Încep lucrările pe cel mai dificil tronson al Autostrăzii Sibiu-Pitești, Lotul 2 Boița-Cornetu VIDEO

0
Publicat:

După depunerea documentației parțiale ce vizează un segment din cea de-a doua secțiune a primei autostrăzi peste Carpați, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) a emis o primă autorizație de construire.

Este vorba despre segmentul aflat la începutul Lotului 2 Boița - Cornetu al Autostrăzii Sibiu-Pitești (VIDEO), pe care urmează să se construiască, printre altele, un viaduct, bretele de legătură și un pod, de către asocierea turcă Mapa Insaat Ve Ticaret AS - Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret AS.

Practic, odată cu emiterea acestei autorizații se va da startul lucrărilor pentru construirea celui mai dificil dintre cele cinci loturi ale autostrăzii A1 Sibiu-Pitești, pe Valea Oltului, chiar dacă încă nu s-a finalizat în totalitate proiectarea pentru acest tronson.

Execuția lucrărilor pe Lotul 2 Boița Cornetu va începe cu construirea unui viaduct similar celui de la Tălmăcel (650 metri lungime și 30 metri înălțime), la Boița în județul Sibiu, în lungime de 653 metri. Constructorii au la dispoziție 50 de luni pentru finalizarea lucrărilor.

Intrarea dinspre Sibiu în Defileul Oltului în zona Boița Foto Daciana Stoica
Zona în care vor demara lucrările Lotul 2 Boița Cornetu Autostrada Sibiu Pitesti Sursă DacianaStoica

Ce mai este de făcut până la startul lucrărilor

„Ministerul Transporturilor a emis prima autorizație de construire pentru Secțiunea 2 a Autostrăzii A1 Sibiu - Pitești, este vorba despre zona Boița, unde va fi construit un viaduct asemănător cu cel de pe Secțiunea 1 (Viaductul Tălmăcel - n.red.), în lungime de aproximativ 600 de metri - o lucrare de artă foarte spectaculoasă - și încă o porțiune de terasamente. În perioada imediat următoare antreprenorul va depune în CTI CNAIR proiectul tehnic pentru execuția lucrărilor, după care vor demara lucrările propriu-zise la acest sector de autostradă”, a precizat pentru „Adevărul” purtătorul de cuvânt al DRDP Craiova, Cristian Tudor. 

Viaductul Tălmăcel de pe Lot 1 Șelimbăr Boița al Autostrăzii Sibiu Pitești Sursă Cristian Pistol
Viaductul Tălmăcel de pe Lot 1 Șelimbăr Boița al Autostrăzii Sibiu Pitești Sursă Cristian Pistol

Pe TransCarpați, Autostrada Sibiu Pitești, se circulă deocamdată doar pe primii 13 km, cei ai Lotului 1 Șelimbăr - Boița, și se lucrează la proiectare sau chiar la execuție pe toate celelalte patru loturi.

Sectorul 2 Boița - Racovița (Cornetu) reprezintă unul dintre cele două loturi montane, cele mai complexe și mai scumpe, ale Autostrăzii Sibiu-Pitești. Secțiunea la care facem referire este împărțită între județele Sibiu și Vâlcea, pe o distanță de 31,33 kilometri.

Este considerat drept cel mai dificil tronson de autostradă din România, întrucât presupune construirea a nu mai puțin de șapte tuneluri - în lungime totală de aproximativ cinci kilometri, dintre care cel mai lung va avea 1,59 km (la Câineni - Vâlcea), 27 de viaducte, 22 de poduri și pasaje, precum și a unui ecoduct pentru animale la Lazaret - Sibiu. O parte dintre aceste lucrări trec pe deasupra unui drum național / european, peste o cale ferată, dar și peste cel mai mare râu interior al țării.

Defileul Oltului în zona Câineni - Vâlcea Foto Daciana Stoica
Defileul Oltului în zona Câineni - Vâlcea Foto Daciana Stoica

Accesul dificil prin munți, pe Valea Oltului, reprezintă în continuare o provocare pentru constructorii turci. 

Lucrarea în valoare de 4,25 miliarde lei (fără TVA) va avea ca punct de start al execuției Viaductul Boița. Se așteaptă ca lucrările propriu-zise să demareze în mai puțin de o lună, iar execuția întregului lot să se finalizeze peste patru ani, în 2028. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite