Semnal de alarmă pe Lotul 3 al Autostrăzii Sibiu-Pitești: „Podul acesta unic trebuie întărit” FOTO VIDEO

0
Publicat:

Autoritățile vâlcene avertizează că podul peste râul Olt, vechi de jumătate de secol, pe care vor trece mașinile de tonaj greu care vor lucra la autostrada Sibiu-Pitești, riscă să se prăbușească dacă nu va fi consolidat. Acest pod trece pe deasupra drumului european, a căii ferate și a râului Olt și este singura cale de acces de pe un mal pe celălalt.

Podul boltit peste râul Olt de la Cornet Racovița din județul Vâlcea Foto Daciana Stoica
Podul boltit peste râul Olt de la Cornet Racovița din județul Vâlcea Foto Daciana Stoica

Podul boltit peste Olt (VEZI GALERIA FOTO), de pe DJ 703M, din zona Cornet, comuna Racovița - Vâlcea, a fost construit în 1964 ca drum tehnologic pentru a ajuta la ridicarea uneia dintre marile hidrocentrale de pe Olt, CHE Cornet. Podul face, de asemenea, legătura între Valea Oltului și cele cinci comune din Țara Loviștei - zona montană de la est de Olt, cuprinsă între Munții Făgăraș și Munții Cozia: Perișani, Racovița, Titești, Boișoara, Câineni.

Ultima reabilitare a acestui pod peste Olt, în lungime de 143,5 metri, a fost realizată de Regia Județeană de Drumuri și Poduri Vâlcea, aflată în subordinea Consiliului Județean, în 2019, când s-au demarat o serie de lucrări la structura podului: înlocuirea panourilor de parapet degradat, înlocuirea bordurilor existente, refacerea trotuarelor, a parapetelor, precum și turnarea unui covor asfaltic.

DN7/E81 este singura arteră rutieră din zonă pentru mașinile de mare tonaj. Unul dintre șantierele dedicate lotului 3 al autostrăzii, cel de la Cornet(u), de la km 44 + 500 m, se amenajează pe 40.000 de metri pătrați, pe malul opus de DN7/E81, unde nu se poate ajunge decât traversând podul în cauză.

De altfel, traseul autostrăzii va coti chiar în zonă, din Defileul Oltului peste râu, și va străbate munții din Țara Loviștei, în drumul său spre Tigveni - Argeș.

Președintele Consiliului Județean Vâlcea, Constantin Rădulescu, s-a deplasat special pe teren, zilele trecute, pentru a atrage atenția asupra podului rutier peste Olt, dar și a altor probleme ce ar putea apărea în urma construirii autostrăzii (VEZI FOTO VIDEO).

„Este un pod unic, în pericol”

„Închipuiți-vă ce înseamnă să urce pe pod balenele acelea, mașinile uriașe, ținând cont că este un pod unic, în pericol! Este singurul pod din țară care traversează un drum național, un râu și o linie de cale ferată. Am avertizat că podul trebuie întărit, trebuie preluată porțiunea de drum care merge paralel cu Oltul, astfel încât lucrările să decurgă normal”, a atras atenția șeful administrației județene, amintind și de vechimea structurii.

„Suntem în căutare de forță de muncă. Din februarie, vom reîncepe angajările. Am găsit și în zonă, dar din păcate în România continuă problema cu forța de muncă. Angajăm atât forță calificată, cât și necalificată. Am apelat și la soluții de avarie – aducem și din alte țări, urmând să pregătim ansamble de cazare”, a menționat în cadrul întâlnirii inginerul Adrian Bodoc, managerul de proiect al asocierii WeBuild–Tancrad (Italia – România).

15 aprilie - termenul pentru predarea proiectării

Pentru întregul lot Cornetu - Tigveni se caută aproximativ 3.000 de muncitori (VEZI VIDEO), operatori și ingineri. Pentru șantierul din Cornet Vâlcea vor exista două zone - una tehnică destinată pentru două stații de betoane, un poligon de prefabricate, plus birourile pentru personal, iar cealaltă dedicată spațiilor pentru cazare. Aici vor sta în jur de 200 de muncitori străini, plus români din alte zone ale țării.

De asemenea, reprezentanții constructorului au mai precizat și că intenționează ca pe data de 15 aprilie 2024 să predea proiectul pentru autorizația de construcție, către beneficiar, pentru aprobare.

Tot la Cornet (nume preluat de la masivul și mănăstirea din zonă) va exista și cel de-al doilea ecoduct de pe Valea Oltului, menit să asigure traversarea în siguranță a animalelor sălbatice, de pe un mal pe celălalt al râului, dar și peste drumul european și calea ferată, precum și un nod rutier ce va conecta loturile 2 și 3 ale autostrăzii. Celălalt ecoduct este cel de la Lazaret – Sibiu, de pe Lotul Boița - Cornetu.

Cel mai scump tronson de autostradă din România

În 2022, CNAIR a semnat cu asocierea WeBuild-Tancrad cel mai mare contract al său acordat vreodată prin licitație: 5,323 miliarde lei fără TVA (1,2 miliarde de euro), adică 99,98% din valoarea estimată pentru cei 37,40 kilometri dintre Cornetu (Vâlcea) și Tigveni (Argeș).

Tronsonul ce va face legătura între Ardeal, Oltenia și Muntenia, Lotul 3 Cornetu Tigveni cuprinde aproximativ 50 de poduri, pasaje și viaducte (înalte de până la 40 de metri) pe o lungime de 12 kilometri, precum și lucrări de consolidare pe 25 de kilometri. Tot pe această secțiune se va construi și cel mai lung tunel de pe Autostrada Sibiu Pitești în lungime de 1,7 kilometri, între km 60 - 62.

În afara nodului rutier de la Cornet, se va mai construi un altul la celălalt capăt al lotului, la Rudeni – Șuici, pe lotul 3 al Autostrăzii Sibiu Pitești. Acum se lucrează la etapa de proiectare, fiind finalizate studiile de teren: arheologice, topografice și geotehnice.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite