Varianta Ocolitoare Timișoara Sud: cinci oferte au fost depuse pentru finalizarea lucrărilor

0
Publicat:

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a transmis, luni, că cinci oferte au fost depuse pentru noul contract necesar finalizării construcției Variantei Ocolitoare Timișoara Sud.

CNAIR a reziliat contractele cu Tirrena Scavi în decembrie 2022, Foto: Facebook Sorin Grindeanu
CNAIR a reziliat contractele cu Tirrena Scavi în decembrie 2022, Foto: Facebook Sorin Grindeanu

Potrivit acestuia, constructori din România, Spania, Ungaria și Ucraina concurează pentru adjudecarea contractului lansat în licitație de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), prin D.R.D.P. Timișoara.

Contractul are o valoare de 394,10 milioane de lei (fără TVA).

,,Pe traseul cu o lungime de 25,69 de km, câștigătorul trebuie să finalizeze în 12 luni lucrările care au rămas de executat la momentul rezilierii contractului anterior”, subliniază oficialul din Transporturi.

E vorba despre trei poduri, nouă pasaje, patru noduri rutiere, cinci intersecții la nivel şi două parcări de scurtă durată.

Finanțarea lucrărilor va fi asigurată prin Programul Transport 2021-2027.

,,La data rezilierii precedentului contract progresul fizic al lucrărilor era de 58,26%.”, a menţionat Sorin Grindeanu.

Lucrările la Varianta Timişoara Sud au fost oprite în decembrie, Foto: Facebook Sorin Grindeanu
Lucrările la Varianta Timişoara Sud au fost oprite în decembrie, Foto: Facebook Sorin Grindeanu

Anunţul ce viza reluarea licitaţiei pentru construcţia Variantei Ocolitoare Timişoara Sud a fost publicat în SEAP în luna martie a acestui an.

Directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, a anunţat atunci pe Facebook că proiectul pentru Varianta de Ocolire Timişoara Sud a fost scos la licitaţie de compania de drumuri în aprilie 2017, iar în urma finalizării procedurii de atribuire Tirrena Scavi S.p.A. Italia a fost desemnată câştigătoare, contractul fiind semnat în decembrie 2018.

În perioada de implementare a proiectului, antreprenorul a întâmpinat probleme financiare şi nu a respectat prevederile contractuale de a finaliza lucrările, drept urmare contractul a fost reziliat în data de 21.12.2022”, a precizat Cristian Pistol.

De ce a fost reziliat primul contract

Lucrările la Centura-Sud, care va avea 25,7 kilometri, au demarat în martie 2020. Traseul se desfăşoară pe raza Timişoarei si a localitatilor Sânmihaiu Român, Şag, Giroc, Moşniţa Nouă şi Ghiroda.

În decembrie 2022, CNAIR a reziliat contractele cu constructorul italian Tirrena Scavi, motivând slaba mobilizare şi incapacitatea financiară a antreprenorului de a continua proiectele pe care le derula.

Reprezentanţii CNAIR precizau atunci că la lucrările pentru Varianta Ocolitoare Timișoara Sud sunt înregistrate întârzieri majore în raport cu termenul de finalizare.

Termenul contractual al acestui obiectiv a fost depășit cu mult, iar mobilizarea pe șantier a fost deficitară pe tot parcursul anului 2022, ajungând la un stadiu fizic de doar 58,26%”, a explicat sursa citată.

În noiembrie 2022, DRDP Timișoara anunţa după o vizită pe şantier: „Ritmul a fost în continuare scăzut, mobilizarea insuficientă, fiind realizate activități similare pe timp îndelungat, în timp ce unele sectoare au rămas abandonate”.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite