Primul lot din Autostrada Lugoj – Deva ar putea fi folosit în sfârşit pe toată lungimea
0La deschiderea pentru circulaţie a primului lot din Autostrada Lugoj – Deva, şoferii au aflat că vor fi zece kilometri pe care nu au acces. Lipsa unei intrări pe această bucată de drum a creat comentarii extrem de acide la adresa Companiei de Drumuri. O soluţie pentru problema accesului ar putea fi găsită în perioada următoare.
Conform unui răspuns oferit de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România unei întrebări din lumea forumiştilor români, constructorului desemnat pentru realizarea lotului 2 din autostrada Timişoara – Lugoj i se va sugera să realizeze cu prioritate o porţiune din acest lot în vederea asigurării unei posibilităţi concrete de urcare pe autostradă şi viabilizarea celor 10 kilometri rămaşi închişi circulaţiei.
Marea problemă a autostrăzilor construite în România este că acestea sunt realizate pe bucăţi, pe loturi care de multe ori nu sunt finalizate în aşa fel încât să se asigure continuitatea circulaţiei. Dacă la autostrada Timişoara - Lugoj a fost deschis lotul 1, iar la lotul 2 de abia au început lucrările, la autostrada spre Deva a fost terminat primul lot. Problema este că între cele două lipseşte un tronson de mai mulţi kilometri, adică lotul doi amintit mai sus. Iar aceasta a creat o mare problemă. Accesul pe A1 nu se poate face decât de pe centura de ocolire a Lugojului, de unde se parcurg aproximativ 11 kilometri pe o altă autostradă, A6. La intersecţia celor două drumuri a fost creat un nod rutier pentru acces.
Autostrada terminată în câmp
Din păcate, de la acel nod rutier înspre Timişoara sunt 10 kilometri de autostradă închisă circulaţiei, chiar dacă acea şosea ar fi extrem de utilă. La capătul lotului, acolo unde teoretic ar fi trebuit să se lege de autostrada Timişoara asfaltul se opreşte în câmp fără a fi fost construit nici un fel de drum de acces. Ceea ce a creat opinii extrem de negative din partea şoferilor, total nemulţumiţi, în primul rând de faptul că sunt 10 kilometri de drum excelent nefolosiţi, în al doilea rând pentru că accesul pe noul drum este în prezent extrem de dificil, cu o ocolire sănătoasă, chiar dacă o mică bretea pentru urcare în dreptul localităţii Şanoviţa.
Răspunzând unei solicitări venite din partea unuia dintre userii înregistraţi pe unul dintre forumurile cele mai citite din domeniul infrastructurii (forum.peundemerg.ro) directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, Narcis Neaga, spune că se caută soluţii la această problemă
„Contractul Proiectate şi execuţie autostrada Timişoara – Lugoj, lot 2, se află în perioada de proiectare, în prezent. După finalizarea Proiectului Tehnic şi avizarea acestuia de către Beneficiar, Antreprenorul va trimite un Program de Execuţie revizuit. Acesta trebuie să includă ordinea în care Antreprenorul intenţionează să execute lucrările. În funcţie de evoluţia execuţiei lucrărilor se va putea determina posibilitatea finalizării secţiunii cuprinse între km 73+600 şi km 79+625 înainte de data contractuală de finalizare a lucrărilor”, se arată în răspunsul trimis de Compania de Drumuri