CNAIR reziliază contractele cu un constructor italian. Ce proiecte sunt afectate

0
Publicat:

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va rezilia contractele cu constructorul italian Tirrena Scavi, motivând slaba mobilizare şi incapacitatea financiară a antreprenorului de a continua proiectele pe care le derulează.

Drumul Expres Craiova -Pitești, Foto: Facebook Sorin Grindeanu
Drumul Expres Craiova -Pitești, Foto: Facebook Sorin Grindeanu

Având în vedere slaba mobilizare și incapacitatea financiară a constructorului italian de a continua proiectele pe care le derulează, managementul CNAIR a luat decizia de a rezilia contractele încheiate cu acest antreprenor.”, au anunțat miercuri reprezentanții CNAIR.

Aceștia au subliniat că la construcția Variantei de Ocolire Timișoara Sud sunt întârzieri majore în raport cu termenul de finalizare.

Termenul contractual al acestui obiectiv a fost depășit cu mult, iar mobilizarea pe șantier a fost deficitară pe tot parcursul anului 2022, ajungând la un stadiu fizic de doar 58,26%”, a explicat sursa citată.

De asemenea, Compania anunță că pe tronsonul 1 al drumului expres Craiova–Pitești progresul fizic este de doar 57,06%, deși termenul contractual de finalizare era 2022.

Pe sectorul de centură a Bucureștiului, cuprins între DN 2 și A2, acolo unde există un contract pentru lucrări de modernizare, progresul fizic este de doar 20,76%, iar conform termenului asumat prin contract obiectivul trebuia finalizat de mai mult de un an (04.08.2021).

Aceste întârzieri atrag și daune materiale consistente, pe lângă cele care decurg din imposibilitatea de a folosi infrastructura rutieră. CNAIR va face toate demersurile pentru relansarea acestor proiecte în cel mai scurt timp posibil. Constructorii trebuie să fie conștienți de obligația de a aborda cu seriozitate contractele pe care le semnează cu CNAIR. În caz contrar, vor suporta consecințele legale care derivă inclusiv din eliberarea certificatelor negative, care au valabilitate timp de 3 ani”, anunță reprezentanții Companiei.

Compania Tirrena Scavi a primit mai multe certificate negative intermediare din cauza ritmului nesatisfăcător de lucru de pe șantierele unde este prezentă.

Luna trecută, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat la Drobeta-Turnu Severin, că în ultima perioada constructorul italian Tirrena Scavi, care avea deja două certificate negative, nu mai lucrase nimic la tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova – Piteşti.

Pe tronsonul 1 lucrările sunt cam la 52-53% din realizare, doar că în ultima perioadă cei de la Tirrena Scavi nu au făcut aproape nimic. Au primit două certificate negative. În perioada următoare, conform legii, îl vor primi şi pe al treilea. În schimb, pe tronsonul 2 se circulă deja. Pe tronsonul 3 se lucrează foarte bine şi, de asemenea, progresul este bun şi pe tronsonul 4. Să ştiţi că nu sunt adeptul ca de pe poziţia de ministru să fac show în faţa camerelor de luat vederi, să rup contracte şi după aceea să ne chinuim la CNAIR vreo 2-3 ani până când găsesc pe altcineva să reia acel contract din stadiul rămas. Încerc de fiecare dată să găsesc soluţiile cele mai potrivite, astfel încât lucrurile să meargă mai departe”, declara luna trecută ministrul Transporturilor.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite