Profesoara din Neamţ care predă engleza prin jocuri şi ieşiri în natură. „Îi învăţ că nimic nu este imposibil“ 0

În localitatea Borca, din judeţul Neamţ, există o şcoală unde engleza a fost adusă copiilor ca un joc. Fie că sunt exerciţii de vocabular – Fazanul – sau de gramatică – X şi 0 –, un lucru este cert: elevii învaţă o limbă de circulaţie internaţională, îşi formează spiritul de echipă, dar se şi distrează copios.

Profesoara din Neamţ care predă engleza prin jocuri
şi ieşiri în natură. „Îi învăţ că nimic nu este imposibil“ Vezi comentarii 0

Dear all, care tocmai v-aţi găsit să săriţi la beregăţile celor de la Curcani, “Lazăr”, Râmnicu-Sărat, Baia Mare, Iaşi, Sibiu, că nu-ş ce şi nu-ş cum, că aia şi ailaltă, nu mai bine puneţi mâna frumuşel şi vă proiectaţi propriile şcoli-pilot care să se întoarcă după soare aşa cum vreţi voi, dându-ne pe noi toţi ceilalţi pe spate cu minunile voastre de proiecte, în loc să vă frece grija de munca altora? Ia încercaţi, să vedeţi cum e. Hai! BAFTĂ!

acum 9 ore · comentarii (0)

Ceva nu e în regulă! Ministrul Educaţiei ne spune că suntem într-un minim al calităţii educaţiei, că invatamanatul online a fost un „dezastru”, o catastrofă naţională”, am avut patru semestre de şcoală pierdute şi totuşi, la Evaluarea Naţională obţinem cel mai bun rezultat din ultimii 12 ani: peste 82% au luat medii peste 5, ne anunţă plin de sine ministrul Cîmpeanu.

acum 10 zile · comentarii (14)

Mai are şi ministrul Cîmpeanu momentele lui de sinceritate. Când a afirmat că educaţie românească se află la un minim (istoric ?) al calităţii, şi când a afirmat că învăţământul online a fost un dezastru, o catastrofă naţională. Ce nu spune ministrul Cîmpeanu: cine a condus educaţia din 2020 până în prezent, cine a organizat învăţământul online, cine a închis şcolile şi acolo unde trebuia dar şi unde nu trebuia.

acum 13 zile · comentarii (3)

Pentru că mai toţi trăitorii acestui secol au trecut prin şcoală, înseamnă că se „pricep” la ceea ce este şi înseamnă educaţia. În realitate, puţini izbutesc să treacă dincolo de propriile frustrări – multe, din păcate, cu fundament real – sau de propria mândrie a coroniţelor, sute de postări din social media relevând că autorii nu pot gândi sistemic în acest areal deosebit de complex şi dificil al învăţării.

acum 17 zile · comentarii (6)

n timp ce unii dintre părinţi, profesori, diriguitori ai educaţiei naţionale, mingicari se bat pe acest subiect neimportant, învăţământul românesc se evidenţiază tot mai mult prin nivelul tot mai jos la care ajunge an de an, lucru cu adevărat extrem de important, îngrijorător şi urgent de tratat! IAnul şcolar 2021-2022, arată cât de mult se degradează calitatea învăţământului românesc în ultimii zeci de ani.

acum 17 zile · comentarii (0)

Ministrul Cîmpeanu conduce de trei ani educaţia din România. Concluzia şi-a pus-o singur: „am ajuns cu calitatea educaţiei într-un punct de minim”. În schimb, mai în fiecare zi este pe ecranele tv şi se laudă cu ce măsuri ia el în educaţie. Adică dă din gură! Pandemia nu este o scuză suficientă. Şi alte ţări au trecut prin pandemie dar n-au ajuns la minimul calităţii în educaţie.

acum 19 zile · comentarii (8)

Se repetă situaţia de la Bacaluareat. De data aceasta, elevii înmatriculaţi în clasa a VIII-a sunt înscrişi automat de către secretariatele şcolilor gimnaziale, fără vreo cerere din partea elevilor. Erau înmatriculaţi în clasa a VIII-a 172.900 de elevi, şi au fost înscrişi la examenul de Evaluare Naţională 155.800 de elevi. Unde este diferenţa de 17.100 elevi? De ce n-au fost înscrişi la examen?

acum 20 zile · comentarii (12)

Poate că unii dintre noi, cei care vor şi pot să schimbe legi, au nevoie de motive mai solide decât cele legate de beneficiile intelectuale, sociale, psihologice, să creadă că educaţia bilingvă merită (mult) mai multă atenţie decât primeşte acum.

acum 25 zile · comentarii (4)

Greu de înţeles. Îţi freci coatele şi hainele 4 ani pe băncile liceului, iar când poţi obţine diploma, „paşaport” pentru piaţa muncii, renunţi. Din cei 152.000 de elevi înscrişi în acest an în clasele a XII-a şi a XIII-a (seral), doar 111.330 s-au înscris la Bacalaureat. Restul de 40.570 nu susţin examenul. De ce oare? Sunt posibile mai multe explicaţii.

acum 27 zile · comentarii (9)

Este şi cazul legilor Educaţiei. Se zvoneşte că ar fi gata, deja prezentate preşedintelui Iohannis pentru a-şi da acceptul, dar pe care nimeni nu le-a văzut, nimeni nu ştie ce conţin. Mai grav, se pare că vor fi impuse prin asumarea răspunderii guvernului, astfel încât să rămână exact cum au fost propuse de către „deştepţii” neamului. Cum s-a procedat şi cu proiectul România Educată.

acum 29 zile · comentarii (12)

Nu că n-am fi obişnuiţi cu tot felul de trăsnăi scoase de ministrul Educaţiei. Dar ultima le întrece pe toate. Lasă la latitudinea profesorului să stabilească media finală a unui elev de la sfârşit de an şcolar fără etapele intermediare de evaluare: teze, extemporale, medii semestriale sau trimestriale.

luna trecuta · comentarii (23)

Ne spune şi dl Cîmpeanu ce ştim cu toţii. Educaţia a ajuns la un punct de minim, concluzia fiind trasă în urma examenelor naţionale, a testelor PISA, a evaluării tinerilor care ajung la facultate. Şi încă nu ştim totul, pentru că nu avem un sistem de evaluare credibil, standardizat, nesupus subiectivismului profesorilor. Aşa cum arată şcoală azi, aşa va arăta societatea mâine.

luna trecuta · comentarii (24)

Una dintre cele mai frecvente întrebări pe care o primim la Future Minds de la părinţi este: „Merită să facem efortul financiar de a ne susţine copilul la facultate în străinătate?”. De fapt, ca să fim sinceri, întrebarea este formulată mult mai simplu şi direct: „E ceva de capul şcolilor astea de afară?”. Chiar dacă întrebarea este simplă, răspunsul este ceva mai complex.

acum 2 luni · comentarii (6)

O ţară care şi-ar iubi copiii s-ar îngriji întâi de toate ca familiile ţării să aibă încredere în viitor. S-ar îngriji ca ele să aibă încredere în propriile puteri, în modul în care funcţionează instituţiile statului şi să câştige o credinţă oarbă în câteva principii fundamentale de convieţuire: justiţia e obiectivă, promptă, proprietatea privată individuală e sfântă, munca e răsplătită, inovaţia e valorizată, educaţia e cea mai bună investiţie.

acum 2 luni · comentarii (6)

Războiul Rusia-Ucraina a avut încă un efect nefast. Ministrul Cîmpeanu n-a mai avut loc să apară, mai în fiecare seară, la tv-urile noastre. Şi să debiteze aceleaşi poveşti inutile pe care ni le aruncă de doi ani fără vreo consecinţă practică. Acum a venit cu fumigene care mai de care: module în loc trimestre, eliminarea tezelor, evaluare computerizată. Întrebat ce înseamnă aceste „bombe”, ministrul răspunde candid că nu e treaba lui.

acum 3 luni · comentarii (11)

Prof. Irina Petcu şi prof. Magda Cojocea sunt fondatoarele Asociaţiei Europene a Profesioniştilor din Educaţie EDUMI, gazde de clasă ale webinarului din 3 martie, pe care l-am intitulat “Curajul pilotării curriculare – testul de leadership real al Şcolii ca sistem in 2022”. Cu peste 11000 de vizualizări în seara transmsiei live, ne-am bucurat că povestea şcolilor-pilot deja operaţionale a ajuns la şi mai mulţi profesori. Iată feedback-ul lor.

acum 4 luni · comentarii (0)

Este în proces de redactare o nouă Lege a educaţiei, contruita pe „directivele” din România Educată, a lui Klaus Iohannis. Încercăm să lămurim ce a vrut să spună ministrul Cîmpeanu, pentru ca părinţii şi elevii să ştie ce trasee educaţionale îi aşteaptă în anii ce vin. Este necesară o dezbatere publică autentică, pentru că o nouă Lege a educaţiei afectează sistemul şcolar din România mulţi ani de aici înainte.

acum 4 luni · comentarii (5)

“– Cin’ să fie? Cei ca mine!... (pauză luuungă) Care-am fost miniştri şi în 2014, 2015, şi n-am avut curajul şi tăria... Ca să nu se supere prea multă lume pe noi!...” Aşa a răspuns mai ieri, dezarmant de simplu şi la obiect, ministrul Educaţiei, la întrebarea ”cine-i de vină că planurile-cadru sunt cum sunt, de ani şi ani”. Diagnostic crud, frustrant, nefardat, de top: imens deficit de leadership, la vârf, dat în fapt cu subiect şi predicat.

acum 5 luni · comentarii (1)

Scriu despre acest tip de evaluare de vreo 10 ani. Cam atât timp le-a trebuit miniştrilor Educaţiei să înţeleagă despre ce este vorba. Anul trecut, la Bacalaureat, au fost 56.000 de contestaţii.  53.000 de note au fost modificate, unele şi cu 4 puncte, adică 95%. Dar cei care, din lene, lehamite, n-au făcut contestaţii? Aici se află sistemul nostru de evaluare în învăţământ.

acum 5 luni · comentarii (2)

„Nu-mi pasă de pietrele ce mi se aruncă în viaţă, îmi pasă de piatra ce se va pune pe mormântul meu”. Este unul dintre citatele mele preferate din moştenirea pe care o avem de la Ionel Brătianu, probabil cel mai mare om de stat din istoria României moderne. Şi care este definitorie pentru rolul şi misiunea lui, într-o lume la fel de cinică şi în vremuri mult mai grele.

acum 5 luni · comentarii (8)
Modifică Setările