Gara Devei, un schelet uriaş de beton. Clădirea staţiei CFR va fi modernizată complet VIDEO
0Din luna iunie, clădirea de călători a staţiei CFR Deva a intrat în şantier, iar între timp aceasta a trecut prin mai multe transformări.
Din 2018, au loc lucrări de modernizare a infrastructurii feroviare în perimetrul staţiei CFR Deva, în cadrul proiectului care vizează refacerea sectorului de cale ferată Simeria – Gurasada (41 de kilometri), parte a viitoarei magistrale feroviare Simeria – Arad şi a Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord.
Lucrările la liniile de cale ferată, la peroanele gării şi la pasarela din faţa clădirii de călători au ajuns la final, în schimb, doar de patru luni gara Devei se află în şantier.
Şantierul noii magistrale feroviare din vestul României. Gara Devei după trei ani de lucrări VIDEO
Între timp, clădirea a fost dezafectată, spaţiile sale vechi au fost scoase din funcţiune şi o parte din zidurile compartimentelor sale au dispărut.
Gara Devei. VIDEO: Daniel Guţă. ADEVĂRUL
Conform proiectului tehnic, va urma reamenajarea pentru călători a parterului şi etajului 1, recompartimentarea etajului 2 şi realizarea unui etaj 3 parţial unde se va amenaja un spaţiu expoziţional.
Gara Devei. Foto: Daniel Guţă. ADEVĂRUL
La parter şi la etajul 1 se vor amenaja săli de aşteptare, grupuri sanitare, spaţii comerciale şi birouri de informaţii şi bilete, iar separat de holul principal se va crea o zonă de birouri cu accese individuale. Pentru accesul la etajele 2 şi 3, unde se vor amenaja spaţiile pentru diverse activităţi culturale, întruniri, expoziţii, se va monta un lift în exteriorul clădirii, un lift panoramic, din sticlă, cu vedere spre cetate.
Gara Devei. Foto: Daniel Guţă. ADEVĂRUL
Clădirea principală a Gării Deva a fost finalizată în anul 1985. A fost construită din beton armat, având regimul de înălţime format din parter, etaj unu şi parţial etaj doi. Termenul estimat de finalizare a investiţiei la întreg tronsonul feroviar Simeria – Gurasada este anul 2023.
Gara Devei. Foto: Daniel Guţă. ADEVĂRUL
Vă recomandăm să citiţi şi:
Tunelurile magistralei feroviare de mare viteză, avans în ritm de melc. Imagini de pe şantier VIDEO
VIDEO Secretele viaductelor gemene ale căii ferate Deva-Brad, „uriaşii de beton şi oţel“ din munţi