VIDEO Asteroidul gigant care a trecut pe lângă Pământ face parte dintr-o categorie nouă de roci spaţiale

Asteroidul  binar 1998 QE2 a trecut la 5,8 milioane de kilometri de Terra, pe 31 mai. Imaginile capturate, cu această ocazie, de Observatorul Arecibo din Puerto Rico arată cât de unic este acest asteroid, potrivit space.com.

„Asteroidul QE2 este întunecat, roşu şi primitiv – nu a fost încălzit sau topit la fel de mult ca şi alţi asteroizi“, a declarat Ellen Howell, de la Observatorul Arecibo. „QE2 nu seamănă cu niciun alt asteroid pe care l-am vizitat cu vreo  navă sau de la care avem meteoriţi. Este o bestie cu totul nouă în menageria de asteroizi apropiaţi Pământului“, a mai spus experta.

Antena lată de 305 metri din Arecibo şi cea de 70 de metri de la NASA au urmărit asteroidul 1998 QE2 în timp ce se apropia de Terra până când s-a depărtat de planeta noastră. Roca principală are 3 kilometri lăţime şi cea de dimensiuni mai mici care îl orbitează are 750 metri lăţime şi îl încojoară odată la 32 de ore.

„Luna QE2 are cam un sfert din dimensiunile asteroidului principal. Şi luna noastră are aproximativ o pătrime din planetă“, a declarat Patrick Taylor, cercetător la Observatorul Arecibo. Studierea lunii şi a orbitei ei i-a ajutat pe oamenii de ştiinţă să determine masa asteroidului principal, lucru care va divulga compoziţia obiectului.

1998 QE2 a fost descoperit pe 19 august 1998, de astronomii din programul de cercetare a asteroizior apropiaţi de Terra iniţiat de Massachusetts Institute of Technology (MIT) din apropiere de Socorro, în New Mexico. NASA spune că acest obiect nu va mai trece atât de aproape de pământ decât peste 200 de ani.

Haideţi să discutăm! Ne puteţi vizita şi pe pagina de Facebook Tech Adevărul.

Un asteroid lung de aproape trei kilometri a trecut pe lângă Pământ

Un asteroid lung de trei kilometri, denumit 1998 QE2, a trecut pe lângă Pământ vineri, dar nu a reprezentat niciun pericol pentru planeta noastră. Totuşi, NASA lucrează la catalogarea rocilor spaţiale care ar putea reprezenta o ameninţare pentru noi.

VIDEO Asteroidul care trece pe lângă Terra are propria lui Lună

Asteroidul 1998 QE2, care va trece, vineri, pe lângă Terra este însoţit de propriul său satelit natural. Specialiştii au descoperit un asteroid de dimensiuni mai mici care orbitează în jurul lui, potrivit National Post.