4 super-alimente care înving anemia. Ce trebuie să mânânci pentru o imunitate de fier, cheia unui organism sănătos

4 super-alimente care înving anemia. Ce trebuie să mânânci pentru o imunitate de fier, cheia unui organism sănătos

Un regim de viaţă sănătos, cu fructe şi legume proaspete, aduce numai beneficii

Anemia, carenţă de minerale sau vitamine din organism, care se manifestă transmiţând semnale de epuizare: slăbiciune, ameţeală, stări de nervozitate, pierderi de memorie, poate fi corectată şi adoptând un stil de viaţă sănătos, bazat pe legume şi fructe.

Ştiri pe aceeaşi temă



Afecţiunea, spun medicii, este cauzată de scăderea cantităţii de hemoglobină sau a numărului de globule rosii din sânge. Poate fi tratată pe cale naturală, o alimentaţie atent concepută fiind cheia unei vindecări rapide. Atunci când boala nu a căpătat aspect patologic poate fi usor tratată prin adaos de fier în alimentaţie.

Pătrunjelul, mai bun decât spanacul

Pătrunjelul este bogat în fier, vitaminele A, B, C şi K, aminoacizi, acid folic şi în betacaroten. De asemenea, pătrunjelul conţine şi alte vitamine şi minerale esenţiale atât pentru tratarea acestei afecţiuni, cât şi pentru întărirea sistemului imunitar. Aşadar, bea suc de pătrunjel zilnic sau adaugă-l în mâncare. Întăritor natural al sistemului imunitar, bun stimulent al sistemului nervos, antiinfecţios, vasodilatator, bun renegerator capilar.

Pătrunjelul conţine proteine (20%), flavonoide (întreţin membranele celulelor sângelui, au rol de antioxidant), uleiuri esenţiale, fier, calciu, fosfor, mangan, inositol, sulf, vitamina K, betacaroten şi, în special, vitamina C. "Datorită substanţelor nutritive pe care le conţine, pătrunjelul întăreşte imunitatea organismului şi are un rol important în distrugerea radicalilor liberi. Planta este bogată în vitamina A, vitamina C, vitamina B şi E, mangan, fier, fosfor, potasiu, iod, clorofilă şi magneziu. Conţinutul de vitamina C este mai mare de patru ori decât cel din portocală, iar conţinutul de fier este mai mare decât cel al spanacului”, explică dr. Daniela Stan, medic de familie.

Sfecla roşie, un miracol pentru organism

Tot ceea ce are nevoie organismul găsim în sfecla roşie. Consumată în oţet, proaspătă sau coaptă, este un superaliment nutritiv cu multe beneficii pentru sănătate. Vitaminele A, C, complexul B, sulful, sodiul, calciul, fierul, iodul, potasiul şi antioxidanţii din sfecla roşie ajută la tratarea mai multor afecţiuni.

“Sfecla roşie este un complex de vitamine şi minerale cum rar mai găsim şi, în plus, vindecă tumori, afecţiuni ale ficatului, afecţiuni cardiovasculare, digestive, întăreşte imunitatea şi este un puternic antiinflamator, detoxifiant şi energizant. Sfecla roşie conţine tot complexul de vitamina B, potasiu, mangan, vitamina C, vitamina A, magneziu, fosfor, iod, calciu, sulf, antioxidanţi şi fier, cu alte cuvinte tot ceea ce organismul are nevoie”, explică medicul Cătălin Luca.

Pentru tratarea acestei boli grave, se recomandă o cură de sfeclă roşie, adică 450 ml de suc de sfeclă, ţelină şi morcov, zilnic, pe o perioadă de 60 de zile, urmată de 15 zile de pauză, după care poate fi reluată. Această terapie poate fi urmată şi în paralel cu un tratament medicamentos sau naturist.

Bananele alungă ameţeala

Bananele sunt o sursă excelentă de potasiu, magneziu, fosfor, fier şi proteine. Consumul regulat de banane reduce cele mai frecvente simptome ale anemiei: oboseala, ameţeala şi amorţeala. Mănâncă banane la micul dejun şi între mese sau optează pentru un shake din banane şi lapte. Banana, cel mai popular fruct din lume, ne oferă energie graţie conţinutului de potasiu şi magneziu.

Un singur fruct are 400 de miligrame din această substanţă necesară bunei funcţionări a sistemului nervos, a muşhilor şi menţinerii balansului fluidelor în organism.

Morcovul, leguma cu puteri vindecătoare

Betacarotenul şi alţi nutrienţi din compoziţia morcovilor susţin metabolismul, cresc nivelul hemoglobinei şi imbunătăţesc sistemul imunitar. Pentru reducerea simptomelor anemiei este indicat să bei suc de morcovi în fiecare zi şi să mănânci morcovi cruzi între mese, ca atare sau în combinaţie cu alte legume, sub formă de salată. Morcovul, a doua legumă din lume consumată după cartof, este încă din anchitate cunoscut cu puteri vindecătoare. Multă vreme s-a crezut că femeile care nu puteau să aibă copii se puteau vindeca prin consumul seminţelor de morcovi.

Pe lângă faptul că este foarte bun la gust, morcovul este aliment natural, adică un aliment-medicament. Are un nivel ridicat de vitamine şi minerale precum potasiu, calciu şi magneziu. Pe lângă vitamina C, acesta mai conţine şi vitamine din grupa B cu proprietăţi calmante şi regenerante.

Morcovul este cunoscut pentru proprietăţile sale nutritive, dar şi pentru faptul că este un bun antianemic, curativ, diuretic, remineralizant şi sedative, spun medicii. 

“Chiar şi gătit, morcovul îşi păstrează proprietăţile nutritive, fiind, de altfel, excepţia de la regulă care spune că, prin fierbere, legumele îşi pierd vitaminele. Asadar, chiar şi fiert, este o sursă importantă de vitaminele A şi B6, potasiu, magneziu şi acid folic”, spune specialistul.
 

Vă recomandăm şi:

4 alimente-medicament pentru lipsa gravă de magneziu. Cum semnalizează organismul carenţa substanţei esenţiale

Top 5 cele mai benefice sucuri de legume. Care este combinaţia-elixir capabilă să energizeze organismul în 15 minute

Planta care ne scuteşte de cardiolog. Cum se poate transforma păducelul din aliat fidel în duşman feroce al inimii bolnave

Planta-minune care tratează depresia şi scade colesterolul. Ce alte miracole pentru sănătate mai produce „regina florilor“ - sfaturile medicilor

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările