Inaugurarea unui petic de autostradă înseamnă speranţa unei vieţi mai bune pentru locuitorii din Ţara Făgetului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

După remedierea unor probleme la terasament şi canalul de scurgere, primul tronson din Lotul II al autostrăzii Lugoj-Deva ar putea fi deschisă circulaţiei, vineri, 17 februarie.

Tronsonul de 15 kilometri, dintre localităţile timişene Traian Vuia şi Margina, va fi, în sfârşit, inaugurat. 

Autostrada ar fi trebuit să fie deja dată dată în circulaţie încă din decembrie 2016, însă atunci s-a vorbit despre unele probleme birocratice şi nu s-a mai făcut inaugurarea. 

La începutul acestei luni, reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) s-au întâlnit cu primarii localităţilor Făget, Margina, Traian Vuia şi Dumbrava, împreună cu care au ispectat autostrada. Recepţia oficială nu a mai avut loc pentru că s-au descoperit unele probleme tehnice privind lucrările de terasament, la canalele de scurgere şi la semnalizare. 

CNAIR a transmis astăzi un comunicat de presă cu privire la ceea ce se întâmplă pe autostradă.

"Pentru obiectivul "Autostrada Lugoj - Deva, Lot 2, km 27+620 - km 56+220", în baza Deciziei Directorului General, s-a constituit Comisia de recepţie. Aceasta, în perioada 02.02.2017 - 06.02.2017 a inspectat atent stadiul lucrărilor, conform H.G. nr. 273 din 14 iunie 1994 privind aprobarea Regulamentului de recepţie a lucrărilor de construcţii şi instalaţii aferente acestora. Comisia a solicitat clarificări la anumite aspecte de natură tehnică şi a propus decalarea Recepţiei până după clarificarea acestora. Având în vedere importanţa de ordin strategic a autostrăzii Lugoj – Deva, aceasta atrage după sine o atenţie sporită asupra detaliilor de ordin tehnic, care trebuie îndeplinite şi monitorizate  conform standardelor proiectului. În consecinţă, în perioada 15.02.2017 – 17.02.2017, Comisia constituită realizează inspecţia tehnică a lucrărilor executate pe Lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva, pe sectoarele A, B, C şi Nodul Rutier de la Marginea".

Surse din cadrul Ministerului Transportului au declarat pentru Capital că s-au remediat problemele, iar inaugurarea va avea loc vineri, 17 februarie, în prezenţa directorul general al CNAIR, Ştefan Ioniţă.

Acest prim tronson de autostradă îi va scuti pe şoferi de intrarea în oraşul Făget, dar ocoleşte şi comuna Dumbrava. 

Drumul va putea fi utilizat până la un nou nod rutier, de unde se intră din nou pe drumul european E673. 

“Sperăm să vină investitorii”

Deschiderea autostrăzii este aşteptată cu nerăbdare şi speranţe de locuitorii din zona oraşului Făget. Pe lângă faptul că vor scăpa de traficul greu, oamenii speră ca autostrada să aducă şi investitori în zona lor.

“În primul rând, continuarea autostrăzii va debloca circulaţia în Dumbrava şi Făget. Anul trecut, în preajma Crăciunului, s-au format blocaje pe o lungime de 11 kilometri. Nu se putea circula, a fost de nedescris când românii veneau acasă din străinătate, pentru concedii. Apoi, scăpăm de maşinile grele şi de TIR-uri, care nu vor mai trece pe la noi. Şi, foarte important, sperăm să vină şi investitorii. Deja au început să întrebe. S-au interest telefonic ce suprafeţe sunt pe aici. Dar vor să vadă finalizarea bypass-urilor de la Margina şi Făget. Dorim ca până la primăvară să avem şi noul Plan Urbanistic General, să oferim zeci de hectare investitorilor. E o luptă a primarilor din Ţara Făgetului, ca autostrada să aducă un avantaj concret”, a declarat Ioan Ihasz, primarul comunei Dumbrava. 

La Dumbrava nu există niciun mare angajator, funcţionează doar firme mici în domeniul lemnului, câteva ateliere şi magazine. “Oamenii fac naveta la Lugoj şi Făget cu autobuzele puse la dispoziţie de fabrici. Sperăm că odată cu această autostradă să vină şi la noi investitorii cu proiecte concrete. La Mănăştur a venit deja o fabrică de biscuiţi”, a mai spus Ioan Ihasz.

Italienii au câştigat licitaţia pentru Lotul II din austrada Lugoj-Deva

Contractul de proiectare şi execuţie a fost semnat în data de 18.10.2013 cu italienii de la Asocierea Salini Impregilo SpA si S.E.C.O.L. – Societa Edile Construzioni e Lavori – S.A - Secol Societa Edile Construzioni Opere e Lavori S.P.A. Valoarea contractului este de 562.730.583 lei (fără TVA), din care: 85% din fonduri europene şi 15% de la Guvernul României.

Lungime lotului 2 este de 28,600 kilometri, localizată în judeţele Timiş şi Hunedoara. Primul, de 15 kilometri va fi inaugurat acum, iar pe celălalt tronson, de 13 kilometri, lucrările sunt în desfăşorare. 

Conform informaţiilor oferite de conducerea Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, pe Lotul 3 (21 km), execuţia lucrărilor s-a realizat în proporţie de peste 70%, iar pe Lotul 4 (22 km), progresul fizic este de aproape 50%.

Citiţi şi:

Imagini filmate din avion cu singura porţiune de autostradă ce ar putea fi inaugurată în România, în 2016 VIDEO

Veste bună pentru şoferi. Încă 15 kilometri din autostrada Vestului aşteaptă să fie deschişi

Una dintre cele mai spectaculoase porţiuni de autostradă din România, la poalele munţilor Poiana Ruscă. Un nou tronson va fi deschis în 2016 VIDEO

Imagini de vis cu aqua park-ul construit de timişoreni la 160 de kilometri de casă FOTO VIDEO

VIDEO Filmare aeriană cu autostrada care va lega Lugoj şi Deva

 

FOTO Cum arată frontiera cu Ungaria de pe Autostrada Vestului. Imagini din singurul loc în care poţi ajunge din România în Occident pe autostradă

FOTO Autostradă pe drum de pământ. Imagini inedite cu lucrările de la şoseaua rapidă Timişoara-Lugoj, lotul 2

CNADNR a atribuit construcţia lotului 2 din Autostrada Timişoara-Lugoj unei asocieri italiene. Costă 95 de milioane de euro fără TVA


S-a deschis circulaţia pe primul tronson de autostradă Timişoara – Lugoj, terminat cu 6 luni înainte de termen

Primul lot din Autostrada Lugoj – Deva ar putea fi folosit în sfârşit pe toată lungimea
 

FOTO Autostrada Arad-Timişoara, inaugurată a doua oară. Cum arată drumul de 4,3 milioane de euro pe kilometru

Ambiţia sârbilor, noua autostradă: Belgrad-Panciova-Vârşeţ-Timişoara

VIDEO Imagini din avion cu şantierul autostrăzii Vestului. Drumul rapid care va lega România de Ungaria

.

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite