Cele mai eficiente exerciţii pentru fesieri tonifiaţi

Cele mai eficiente exerciţii pentru fesieri tonifiaţi

Un posterior tonifiat este necesar şi pentru a combate durerile de spate FOTO Shutterstock

Din varietatea de exerciţii recomandate de antrenori la sală pentru tonifierea posteriorului, două s-au dovedit a fi cele mai eficiente în urma unor studii care măsoară activitatea electrică a muşchilor.

Ştiri pe aceeaşi temă

Durerile din partea de jos a spatelui pot fi puse, uneori, pe seama unui posterior netonifiat, fiindcă articulaţia pelviană trebuie să compenseze pentru „slăbiciunea“ fesierilor. Şi, desigur, mai este şi partea estetică. De aceea, antrenorul Ben Greenfield (quickanddirtytips.com) spune că ar trebui să facem zi de zi nici mai mult, nici mai puţin de două exerciţii pentru tonifierea acestor muşchi.

1. Este vorba, în primul rând, de loviturile cu picioarele din poziţia „căţelului“. Pe scurt, din poziţia cu palmele şi genunchii pe podea, loveşte în spate picioarele, alternativ, dar ai grijă ca piciorul să meargă în prelungirea coloanei vertebrale şi nu mai sus. Ideal ar fi ca în spate să fie un partener de sport care să opună rezistenţă atunci când loveşti cu piciorul. Dacă nu se poate cu partener, atunci poţi folosi o bandă elastică sau îţi poţi prinde de gleznă un săculeţ cu nisip.

2. Contracţii ale fesierilor din picioare. Acesta este un exerciţiu simplu pe care-l poţi realiza în timp ce aştepţi la coadă la cumpărături sau în mijloacele de transport în comun. Depărtează picioarele, îndreaptă vârfurile către exterior şi încordează fesierii cât de mult poţi vreme de 30 de secunde. După o pauză de 20 de secunde, repetă mişcarea. 


Citeşte şi:

Tot ce nu ştiai despre sport. Cum influenţează mişcarea fiecare parte a „maşinăriei“ numită corpul omenesc

Din cap până-n picioare, toate organele corpului sunt modificate într-un fel sau altul atunci când facem mişcare, în orice formă, de la banalele plimbări în aer liber, până la exerciţiile cardio sau antrenamentele în sala de fitness.

Program complet pentru a reintra în formă

Cele mai bune modalităţi de a slăbi într-un timp relativ scurt şi de a menţine rezultatele obţinute pentru o perioadă cât mai mare nu sunt soluţiile-minune, nici cele chirurgicale. Metoda numărul unu în top rămâne, indiscutabil, combinaţia dietă echilibrată-mişcare.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările