Veste bună pentru şoferi. Încă 15 kilometri din autostrada Vestului aşteaptă să fie deschişi
0Veşti bune pentru şoferi. În scurt timp se va putea circula pe încă o porţiune de drum a austostrăzii Vestului (A1), care va lega oraşele Lugoj şi Deva.
Lucrările la prima porţiune din lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva (împărţită în patru loturi), sunt pe final. Este vorba de un drum de 15 kilometri, din comuna Traian Vuia până în localitatea Margina. Lotul 2 va continua apoi până la Coşeviţa (încă 13 kilometri), până la limita dintre judeţele Timiş şi Hunedoara.
Acest prim tronson din lotul 2 îi va scuti pe şoferi de intrarea în oraşul Făget, dar ocoleşte şi comuna Dumbrava. Drumul va putea fi utilizat până la un nou nod rutier, de unde se intră din nou pe drumul european E673.
În fotografiile realizate de forumiştii de pe portalul peundemerg.ro au se poate observa că lucrările sunt destul de avansate. Surse neoficiale susţin că se va putea circula în cel mult două luni.
Conform reprezentanţilor Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, prima parte din lotul 2 din autostrada Lugoj-Deva urmează să fie inaugurat în acest an.
„Pe lotul 2 de autostradă Lugoj-Deva sunt aproape finalizaţi 15 kilometri de autostradă care vor putea fi utilizaţi de şoferi până la sfârşitul acestui an”, a declarat directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, Cătălin Homor, pentru capital.ro.
Lucrările pe următoarea porţiune, de la Margina la Coşeviţa sunt şi ele în plină desfăşurare, la fel ca şi cele de pe loturile 3 şi 4 (care se află deja în judeţul Hunedoara).
Autostrada Lugoj-Deva va avea, în final, o lungime de 99,5 kilometri.
În acest moment, se poate circula pe autostradă de la frontiera cu Ungaria, de la Nădlac, la Arad, Timişoara şi Lugoj. De asemenea, este deschis deja şi lotul 1 al autostrăzii Lugoj-Deva, care începe la Şanoviţa (la capătul autostrăzii Timişoara-Lugoj) şi merge până în buza localităţii Traian Vuia.
Lucrările la realizarea lotului 2 au început în ianuarie 2014. Constructori sunt firmele JV Salini SPA şi Secol SPA, iar costul se ridică la 128 milioane euro.
Lotul 2, între Coşeviţa şi Ilia, are 21,2 km (constructori sunt Teloxim Con SRL, Comsa SA, Aldesa Construcciones SA şi Arcadis Eurometudes SA, şi costă132 milioane euro), iar lotul 4, între Ilia şi Şomuş, 22,1 km (de lucrare se ocupă Tehnostrade, Spedition UMB, şi costă peste 500 milioane de lei).
Citiţi şi:
Imagini de vis cu aqua park-ul construit de timişoreni la 160 de kilometri de casă FOTO VIDEO
VIDEO Filmare aeriană cu autostrada care va lega Lugoj şi Deva
S-a deschis circulaţia pe primul tronson de autostradă Timişoara – Lugoj, terminat cu 6 luni înainte de termen
Primul lot din Autostrada Lugoj – Deva ar putea fi folosit în sfârşit pe toată lungimea
Ambiţia sârbilor, noua autostradă: Belgrad-Panciova-Vârşeţ-Timişoara