Refacerea totală a celui mai degradat sector al căii ferate Simeria - Petroşani costă peste 38 de milioane de lei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Calea ferată Simeria - Petroşani. Foto: Daniel Guţă. ADEVĂRUL
Calea ferată Simeria - Petroşani. Foto: Daniel Guţă. ADEVĂRUL

Peste 38 de milioane de lei vor fi investiţi în refacerea unui sector de patru kilometri al căii ferate Simeria - Petroşani.

Compania Naţională de Căi Ferate Române (Regionala Timişoara) a scos la licitaţie publică lucrările de reparaţii capitale a sectorului de cale ferată Crivadia – Merişor (4,1 kilometri), din magistrala feroviară Simeria – Petroşani. Investiţia este estimată la peste 38 de milioane de lei.

Secretele celor mai faimoase tuneluri din România. Drumurile croite sub munţi, cu târnăcopul şi dinamita

Calea ferată Hunedoara - Simeria: 137 de ani de la prima călătorie cu trenul între cele două oraşe VIDEO

VIDEO Calea ferată realizată în 50 de ani şi distrusă după un deceniu. Cum a eşuat mega-proiectul „epocii Ceauşescu” început cu prizonierii sovietici

Linia ferată Simeria – Petroşani, respectiv sectorul de circa cinci kilometri dintre staţiile Merişor şi Crivadia, a fost construită în 1870, iar cele mai recente reparaţii capitale au avut loc între anii 1976 şi 1988. Acest sector suportă anual peste 5.000 de milioane de tone pe kilometru.

„Urmare a traficului suportat de la ultima reparaţie capitală, elementele suprastructurii căii (şine, traverse, materialul mărunt şi prisma căii) au ajuns la un grad avansat de uzură, fiind depăşită capacitatea de intervenţie în puncte în cadrul lucrărilor de întreţinere. Şinele prezintă uzuri verticale şi laterale în curbe, la limita maximă admisă de reglementările specifice în vigoare”, se arată în documentaţia investiţiei.

Conform ultimului recensământ al materialelor de cale, există un număr mare de traverse de lemn, beton şi traverse de lemn speciale pentru poduri necorespunzătoare. Declivitatea medie a liniei este de 16,7 la mie, iar declivitatea maximă este de peste 21 la mie. În curbe există deficite de ecartament – lărgiri, forţarea trifoanelor pe exteriorul curbei, cumulat cu uzuri mari la rebordul plăcilor metalice, pe firul exterior al curbelor. Prisma căii a atins un grad de colmatare care nu mai asigură scurgerea apelor iar materialul mărunt de cale prezintă uzuri mecanice şi degradări, încât nu mai asigură o prindere corespunzătoare, se arată în proiectul tehnic.

Potrivit reprezentanţilor companiei feroviare, lucrările de reparaţii totale, la linia dublă, vor reduce în viitor costurile necesare întreţinerii căii ferate. În prezent, viteza maximă a trenurilor pe sectorul Merişor – Crivadia este de 40 km/h, însă în mai multe zone sunt impuse restricţii de viteză, de maximum 30 km/h.

Şi sectorul Merişor – Băniţa a intrat în ultimii ani în reparaţii, fiind la fel de degradat. Pe el, în 2017, a avut loc unul dintre cele mai grave accidente feroviar din judeţul Hunedoara: un marfar cu 16 vagoane a deraiat, iar ambii mecanici de tren au murit.

Vă recomandăm să citiţi şi:

VIDEO Secretele lagărului de prizonieri sovietici din Munţii Metaliferi. Unde au fost gropile comune ale ostaşilor morţi pe şantierul căii ferate Deva - Brad

Tunelul impresionant din vremea austro-ungarilor va fi transformat într-un mod inedit, la zece ani de la abandonarea sa

Pe urmele celor mai spectaculoase căi ferate dispărute. Perlele feroviare din urmă cu un secol FOTO VIDEO

„Paznicul” viaductului neclintit de pe calea ferată dispărută a Hunedoarei, cu o istorie de 120 de ani VIDEO

Ce s-a ales de calea ferată a Hunedoarei, pe care circulau trenurile cu mii de muncitori ai combinatului VIDEO

Spectaculoasa cale ferată montană către cetăţile dacice, acum dispărută. Pe vremuri, urşii alergau după trenuri

Austriacul care ţine în viaţă o cale ferată din Hunedoara: „Este monument istoric. Am redeschis-o pentru turişti” VIDEO

Cum a fost distrusă definitiv calea ferată Deva - Brad, mega-proiectul realizat în cinci decenii VIDEO

VIDEO 120 de ani de la deschiderea căii ferate Hunedoara - Ţinutul Pădurenilor. Celebrare inedită a mocăniţei

Drumul de fier al cărbunelui a împlinit 150 de ani. Cum a fost construită calea ferată Simeria - Petroşani

VIDEO Secretele viaductelor gemene ale căii ferate Deva-Brad, „uriaşii de beton şi oţel“ din munţi

Hunedoara

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite