ateliere și birouri; realizare proiect tehnic pentru obținerea AC - 75%, termen de predare - 15.04.2024;  operațiuni de deminare - 100%; realizare studii de teren - 100%”, se precizează în postarea de pe Facebook a celor de la DRDP Craiova, preluată și pe contul de socializare al CNAIR.

Lotul montan Cornetu - Tigveni de pe Autostrada Sibiu Pitești va avea și două noduri rutiere: la Cornetu (Racovița-Vâlcea) și Rudeni (Argeș).

Pe lângă faptul că este cel mai scump tronson de autostradă construit vreodată în România - 1,2 miliarde de euro fără TVA, secțiunea dintre Vâlcea și Argeș se mai remarcă, printre toate celelalte loturi, și prin lungimea traseului - 37,4 km. De asemenea, Lotul 3 Cornetu Tigveni va avea și cele mai multe viaducte și poduri - 96 la număr, precum și cel mai lung tunel montan - de 1,7 kilometri. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite