O nouă soluție împotriva traficului de coșmar de pe DN7. Pasaje pietonale subterane pe Valea Oltului FOTO
0Din cauza traficului extrem de aglomerat de pe Valea Oltului, respectiv DN7 / E81, în Vâlcea, s-a luat decizia construirii unor pasaje pietonale care să-i ferească pe trecători de nebunia de pe șosea.

În acest sens, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat în licitație contracte pentru proiectarea preliminară a șase pasaje pietonale subterane: trei pe DN7 / E81, în Vâlcea și alte trei pe DN65, în Dolj (Craiova).
În Vâlcea, pasajele subterane vor fi construite în localitatea Bujoreni, învecinată cu municipiul Râmnicu Vâlcea, dar și în stațiunea Călimănești – Căciulata, în locuri în care s-a observat că siguranța pietonilor nu prea există, aceștia fiind în pericol din cauza traficului intens de pe șosea, dar și că se formează ambuteiaje cauzate de trecerile de pietoni de pe DN7.
Valoarea studiilor de fezabilitate și a proiectelor de execuție se ridică în total la 1,8 milioane de lei, după cum a menționat pentru „Adevărul”, Cristian Tudor, purtătorul de cuvânt al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Craiova.
Fondurile sunt asigurate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Imediat după finalizarea documentațiilor se va demara procedura de achiziție a construcțiilor, lucrările în sine fiind gata în cel mult un an.

„Vor fi amplasate în zonele cu trafic mare de pietoni”
„DRDP Craiova a lansat în procedură de achiziție publică a studiilor de fezabilitate și proiectelor tehnice pentru realizarea pasajelor subterane pe DN7 / E81 și DN65.. Vor fi amplasate în zonele cu trafic mare de pietoni, pentru a nu se mai bloca circulația rutieră prin traversarea pietonilor pe partea carosabilă, creându-se binecunoscutele ambuteiaje. Mai mult de atât, va crește foarte mult siguranța pietonilor care traversează strada, în special pe timpul nopții sau când condițiile meteo sunt nefavorabile. Folosind aceste pasaje, siguranța lor va fi garantată”, ne-a asigurat reprezentantul DRDP Craiova, Cristi Tudor.
Nu se cunoaște deocamdată amplasarea exactă a acestor pasaje și nici o dată precisă când vor urma să fie puse în funcțiune: „Știm pe unde ne dorim, dar studiul de fezabilitate va arăta dacă este posibil să fie construite în zonele dorite. Tot din studiul de fezabilitate vom afla și când anume ar putea fi gata. Fiind vorba însă și de SF (studiu de fezabilitate) și de proiect tehnic licitate, înseamnă că termenul până la execuție va fi unul mai mic, dacă bineînțeles nu vor apărea contestații. Ce pot să vă mai spun este că execuția lor nu va dura mai mult de un an”.
Pasajele subterane pietonale, din stațiunea balneară Călimănești – Căciulata, vor avea până în 200 de metri lungime.

Bujoreni, una dintre zonele nevralgice de pe Valea Oltului
Dacă în stațiunea balneară de pe Valea Oltului, nu circulă, decât în cazuri excepționale, TIR-uri, autocare etc.., nu același lucru se poate spune despre localitatea Bujoreni, unde de-a lungul timpului s-au identificat mai multe puncte nevralgice pe DN7 / E81, în care deseori se produc accidente rutiere.
Aici sunt și mai puține treceri de pietoni, motiv pentru care deseori localnicii traversează strada prin locuri nepermise. Iar zona, ca toată Valea Oltului, este extrem de tranzitată, atât de traficul greu, cât și de cel ușor. Prin urmare, un pasaj pietonal subteran va fi construit undeva în zona kilometrului 180 + 900 m.
Bujoreni este o localitate străbătută pe toată lungimea ei de DN7 / E81, fiind amplasată între Râmnicu Vâlcea și stațiunea Călimănești - Căciulata. Se află în topul localităților de pe Valea Oltului cu cele mai multe accidente rutiere, cauzate nu numai de pietoni, ci și de depășirile neregulamentare, ori viteza excesivă. De-a lungul timpului pe acest tronson au avut loc unele dintre cele mai grave evenimente rutiere produse pe DN7, în Vâlcea.

Pasaj DN7 subteran la Căciulata, pentru turiști
În schimb, la Călimănești – Căciulata, o parte din trafic, în mod special cel greu, este preluată de șoseaua de centură DN7CC, chiar și în condițiile în care, din cauza alunecărilor de teren, din această primăvară, pe o porțiune încă se circulă cu restricții. Reamintim faptul că la jumătatea lunii aprilie, căderile de pietre reactivate au dus în final la închiderea circulației pe un sens de mers, la km 3 + 150 de metri.
În stațiune, în schimb, sunt suficiente treceri de pietoni, din cauza cărora însă se formează cozi interminabile în trafic. La Călimănești, unul dintre pasaje va fi construit în zona km 192 + 580 m de pe DN7, iar la Căciulata la km 196 + 600 m.
DN7 / E81 traversează județul Vâlcea pe o distanță de aproximativ 90 de kilometri (împărțită în trei porțiuni cunoscute sub denumirea: Valea Oltului, Centura Râmnicului și Dealul Negru) și face legătura între Pitești și Sibiu.
Pasajele subterane pe DN65, în Craiova vor fi construite în zona aeroportului (Km 6 + 850 m), dar și la Km 4 + 650 m și Km 6 + 530 m.