Calea ferată Hunedoara - Simeria: 137 de ani de la prima călătorie cu trenul între cele două oraşe VIDEO

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Calea ferată Hunedoara - Simeria, la Gara Hunedoarei. Foto: Leopold Adler, în jurul anilor 1900.
Calea ferată Hunedoara - Simeria, la Gara Hunedoarei. Foto: Leopold Adler, în jurul anilor 1900.

Calea ferată Hunedoara – Simeria a împlinit 137 de ani de existenţă, fiind una dintre cele mai vechi din România.

S-au împlinit 137 de ani de la prima călătorie cu trenul pe calea ferată Hunedoara – Simeria, dată în circulaţie începând în 1 iunie 1884.

Cum a fost distrusă definitiv calea ferată Deva - Brad, mega-proiectul realizat în cinci decenii VIDEO

Şantierul noii magistrale feroviare din vestul României. Gara Devei după trei ani de lucrări VIDEO

Drumul de fier al cărbunelui a împlinit 150 de ani. Cum a fost construită calea ferată Simeria - Petroşani

Calea ferată pe care circulau, la începutul existenţei ei, locomotivele cu aburi, a fost inaugurată de oficialităţi cu câteva zile mai devreme, când au fost date în folosinţă primele furnale ale Uzinelor de Fier ale Hunedoarei.

O istorie de aproape 140 de ani

Cei 16 kilometri ai tronsonului feroviar Hunedoara – Simeria au fost construiţi în anii 1883 şi 1884, în urma unui proiect realizat de societatea Deutch & Haas. În deceniile următoare, datorită dezvoltării oraşului Hunedoara şi a metalurgiei, calea ferată a devenit tot mai importantă pentru comunitate.

Din anii ‘50 statul român a dezvoltat infrastructura feroviară din zonă, construind pe acelaşi tronson o reţea de linii industriale necesare combinatului siderurgic, cu o lungime totală care depăşea 150 de kilometri. În 1984, linia CFR Hunedoara – Simeria a fost electrificată. În ultimele decenii, traficul feroviar s-a redus treptat, până când în 2018, CFR a decis scoaterea din folosinţă a traseului Hunedoara – Simeria. Operatorii privaţi nu s-au arătat nici ei interesaţi pentru a prelua această rută. Calea ferată mai este utilizată doar pentru transportul de mărfuri, însă garniturile feroviare, care circulă rar, nu mai ajung la Hunedoara, ci doar până la Peştişul Mare. Între Hunedoara – municipiul de la capăt de linie – şi Peştiş, liniştea s-a lăsat peste vechea cale ferată, de la a cărei înfiinţare a trecut aproape 140 de ani.

Călătorii care circulau cu trenul spre Simeria, porneau din Hunedoara, traversau zona combinatului siderurgic, cu haltele sale, apoi satele Peştişul Mare, Bârcea Mare şi Sântandrei şi se opreau în gara Simeria, după un traseu parcurs în 40 de minute.


 

Gara pusă sub lacăt

Şi gara Hunedoarei, construită la începutul anilor ’50, a fost pusă sub lacăt. Clădirea ei a rămas pustie. În faţa staţiei CFR, liniile de oţel au ruginit şi sunt acoperite de vegetaţie. Cu cât se depărtează de staţia CFR, ele devin mai puţin vizibile în păienjenişul de buruieni şi mărăcini lasat să le acopere. Câteva cantoane feroviare s-au ruinat pe margine, după ce au rămas abandonate. Cei care iau la pas calea ferată pot observa din loc în loc găurile lăsate de cei care au furat şuruburile din calea ferată şi instalaţii feroviare vandalizate.

Mai puteţi citi şi:

Coloşii magistralei feroviare din vestul României. Cum s-a lucrat la cele trei noi poduri peste Mureş VIDEO

Magistrala feroviară din vestul României. Cum se transformă nodul de cale ferată Simeria VIDEO

Şantierul feroviar uriaş din vestul României. Cum arată calea ferată pe care trenurile vor trece cu 160 km/h VIDEO

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite