Centura de ocolire Timișoara-Sud se naște greu. Stadiul fizic este sub 60 la sută FOTO
0Conform DRDP Timișoara, luna octombrie s-a încheiat pe șantierul variantei de ocolire Timișoara Sud cu un stadiu de realizare de aproape 58%. Foarte puțin în condițiile în care lucrările ar trebui încheiate în 2022.
Lucrările la Centura-Sud, care va avea 25,7 kilometri, au demarat în martie 2020. Traseul se desfăşoară pe raza Timişoarei si a localitatilor Sânmihaiu Român, Şag, Giroc, Moşniţa Nouă şi Ghiroda.
Deși termenul de finalizare din contract era martie 2022, constructorul a mai primit o prelungire până la finalul acestui an.
Lucrările sunt însă departe de a fi încheiate. Conform DRDP Timișoara, stadiul fizic al lucrării era de 58 la sută.
„Ritmul a fost în continuare scăzut, mobilizarea insuficientă, fiind realizate activități similare pe timp îndelungat, în timp ce unele sectoare au rămas abandonate”, au transmis cei de la DRDP Timișoara.
Antreprenorul Tirrena Scavi s-a concentrat, în ultima parte a lunii octombrie, pe zona Ghiroda, unde a început montarea grinzilor peste canalul Bega și s-a lucrat la viitorul nod rutier cu DN 6.
S-a mai lucrat în zona Freidorf, la intersecția giratorie cu str. Paul Morand, la pasajul peste DJ 591 Timișoara – Sânmihaiu Român, la pasajul de la DN 59 Timișoara – Șag și la cel de la Giroc.
Este în curs de execuție și procesul de relocare a liniilor electrice aeriene din zona Moșnița Nouă și zona Freidorf.
„Reamintim că antreprenorul și-a asumat ca la finele lunii mai 2023 să se dea drumul la circulație pe sectorul Moșnița Nouă – DN 6, la finele lunii iulie - de la intersecția Calea Șagului până la Giroc (conexiune cu str. Trandafirilor), urmând ca în decembrie 2023 să fie dată în circulație în întregime, cu celelalte sectoare”, mai spun cei de la DRDP Timișoara.