Una dintre cele mai spectaculoase porţiuni de autostradă din România, la poalele munţilor Poiana Ruscă. Un nou tronson va fi deschis în 2016 VIDEO
0Până la finalul acestui an, se aşteaptă deschiderea unei porţiuni din lotului 2 al Autostrăzii Vestului, între Lugoj şi Deva. Lucrările sunt avansate.
Construcţia autostrăzii care leagă Lugoj (judeţul Timiş) şi Deva (judeţul Hunedoara) a fost împărţită în patru loturi. Pe primul lot, de 17,4 kilometri, între Şanoviţa şi Traian Vuia, se circulă deja.
Tronsoanele al doilea, al treilea şi al patrulea din autostrada Lugoj–Deva au fost scoase la licitaţie în luna august 2012, iar câştigătorii licitaţiei au fost anunţaţi în luna mai 2013.
În primă fază, oficialii Ministerului Transporturilor anunţau că aceste tronsoane vor fi finalizate şi că se va putea circula pe autostradă de la Sibiu la Nădlac din vara anului 2016. Mai avem mult însă până la acest deziderat.
Loturile 2,3 şi 4 sunt în construcţie, însă au existat probleme legate de construcţia de tuneluri şi ecoducte. Întârzierile s-au datoriat şi aşteptării acordurilor de mediu, pentru circulaţia animanelor în zonă.
Autostrada Lugoj-Deva este una din cele mai spectaculoase porţiuni de drum rapid din România. Acesta străbate poalele Munţii Poiana Ruscă. Se vor realiza numeroase tunele, poduri şi pasaje.
Vestea bună este că o parte din locul 2, de la Traian Vuia, de aproximativ 15 kilometri, până la un nou nod rutier, se va putea circula încă din acest an.
Pe lotul 2, există o zonă de tuneluri şi ecoducte de aproximativ 3,5 kilometri. Pentru lotul 4, sunt încă probleme cu autorizaţiile de construcţie.
Autostrada Lugoj-Deva va avea, în final, o lungime de 99,5 kilometri.
Forumiştii de pe portalul peundemerg.ro au realizat fotografii noi de pe şantierul Autostrăzii Vestului. Se poate observa că lucrările la lotul 2 sunt destul de avansate, însă pe celelalte porţiuni încă mai e mult de lucru.
Iată cine sunt constructorii şi valoarea lucrărilor:
Lot 2 Traian Vuia-Coşeviţa, 28,6 kilometri: Constructori: JV Salini SPA şi Secol SPA, cost: 128 milioane euro.
Lot 3 Ilia - Coşeviţa, 21,2 km: Constructori: Teloxim Con SRL, Comsa SA, Aldesa Construcciones SA şi Arcadis Eurometudes SA, Cost: 132 milioane euro.
Lot 4 Şoimus - Ilia, 22,1 km: Constructori: Tehnostrade, Spedition UMB, Cost: 419,4 milioane lei (fără TVA).
Citiţi şi:
Imagini de vis cu aqua park-ul construit de timişoreni la 160 de kilometri de casă FOTO VIDEO
VIDEO Filmare aeriană cu autostrada care va lega Lugoj şi Deva
S-a deschis circulaţia pe primul tronson de autostradă Timişoara – Lugoj, terminat cu 6 luni înainte de termen
Primul lot din Autostrada Lugoj – Deva ar putea fi folosit în sfârşit pe toată lungimea
Ambiţia sârbilor, noua autostradă: Belgrad-Panciova-Vârşeţ-Timişoara