NASA va apăra Pământul de asteroizi, iar Google şi Boeing ar putea fi parteneri

0
Publicat:
Ultima actualizare:

NASA se uită în viitor cu gândul la apărare şi a cerut suportul celor mai puternice companii care plănuiesc misiuni spaţiale. După negrul episod „vânătoarea de vrăjitoare“ din istoria umanităţii, NASA pregăteşte pentru viitor vânătoarea de asteroizi pentru protejarea planetei.

NASA a anunţat ieri marea cursă de căutarea a asteroizilor care ar putea reprezenta o problemă pentru Terra în viitor. Le cere în acest sens suportul celor mai importante companii care plănuiesc sau desfăşoară deja activităţi în domeniul explorării spaţiale. NASA va apela şi la suportul agenţiilor guvernamentale, la expertiza din alte industrii, dar va folosi şi oameni de ştiinţă care nu activează în cadrul agenţiei, se arată pe site-ul NASA.

„NASA deja are un plan pentru găsirea asteorizilor care ar putea ameninţa planeta şi în ciuda faptului că am descoperit 95% din corpurile extraterestre în apropiere de orbita Pământului, avem nevoie să le găsim pe toate care ar putea prezenta o ameninţare la adresa vieţii de pe Terra“, a declarat Lori Garver, administratorul delegat al NASA. „Această Mare Provocare (în engleză: Grand Challenge) se va concentra pe detectarea şi catalogarea asteroizilor şi pe dezvoltarea tehnicilor de evitarea a potenţialelor probleme“, a completat aceasta.

Planul NASA este unul ambiţios şi susţinut chiar de Casa Alba prin programul „Strategie pentru Inovare“ al administraţiei Obama. „Eforturile partenerilor din sectorul privat şi ale cercetătorilor independenţi vor completa munca pe care NASA deja o derulează şi vor îmbunătăţi astfel capabilităţile de detectare a corpurilor aflate în apropiere de Pământ“, a afirmat Tom Kalil, responsabilul de tehnologie şi inovare de la Casa Albă.

Odată cu acest anunţ, NASA a publicat şi o cerere pentru informaţii (RFI) prin care îi invită pe viitorii parteneri să vină cu idei pentru a susţine acest plan. Invitaţia este disponibilă timp de 30 de zile, iar în septembrie va fi organizat un workshop pentru a dezvolta primele idei. La finalul articolului este un videoclip cu prezentarea NASA.

Potenţiali parteneri pentru proiectul NASA

BusinessWeek informează că pe lista NASA s-ar putea regăsi următoarele companii: B612 Foundation (o fundaţie nonprofit din Silicon Valley care plănuieşte sa lanseze un telescop în spaţiu până în iulie 2018 pentru a urmări asteroizi); Blue Origin (companie din Washington care plănuieşte construirea de rachete refolosibile şi navete care să decoleze şi aterizeze vertical); Boeing (gigantul aeronautic are deja un parteneriat cu NASA pentru a sprijini transportul spaţial comercial); 

Google (gigantul din tehnologie are deja mai multe planuri de explorare spaţială, printre care cartografierea planetelor şi 20 de milioane de dolari pentru oricine dezvoltă un robot care să aterizeze pe Lună); Moon Express (companie care dezvoltă module lunare pentru minerit); Planetary Resources (un startup care plănuieşte forarea pe mai mulţi asteroizi); Space Exploration Technologies (SpaceX efectuează deja zboruri spre Staţia Spaţială Internaţională); Virgin Galactic (o companie pentru turism spaţial fondată de către Richard Branson care vinde deja bilete cu 250.000 de dolari bucata). 

Haideţi să discutăm! Ne puteţi vizita şi pe pagina de Facebook Tech Adevărul. 

Află mai multe despre explorarea spaţiului:

Primele femei care au ajuns în spaţiu şi influenţa lor asupra aviaţiei

VIDEO Primul Google Hangout public din spaţiu. Vorbeşte pe 22 februarie cu astronauţii NASA

VIDEO Google şi NASA trimit în spaţiu un satelit pentru a descoperi exoplanetele unde ar putea exista apă

Patru femei pentru planeta Marte

Știință



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite