Ce lege mai pregăteşte Ecaterina Andronescu: dublarea indemnizaţiilor membrilor Academiei Române şi statut de demnitar 8

Iniţiativa legislativă care prevede dublarea indemnizaţiilor pentru membrii titulari şi corespondenţi ai Academiei Române, cât şi acordarea statutului de demnitar oamenilor din conducerea instituţiei, este adoptată în regim de viteză în cadrul comisiilor din Senat. Asta, deşi în expunerea de motive a proiectului, cele două modificări nu sunt explicate, în contextul în care munca propriu-zisă a Academiei este greu de cuantificat.

Ce lege mai pregăteşte Ecaterina Andronescu: dublarea indemnizaţiilor membrilor Academiei Române şi statut de demnitar Vezi comentarii 8

Inspectoratul Şcolar al Bucureştiului plănuieşte o întreagă desfăşurare de forţe pentru sărbătorirea Centenarului. Şcolile sunt obligate să participe

Inspectoratul Şcolar al Bucureştiului plănuieşte o întreagă desfăşurare de forţe pentru sărbătorirea Centenarului. Şcolile sunt obligate să participe

Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB) vrea să „revitalizeze sentimentul patriotic în rândul elevilor“ prin organizarea a 13 activităţi culturale, toate trebuind să se desfăşoare pe o perioadă de minim trei luni. Toate şcolile sunt obligate să participe, după cum a transmis instituţia.

Profesoara Cristina Tunegaru îl critică pe ministrul Liviu Pop: Un învăţământ de nota 10 nu se face tăind panglica cu şapte foarfece!

Profesoara Cristina Tunegaru îl critică pe ministrul Liviu Pop: Un învăţământ de nota 10 nu se face tăind panglica cu şapte foarfece!

Cristina Tunegaru (29 de ani), profesoara de Limba Română devenită celebră pentru că a semnalat numeroasele neregulile din sistemul de învăţământ, îl critică pe ministrul Educaţiei Liviu Pop pentru faptul că problemele sunt „rezolvate“ de faţadă, învăţământul rural e în agonie, în timp ce responsabilii încearcă să-şi consolideze capitalul de imagine „regizând“ apariţii la şcoli atent alese şi prefăcându-se că totul funcţionează excelent.

Cum arată cel mai recent „tablou“ al educaţiei din România, realizat de Comisia Europeană: cu multe crăpături şi culori închise

Cum arată cel mai recent „tablou“ al educaţiei din România, realizat de Comisia Europeană: cu multe crăpături şi culori închise

România este la coada Europei în ceea ce priveşte numărul de elevi care ştiu să citească şi să socotească şi pe locul al III-lea la abandonul şcolar cu o rată de 18,5%, cele două fenomene fiind determinate de faptul că România dă cei mai puţini bani din UE pentru educaţie. Acestea sunt doar câteva dintre concluziile ultimului raport realizat de Comisia Europeană.

„Nutriţie şi Educaţie Nutriţională”, posibilă disciplină opţională pentru preşcolari şi elevi

„Nutriţie şi Educaţie Nutriţională”, posibilă disciplină opţională pentru preşcolari şi elevi

Preşcolarii şi elevii din învăţământul preuniversitar ar putea să aibă inclusă în programa şcolară, ca disciplină opţională, „Nutriţie şi educaţie nutriţională", potrivit  unui proiect de lege susţinut de Ministerul Educaţiei şi de Ministerul Sănătăţii. Specialiştii spun că această măsură este mai mult decât necesară, având în vedere că România se situează pe locul doi în UE la obezitatea infantilă.

Ministerul Educaţiei a lansat o consultare publică cu privire la rolul temelor pentru acasă

Ministerul Educaţiei a lansat o consultare publică cu privire la rolul temelor pentru acasă

Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN) şi Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei (ISE) organizează, în perioada 7 - 20 noiembrie 2017, o consultare naţională privind regimul temelor pentru acasă. Demersul se adresează atât profesorilor, cât şi elevilor li părinţilor copiilor din învăţământul primar, gimnazial şi liceal şi presupune completarea unor chestionare online.

Aceasta este o întrebare pe care mi-o pun de ceva timp şi cu siguranţă nu sunt singurul. Nu cred că există persoană care să fi trecut prin sistemul de învăţământ românesc şi căreia să nu i se fi cerut, măcăr o dată, să cotizeze cu bani pentru asigurarea cheltuielilor de funcţionare ale şcolii.

acum 18 zile · comentarii (7)

Am răsfoit manualul de biologie pentru clasa a V-a. N-am întâlnit o enormitate pedagogică şi educaţională mai mare decât acest manual. Aprobat şi girat de către Ministrul Educaţiei. Un munte de concepte şi noţiuni pe care nu le ştim nici noi, adulţii. Nu pot să nu adaug reacţia unui prieten după citirea draftului articolului: „bă, ăştia sunt nebuni?“.

acum 18 zile · comentarii (102)

Un fenomen distructiv, cauzat de absenţa planificării în sistemul de educaţie, a fost cel al necorelării cifrelor de şcolarizare cu piaţa muncii şi demografie. Ignorarea pieţei muncii a produs un sistem de învăţământ care a scos pe bandă rulantă politologi, sociologi, manageri, PRişti, adică şomeri.

acum 19 zile · comentarii (4)

Am mai scris un articol cu această temă. În curând se fac doi ani de la apariţia articolului şi lucrurile devin şi mai grave. În loc să se simplifice, cunoştinţele, exerciţiile pe care trebuie să le înveţe copiii de clasa a V-a devin tot mai grele, mai inaccesibile unor copii normali. Şi asta pentru că diriguitorii educaţiei sunt autişti, zac de zeci de ani în birouri ministeriale şi au pierdut orice legătură cu şcoala reală.

acum 20 zile · comentarii (71)

Deschiderea sistemului de educaţie către „externi“ bine pregătiţi, care au experimentat succesul, care au învăţat din propriile greşeli, poate fi oportunitatea de a avea cadre didactice care să susţină abordările inter şi transdisciplinare, inclusiv să contribuie, prin flexibilitate, la dezvoltarea reală de Curriculum la Decizia Elevului.

acum 27 zile · comentarii (7)

Când bătaia nu mai este ruptă din rai, mulţi dintre talibanii din educaţie încă sunt la posturi, chiar dacă au ieşit de ani buni la pensie! Sunt nemuritori în şcolile unde mai predau, chiar dacă nu mai folosesc bătaia drept principala armă a educaţiei. Dar sunt depăşiţi total, moral şi profesional. Nu au mai evoluat deloc în pas cu materiile pe care le predau. Sunt incapabili să mai progreseze.

luna trecuta · comentarii (9)

Am fost şi sunt uluit în faţa superficialităţii şi indolenţei autorităţilor în a se adresa viitorului. Proiectele pe termen lung sunt scoase din uz. Totul se face de pe o zi pe alta, fără a ridica întrebări în privinţa viitorului. Aşa se face că toate ne iau prin surprindere: zăpezi, inundaţii, incendii etc.

luna trecuta · comentarii (3)

Am fost provocată să descriu tabloul SWOT (puncte tari / puncte slabe / oportunităţi /ameninţări) + posibile soluţii pentru educaţie, pentru revista “Cariere” din septembrie. A fost o sarcină dificilă - vin din afara sistemului, cu un dram de optimism pentru a pune umărul, împreună cu alţi "nebuni frumoşi", la schimbarea de mentalităţi. Îndrăznesc să împărtăşesc aceste gânduri cu dvs., cu dorinţa de a merge mai departe.

acum 2 luni · comentarii (2)

Un an nou, poate primul an pentru unii dintre voi. Faceţi parte dintre cei aleşi, aveţi o şansă pe care mulţi alţi tineri nu o au – în România şi în lume. La nivel global, faceţi parte dintre cei 1% care au (vor avea) studii superioare. Pentru că facem parte din „global village“ numit Pământ, avem fiecare dintre noi o responsabilitate asociată acestei poziţii privilegiate.

acum 2 luni · comentarii (6)

Ziarele strigau că ar fi o numire controversată. Dar nimic din conţinutul articolelor nu reda vreo informaţie în sprijinul titlului. Despre ce controversă era vorba? Dimpotrivă, Inspectoratul Şcolar Judeţean, emite un comunicat în care ne explică limpede că „a îndeplinit condiţiile legale privind ocuparea acestui post“. Care este problema?

acum 2 luni · comentarii (7)

Cred că asistăm la o premieră. Un proiect al unei legi mai relevant prin ce nu spune, decât prin ce spune. Nu se spune nimic în lege despre manualul unic şi editura unică, dar nici nu se exclude această posibilitate. Nu se spune nimic în lege despre relaţiile dintre autori, edituri şi ministerul Educaţiei, deşi aici au existat problemele care au condus la absenţa manualelor la început de an şcolar.

acum 2 luni · comentarii (4)

Mai întâi am fost cu toţii fascinaţi de „exotismul“ modelului finlandez, dar ne-am înclinat repede cu respect în faţa rezultatelor evidente. Finlanda are cel mai performant sistem de învăţământ din Europa de Vest. Finlanda are şi cele mai puţine ore de curs - 20 de ore pe săptămână, cu tot cu pauze. Nu au teste standardizate, nu au şcoli speciale, nu au învăţământ particular.

acum 2 luni · comentarii (5)

Domnule Preşedinte, cum de aţi primit senin jurământul acestui ministru al Educaţiei, la învestirea acestui Guvern? Chiar n-aţi realizat ce stofă are, pe bune? Ligia, Iulia, Laurenţiu, Dudu, voi unde aţi fost, dragilor? Ce l-aţi consiliat pe Preşedinte? Că mai bun ministru la Educaţie altul pe lume nu-i? Şi acum noi, ăştia de rând, căpătuiţi cu aşa specimen, ce ne facem? Iar ieşim în stradă, disperaţi de furie şi revoltă? Iar?!...

acum 2 luni · comentarii (12)

Evenimentul principal al săptămânii ce stă să se încheie este, fără doar şi poate, începerea anului şcolar 2017-2018. Ceva care se caracterizează prin „repetitivitate“ devine eveniment tocmai datorită faptului că respectivul fapt are nedorita însuşire de a pune în oglindă cam tot ceea ce este rău în România de o lungă perioadă de vreme.

acum 2 luni · comentarii (25)

Continuăm conversaţia „Cine a scris Compendiul pentru gimnaziu?“, pe nivelul următor. Sunt onorat să fac public primul răspuns de asumare a paternităţii secţiunilor de Franceză, primit de la dl prof. Gabriel Fornica-Livada, C.N. „Dimitrie Cantemir“ Oneşti, jud. Bacău. Facem împreună acest exerciţiu de integritate, cu acordul explicit al dlui profesor. Domnule profesor, vă mulţumesc pentru încrederea pe care mi-aţi acordat-o. RESPECT!

acum 2 luni · comentarii (0)

Pe pagina a doua scrie: "Acest compendiu este proprietatea Ministerului Educaţiei Naţionale". Mai jos: "Resurse realizate pe baza unor repere metodologice oferite de Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei". Citesc, secţiune după secţiune... NICI UN AUTOR, cu nume şi prenume! Frică? Laşitate? Culpă? Produs intelectual educaţional, NO NAME. Incredibil! M.E.N. & I.Ş.E., să vă fie ruşine fără margini pentru ce-aţi făcut!

acum 2 luni · comentarii (8)

Ceea ce se întâmplă de câteva luni la Ministerul Educaţiei Naţionale, condus de Liviu Pop, frizează nu absurdul, căci în ţara lui Eugen Ionescu, absurdul este la el acasă, ci penalul. Măsurile luate de ministru sunt, după cum vom demonstra, paşi premergători pentru o serie de abuzuri, falsuri, corupţie şi alte crime financiare ce atentează la siguranţa naţională a României.

acum 2 luni · comentarii (4)
Postari Recente