Ce să consumi mai puţin dacă suferi de osteoporoză

Ce să consumi mai puţin dacă suferi de
osteoporoză

Carnea este un aliment care, consumat în cantitate mare, contribuie la eliminarea calciului din oase

Istoricul familial, stilul de viaţă, problemele digestive unele medicamente şi schimbări de greutate se numără printre factorii de risc ai osteoporozei.

Ştiri pe aceeaşi temă

Stilul de viaţă sedentar, fumatul, alimentaţi, consumul de alcool, problemele digestive, menstruaţiile neregulate şi modificările în greutatea corporală pot afecta sănătatea oaselor.

O dietă sănătoasă ar trebui să furnizeze niveluri bune de nutrimente care ajută la formarea oaselor, cum este calciul. Este important totodată să ştim că alcoolul are un efect diuretic şi determină eliminarea nutrienţilor importanţi, incluisv a calciului prin urină.

Mai puţine alimentele prea  acide

Potrivit dr. Marilyn Glenville, specialistă britanică în sănătate şi nutriţie, membru al Societăţii Regale de Medicină, cele mai importante alimente care trebuie evitate sunt cele acide.

Nutriţioniştii vorbesc adesea de echilibrul acido-bazic din organism, deoarece o dietă sănătoasă pentru organism trebuie să fie uşor alcalină, susţine dr. Glenville. Cu toate acestea, majoritatea dintre noi ne îndreptăm către partea acidă a echilibrului. Când mediul intern devine prea acid, împrumută calciul din oase şi dinţi pentru a neutraliza aciditatea şi a corecta echilibrul.

Pentru a preveni acest lucru trebuie evitate alimentele prea acide precum carnea şi zahărul. Cofeina trebuie şi ea eliminată dacă în familie există cazuri de osteoporoză – sau limitaţi consumul la două ceşti pe zi  sau echivalentul în alte băuturi cofeinizante. Totodată, sunt contraindicate şi băuturile carbogazoase pentru că multe conţin acid fosforic.

Taninurile pot împiedica absorbţia calciului

Un alt lucru important, mai spune specialista britanică, este faptul că deşi produsele lactate sunt indicate pentru prevenirea osteoporozei deoarece conţin calciu, brânza – deşi este o sursă bună de calciu, totodată încurajează, de asemenea, şi eliminarea lui, fiind mai acidă decât laptele.

Ceaiul conţine atât cafeină, cât şi taninuri care pot împiedica absorbţia calciului. Sfatul specialistei este să se mărească consumul alimentelor bogate în bor care măreşte absorbţia de calciu, precum soia, mere, pere, stafide, brocoli, alune şi migdale.

Cerealele din tărâţe la micul dejun trebuie evitate pentru că sunt alimente rafinate din care cea mai bună parte a cerealelor a fost  elimionată. Conţin de asemenea fitaţi care au un efect de legate cu mineralele cruciale, incluisv cu calciul, împiedicând organismul să le absoarbă.

Fără zahăr

Se recomandă folosirea xilitorului în locul zahărului, un îndulcitor natural care se găseşte în fructe, mai ales în zmeură, căpşune, prune, precum şi în conopidă. Xilitolul are un indice glicemic scăzut care nu cauzează fluctuaţii ale zahărului în sânge.

Aportul de vitamina D trebuie şi el crescut pentru că această vitamină este esenţială pentru fizarea calciului. Se recomandă consumul de peşte gras şi ouă, precum şi petrecerea timpului în aer liber.

Dietă şi exerciţii fizice regulate

Regimul alimentar al persoanelor cu osteoporoză trebuie completat cu efectuarea de exerciţii fizice în fiecare zi care să întărească oasele şi musculatura. Astfel, se recomandă alergatul, urcatul scărilor pe jos, tenisul, dansul, ridicarea de greutăţi.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările