UPDATE Accesul la concertele din Festivalul Enescu nu este afectat de noilor restricţii COVID din Bucureşti, anunţă organizatorii | coronavirus

UPDATE Accesul la concertele din Festivalul Enescu nu este afectat de noilor restricţii COVID din Bucureşti, anunţă organizatorii

Accesul publicului la concertele din cadrul festivalului Enescu nu este afectat de noile restricţii anti-Covid, cauzate de creşterea ratei incidenţei la peste 2 la mie, potrivit organziatorilor, care precizează că biletele au fost vţndute în limita a maximum 70% din capacitatea sălilor. Anterior, Prefectura Capitalei anunţase că au fost vândute bilete în limita a 75% din numărul de locuri.

Între draperiile groase, roşu închis, ale Sălii mari a Ateneului Român, ochiul unei camere de filmat se iţeşte curios – şi rămâne acolo pe întreaga durată a unui recital de mare clasă: negru şi roşu, Maxim Vengerov şi Polina Osetinskaya, pe scena Festivalului Enescu, în cea de-a treia de săptămână de graţie pe care o petrecem în compania Marii Muzici la Bucureşti.

acum 4 zile · comentarii (0)

Pentru prima dată invitaţi la Festivalul Enescu, muzicienii maghiari ai Orchestrei Radio din Budapesta au venit să demonstreze că merită să fie incluşi în seria „Mari orchestre“ de la Sala Palatului. Au apelat la doi dirijori foarte experimentaţi şi la doi solişti instrumentişti reputaţi pentru a face impresia cea mai bună.

acum 5 zile · comentarii (3)

La sfârşitul acestei săptămâni, se încheie şi cea de-a XXV-a ediţie a Festivalului Internaţional „George Enescu”. O ediţie încărcată de o însemnătate simbolică: celebrăm 140 de ani  de la naşterea lui George Enescu, însă ne aflăm la finalul unei ediţii care ar putea să marcheze sfârşitul unei epoci.

acum 5 zile · comentarii (3)

Antonio Caldara a avut o carieră lungă de compozitor al mai multor curţi regale europene, cea mai importantă fiind cea vieneză. Un precursor al lui Salieri, dacă vreţi, fără să lase o urmă adâncă în istoria muzicii. A fost redescoperit de barochiştii secolului XXI, care au găsit că muzica lui merită popularizată.

acum 7 zile · comentarii (0)

Cred că azi a fost pentru prima dată în această ediţie a Festivalului când am văzut un dirijor îndrăznind să le arate corzilor interiorul palmei, cerându-le să cânte mai încet. Şi tot pentru prima dată am văzut un dirijor care cere explicit expresivitate cu gestul acela al degetelor strânse spre piept: Give it to me, give me your soul!

acum 8 zile · comentarii (0)

Joyce DiDonato, diva muzicii baroce. A intrat în scenă plutind, distinsă, delicată, într-o rochie corail. (Avea s-o schimbe în partea secundă cu una de un auriu strălucitor, şi ea subliniindu-i silueta impecabilă.) Mi-a evocat apariţia pe scena Ateneului a legendarei Elisabeth Schwarzkopf acum multe zeci de ani, în văluri, parcă planând. Aceeaşi eleganţă, aceeaşi nobleţe, acelaşi farmec.

acum 8 zile · comentarii (0)

A doua întâlnire cu Maxim Vengerov la Enescu 2021 (după Concertul de Şostakovici cu Orchestra Naţională a Franţei dirijată de Cristian Măcelaru) a fost în intimitatea Ateneului, într-un recital cameral cu sonate pentru vioară şi pian. Partenera lui Vengerov a fost Polina Osetinskaia, o pianistă mai puţin celebră decât starul viorii, care şi-a asumat rolul secundar în această după amiază.

acum 9 zile · comentarii (0)

Când ai atâtea orchestre londoneze la Bucureşti, în cadrul Festivalului Enescu – London Symphony Orchestra (LSO), Philharmonia Orchestra (PO), London Philharmonic Orchestra (LPO), Royal Philharmonic Orchestra (RPO), ca să nu mai punem la socoteală şi orchestrele de cameră (The Academy of St Martin in the Fields sau London Mozart Players) – aproape că te temi că o s-ajungi să le încurci, că n-o să înţelegi nimic.

acum 10 zile · comentarii (0)

Acum doi ani, tot la Enescu, Vadim Repin oferea o versiune de neuitat a Concertului pentru vioară al lui Şostakovici, cu un Scherzo într-adevăr diabolic şi o Passacaglia apăsătoare şi lentă. Îl acompania Christian Badea la conducerea Filarmonicii din Sankt Petersburg, cea care a creat lucrarea în 1955.

acum 13 zile · comentarii (0)

Programul concertului avea titlul: Stabat mater – Caldara & Pergolesi, însă doar lucrarea celui din urmă a fost prezentată. Antonio Caldara a compus şi el muzica unui Stabat mater, dar pentru cvartet de solişti, cor şi orchestră, adică un efectiv mult mai numeros decât cel din distribuţia anunţată.

acum 15 zile · comentarii (0)

Dacă Stravinski şi-a descris Les Noces/Nunta drept „scene coregrafice cu muzică şi voci” sau „scene coregrafice pentru cor, solişti, patru piane şi percuţie”, îmi iau şi eu libertatea – pe care mi-o oferă muzica, pe care mi-o oferă Festivalul – să numesc câteva minunate întâmplări ale Enescului cu titlul de mai sus. Citiţi, deci, şi vă bucuraţi – ca să nu mă bucur doar eu.

acum 15 zile · comentarii (0)
Postari Recente
Modifică Setările