Imagini spectaculoase cu Autostrada Sibiu - Piteşti, surprinse din dronă. Ce au remarcat şoferii VIDEO

0
0
Nodul rutier Şelimbăr al Autostrăzii Sibiu - Piteşti Foto captură video Adrian Gica
Nodul rutier Şelimbăr al Autostrăzii Sibiu - Piteşti Foto captură video Adrian Gica

Stadiul lucrărilor la autostrada peste Carpaţi a fost surprins recent pe primul tronson, cel dintre Şelimbăr şi Boiţa, în judeţul Sibiu.

Două videoclipuri realizate la finele acestei săptămâni arată cele mai noi lucrări imortalizate cu drona pe cea mai avansată porţiune din A1 - TransCarpaţi, după cum mai este cunoscută Autostrada Sibiu - Piteşti.

Una dintre filmări, realizate şi postate pe contul dedicat de YouTube - de Ioan Adrian Gica, surprinde lotul complet Sibiu - Boiţa, iar cealaltă arată complexitatea nodului rutier de la Şelimbăr. 

„Am filmat Lotul 1 al Autostrăzii Sibiu - Piteşti, începând de la Boiţa până la joncţiunea cu Centura Sibiului”, a explicat cameramanul despre prima dintre filmările realizate vineri, 15 iulie.

Sursa citată a mai menţionat că, din ce a observat, lucrările pe primul tronson avansează vizibil, de la o filmare la alta. „Mobilizarea era evidentă pe tot lotul, dimineaţa, când am început să filmez, activitatea era foarte intensă!”, a mai specificat Adrian Gica.

Internauţii şi-au manifestat mirarea privind împărţirea loturilor: primul are 13 kilometri, al doilea 31 de kilometri, al treilea 37, al patrulea zece kilometri, iar ultimul 30 de kilometri şi au apreciat cel mai probabil aceasta s-a realizat în funcţie de complexitatea lucrărilor ce trebuie executate în funcţie de fiecare tronson în parte.  

Alţii au remarcat că în România nevoia de infrastructură bună este uriaşă, având în vedere decalajul imens faţă de alte ţări, dar şi că firma austriacă PORR, constructorul primului lot, a făcut eforturi evidente pentru o „lucrare ca la carte” şi au dat ca pronostic data de 15 august pentru finalizarea sensului giratoriu spre Cisnădie.

Cele mai spectaculoase imagini surprind însă lucrările la nodul rutier de la Şelimbăr. „Am dat o tură la nodul rutier Sibiu - Sud, unde lucrările au fost mutate pe firul spre Tălmaciu”, a menţionat cameramanul.

Cadrele surprinse i-au pus pe gânduri pe participanţii la trafic care au remarcat o serie de aspecte şi au comentat modul în care se va realiza joncţiunea pentru conectarea bretelei spre sensul de la Şelimbăr şi spre Boiţa: „Inginerul din mine se tot întreabă oare cum vor face joncţiunea... Mă refer la soluţia tehnică, adică, cum vin ei să lipească la proaspăta bretea de Şelimbăr continuarea autostrăzii. M-aş fi aşteptat să facă fundaţia, înainte să deschidă breteaua. Nu era mai bine să facă fundaţia pe toată lăţimea, în loc să facă doar pentru bretea? Temporar, până la finalizarea joncţiunii, acolo va fi şi intrarea şi ieşirea”.

Alţii cred că întâi va fi terminată viitoarea bretea de ieşire dinspre Sibiu, după care se va închide ieşirea veche, din capătul autostrăzii actuale şi în acest mod se va realiza conexiunea.

Participanţii la trafic au observat că lipseşte coborârea de pe autostradă pe sensul Boiţa - Sibiu, motiv pentru care şoferii sunt nevoiţi acum să coboare către sensul giratoriu, spre Valea Oltului şi abia apoi să întoarcă spre Sibiu

Imaginile arată şi că muncitorii se concentrează deocamdată pe finalizarea sensului giratoriu spre Cisnădie.

Lotul 3 al Autostrăzii Sibiu - Piteşti: contestaţia împotriva câştigătorului licitaţiei a fost respinsă

Cum va arăta autostrada Sibiu-Piteşti în zona montană din Vâlcea. Primele imagini din proiect VIDEO

Contractul pentru tronsonul 3 al autostrăzii, la semnat

Ultimele veşti în privinţa Autostrăzii Sibiu - Piteşti au în vedere a treia secţiune, cuprinsă între Cornet (Vâlcea) şi Tigveni (Argeş), cel mai complex şi cel mai scump dintre loturi. După respingerea contestaţiei celor de la Strabag, către CNSC (Consiliul Naţional de Soluţionare a Constestaţiilor), privind rezultatul procedurii de achiziţie publică, la începutul acestei săptămâni au demarat procedurile pentru semnarea contractului de proiectare şi execuţie cu Asocierea italiano-română Webuild SPA (Astaldi) – Tancrad. Aceasta a fost desemnată câştigătoare în data de 12 mai, pentru 5,3 miliarde lei (fără TVA), având la dispoziţie 12 luni pentru proiectare şi 45 de luni pentru execuţia a 37,4 kilometri de autostradă care cuprind, printre altele, 95 de poduri şi pasaje, un tunel cu două galerii independente, de 1,7 km/galerie, două noduri rutiere şi un ecoduct. 

Loturile 2 şi 3 au o lungime totală de 68,73 kilometri şi reprezintă tronsonul montan al Autostrăzii Sibiu - Piteşti, care va traversa efectiv Carpaţii, cea mai mare porţiune din acestea, aproximativ 40 de kilometri, fiind pe raza judeţului Vâlcea.

Vă recomandăm să mai citiţi:

Imagini noi cu Autostrada Sibiu - Piteşti: „În august vom şti când vom circula pe aici” VIDEO

Cozi de coşmar în trafic pe Valea Oltului: accident rutier la Câineni, lucrări la carosabil în Boiţa

Primul tronson al Autostrăzii Sibiu-Piteşti, finalizat 70%. Jumătate din drum este asfaltat FOTO VIDEO

Sorin Grindeanu, pe autostrada Sibiu - Piteşti: „Terminaţi înainte de termen, sper ca în decembrie să fie cum am zis” VIDEO

Hăţişul de drumuri din Ţara Loviştei, care ocoleşte Valea Oltului şi scurtează distanţa între Sibiu şi Piteşti cu 50 km FOTO

Paradox de România: uliţe moderne care se opresc în drumul principal, asfaltat cu „porţia“, la jumătate VIDEO 

Sibiu


Ultimele știri
Cele mai citite