UPDATE Accesul la concertele din Festivalul Enescu nu este afectat de noilor restricţii COVID din Bucureşti, anunţă organizatorii | coronavirus

UPDATE Accesul la concertele din Festivalul Enescu nu este afectat de noilor restricţii COVID din Bucureşti, anunţă organizatorii

Accesul publicului la concertele din cadrul festivalului Enescu nu este afectat de noile restricţii anti-Covid, cauzate de creşterea ratei incidenţei la peste 2 la mie, potrivit organziatorilor, care precizează că biletele au fost vţndute în limita a maximum 70% din capacitatea sălilor. Anterior, Prefectura Capitalei anunţase că au fost vândute bilete în limita a 75% din numărul de locuri.

Toamna se numără noutăţile la editura Polirom

Toamna se numără noutăţile la editura Polirom

Polirom deschide toamna 2021 cu o ofertă bogată de literatură română contemporană. Noi titluri semnate de cîteva dintre cele mai îndrăgite şi mai apreciate voci ale literaturii autohtone de astăzi se găsesc deja în librării sau vor fi disponibile pînă la finalul lunii septembrie.

Oltiţa Cîntec este critic de teatru, doctor în Teatrologie, conferenţiar universitar doctor la Facultatea de Teatru a Universităţii Naţionale de Arte ″George Enescu″ din Iaşi, director artistic al Festivalului Internaţional de Teatru pentru Publicul Tânăr (FITPT) şi al Teatrului Luceafărul din Iaşi, preşedintă a Asociaţiei Internaţionale a Criticilor de Teatru România (AICT.RO).

acum 12 ore · comentarii (1)

A doua întâlnire cu Maxim Vengerov la Enescu 2021 (după Concertul de Şostakovici cu Orchestra Naţională a Franţei dirijată de Cristian Măcelaru) a fost în intimitatea Ateneului, într-un recital cameral cu sonate pentru vioară şi pian. Partenera lui Vengerov a fost Polina Osetinskaia, o pianistă mai puţin celebră decât starul viorii, care şi-a asumat rolul secundar în această după amiază.

acum 24 ore · comentarii (0)

Joyce DiDonato, diva muzicii baroce. A intrat în scenă plutind, distinsă, delicată, într-o rochie corail. (Avea s-o schimbe în partea secundă cu una de un auriu strălucitor, şi ea subliniindu-i silueta impecabilă.) Mi-a evocat apariţia pe scena Ateneului a legendarei Elisabeth Schwarzkopf acum mulţi zeci de ani, în văluri, parcă planând. Aceeaşi eleganţă, aceeaşi nobleţe, acelaşi farmec.

acum 18 ore · comentarii (0)

Când ai atâtea orchestre londoneze la Bucureşti, în cadrul Festivalului Enescu – London Symphony Orchestra (LSO), Philharmonia Orchestra (PO), London Philharmonic Orchestra (LPO), Royal Philharmonic Orchestra (RPO), ca să nu mai punem la socoteală şi orchestrele de cameră (The Academy of St Martin in the Fields sau London Mozart Players) – aproape că te temi că o s-ajungi să le încurci, că n-o să înţelegi nimic.

acum 3 zile · comentarii (0)

Reiau aici, cu ocazia reînceperii anului şcolar, textele scrise de-a lungul vremii despre şcoala dinainte de 1989 – epocă la care ne raportăm în continuare şi un subiect predilect al meu. Chiar dacă nu „beneficiam“ de toate gadget-urile din prezent – care mai mult încurcă decât folosesc, ca să nu spun că nu folosesc la nimic –, lumea pe-atunci avea „culoare, gust şi miros“, lucruri care lipsesc cu desăvârşire în societatea postmodernă actuală.

acum 4 zile · comentarii (5)

Acum doi ani, tot la Enescu, Vadim Repin oferea o versiune de neuitat a Concertului pentru vioară al lui Şostakovici, cu un Scherzo într-adevăr diabolic şi o Passacaglia apăsătoare şi lentă. Îl acompania Christian Badea la conducerea Filarmonicii din Sankt Petersburg, cea care a creat lucrarea în 1955.

acum 6 zile · comentarii (0)

Programul concertului avea titlul: Stabat mater – Caldara & Pergolesi, însă doar lucrarea celui din urmă a fost prezentată. Antonio Caldara a compus şi el muzica unui Stabat mater, dar pentru cvartet de solişti, cor şi orchestră, adică un efectiv mult mai numeros decât cel din distribuţia anunţată.

acum 7 zile · comentarii (0)

Nimic despre 11 septembrie, pentru că în 20 de ani nu s-a înţeles nimic din el, ba chiar dimpotrivă, lucrurile au mers din rău în mai rău. Dacă deceniul 10 al secolului trecut a durat din 1989 până în 2001, perioada dublu decenală de după 11 septembrie s-a încheiat odată cu retragerea americană eşuată din Afganistan din august 2021. Şi de-acum încolo?

acum 7 zile · comentarii (2)

Dacă Stravinski şi-a descris Les Noces/Nunta drept „scene coregrafice cu muzică şi voci” sau „scene coregrafice pentru cor, solişti, patru piane şi percuţie”, îmi iau şi eu libertatea – pe care mi-o oferă muzica, pe care mi-o oferă Festivalul – să numesc câteva minunate întâmplări ale Enescului cu titlul de mai sus. Citiţi, deci, şi vă bucuraţi – ca să nu mă bucur doar eu.

acum 7 zile · comentarii (0)

Cel care aşteaptă trece în revistă mai multe versiuni ale „fiinţei” autorului-narator – fotbalist, comunicator, jurnalist, scriitor, profesor; mai multe vârste – copilăria, adolescenţa – cu acel început oblomovianist al studenţiei în care, tolănit în pat, nu face altceva decât să citească –, maturitatea – vestita criză de la mijlocul vieţii, aprofundată şi în alte scrieri de-ale sale -,

acum 8 zile · comentarii (0)
Postari Recente
Modifică Setările