Cum vor cetățenii din Amsterdam să scape de turiștii care vin în oraș doar pentru distracție VIDEO

0
Publicat:

Amsterdamul își propune să atragă alt gen de turiști, după ce locuitorii acestui oraș s-au săturat de vizitatorii care vin doar pentru a petrece. O nouă campanie a fost lansată cu scopul de a arăta altă față a orașului.

Amsterdam vrea să arate o altă față turiștilor - Foto Shutterstock
Amsterdam vrea să arate o altă față turiștilor - Foto Shutterstock

Astfel, Amsterdamul vrea să îndulcească mesajele de tipul „nu vă apropiați”, după ce o campanie a avut ca scop descurajarea turiștilor turbulenți, mai ales pentru a scăpa de imaginea de „capitală a petrecerilor”, potrivit Euronews. 

Orașul vrea să-și întâmpine vizitatorii cu biciclete decorate cu flori, diversitate și viața ecologică pe care o preferă cetățenii capitalei olandeze. 

În 2023, o campanie îi îndemna pe turiștii britanici, cunoscuți pentru preferința lor pentru alcool, să „stea departe”. Însă, se pare că nu a avut succes, așa că se încearcă o abordare mai blândă. 

Noua campanie se numește „Renew your View” și va începe de anul viitor . Se va desfășura până la sfârșitul lui 2025. Aceasta își propune să atragă alt gen de turiști, care vor să descopere orașul prin ochii unui localnic. 

Orașul s-a săturat de vizitatorii care „caută senzații și distracții vulgare" în Cartierul Roșu și în „cafenelele" din capitală și vrea să arate și o altă față. 

Adevărul este că majoritatea persoanelor au tendința de a asocia capitala Olandei cu petreceri ale burlacilor, dezmăț și un consum ridicat de marijuana, însă aici găsim și numeroase muzee de artă, în care sunt expuse opere importante sau monumente importante din punct de vedere istoric, cum ar fi casa în care a stat ascunsă Anne Frank, alături de familia ei. 

Mai mult decât atât, canalele, casele specifice și străduțele boeme, dar și bicicletele cu flori, sprijinite de poduri, transformă Amsterdamul într-un muzeu în aer liber. 

Adevărații locuitori ai Amsterdamului 

Campania „Renew your View” descrie orașul ca pe un loc pentru „idei, inițiative și inspirație". Este prezentată viața ecologică a locuitorilor, cultura LGBTQ+ și, bineînțeles, bicicletele cu flori. 

În acest mod este evidențiată diversitatea oamenilor și a punctelor de vedere din oraș: „Amsterdam te face să vezi... cum poți fi doar tu, lăsând loc și celorlalți". 

Însă, dacă turiștii care preferă să consume mult alcool, să se drogheze sau să frecventeze Cartierul Roșu, tot nu sunt bineveniți. 

Campania„StayAway”, adresată tuiștilor din mai multe țări europene 

Lansată în martie 2023 și adresată inițial tinerilor britanici, campania „Stay Away” din Amsterdam s-a extins. Mesajul va fi transmis până în 2024 și se adresează acum și bărbaților cu vârste cuprinse între 18 și 35 de ani din țările UE, precum și din Țările de Jos. 

 Totodată, mesajul a fost însoțit de o serie de măsuri de reducere a comportamentului deranjant în centrul orașului. Inclusiv interzicerea fumatului de iarbă se numără printre măsuri, dar și închiderea mai devreme a restaurantelor și a vânzătorilor de alimente din Cartierul Roșu - reguli pe care autoritatea locală intenționează să le clarifice în mesajele sale permanente. 

 Pe de altă parte, un weekend de dezmăț în oraș poate aduce turiștilor o amendă și un cazier judiciar. 

Turiștii nu s-au lăsat însă descurajați, în mod semnificativ, de campanie sau de măsuri, însă imaginea orașului s-a schimbat oarecum și vizitatorii sunt mai conștienți de reguli, potrivit primarului Femke Halsema. 

Călătorii



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite