Un român din Franța susține că mașina electrică i-a adus în trei ani o economie de 21.000 de euro

0
Publicat:

În plină dezbatere despre avantajele/dezavantajele mașinilor electrice, un inginer român care lucrează în industria auto din Germania a anunțat că va testa în următorul an o mașină electrică, urmând să expună un punct de vedere detaliat la finalul experimentului. 

Un român din Franța susține că mașina electrică i-a adus o economie de 21.000 de euro
Un român din Franța susține că mașina electrică i-a adus o economie de 21.000 de euro

Într-un comentariu făcut la anunțul inginerului, un român din Franța a spus că este proprietar al unei mașini electrice de trei ani, iar în tot acest timp a economisit 21.000 de euro doar din combustibil, fără a pune la socoteală schimburile de ulei.

Contactat de „Adevărul”, românul plecat din Cluj-Napoca și stabilit în Franța a explicat cum a făcut trecerea de la o mașină cu motor termic la una cu motor electric și ce a însemnat pentru el această experiență. „Am avut referitoare la încărcări cu tot ce înseamnă frica pe care o induce media. Ca să conduci o mașină electrică trebuie să fii cât de cât bine organizat”, a explicat Mihai.

Românul a explicat că deține o mașină Tesla, iar asta îi oferă anumite avantaje atunci când încarcă în stațiile Tesla. Mihai a explicat cum procedează atunci când trebuie să facă un drum Paris-Cluj Napoca. „M-am obișnuit. Durează cam 24 de ore. Mașinile Tesla sunt destul de inteligente, te duc din încărcător în încărcător. Dacă cumva exagerezi cu viteza, îți apare un mesaj în bord că trebuie să reduci viteze cu 10-20 km/h ca să ajungi la destinație. Deci pur și simplu te duci din încărcător în încărcător. Cu modelul meu am aproximativ 10 opriri la încărcare”, a explicat Mihai.

Proprietarul mașinii electrice a mai explicat că de la 20 la sută până la 80 la sută încărcarea durează aproximativ 30 de minute. „Ele gândesc astfel încât să stai cât mai puțin la încărcare. Sunt unele încărcări în care calculatorul îți spune să stai 15 minute. Ai stat 15 minute, ai băut o cafea și ai plecat mai departe. Depinde cum îți valorifici timpul. Dacă știi să îți valorifici timpul (n.r. petrecut la încărcare) poate fi un câștig. Dacă nu, poate fi o pierdere și un stres că stai 30-40 minute și aștepți să ajungă bateria la sută la sută”, a mai declarat românul din Franța.

Economie de 21.000 de euro în trei ani

Mihai a mai declarat că a făcut un calcul din care i-a rezultat că, în trei ani de când are mașina electrică, a economisit în fiecare an 7.000 de euro, rezultând în total de 21.000 de euro.

„Majoritatea încărcărilor pe care le fac, le fac acasă.  În Franța, abonamentele la electricitate îți permit oarecum ca opt ore din cele 24 să ai reducere la curent.  De exemplu mașina mea e programată la ora 1:45 să înceapă încărcarea și la ora 8:45 să se oprească. Cred că pe mine o încărcare la mașina mea mă costă undeva la 8 euro, ceea ce mi se pare foarte, foarte rentabil. În plus, la încărcătoarele Tesla eu am gratis.

În România, ce-i drept am întâmpinat destul de multe dificultăți cu încărcătoarele.  Când mergem acasă stăm la părinții noștri care stau la apartament la etajul doi, deci nu avem posibilitatea de a încărca acasă”, a mai explicat Mihai, potrivit căruia, chiar și așa, la vizitele în România, cu 2-3.000 de km parcurși în țară, se descurcă rezonabil.

Întrebat dacă a identificat și dezavantaje ale mașinii electrice, românul a declarat că „bineînțeles sunt și dezavantaje”.

„Dezavantajul ăsta pentru mine poate fi un avantaj pentru unii. Eu iubesc foarte mult viteza și mașina asta m-a calmat destul de mult pentru că dacă mergi cu 150-160-170 scade foarte, foarte, foarte repede bateria și atunci decât să stai mai mult la încărcat mai bine mergi mai încet. Deci, cumva ai mașină puternică, ai mașină cu o grămadă de cai pe care îi poți folosi instant, dar dacă îi folosești instant pierzi pe altă parte.  Cumva nu te poți bucura tot timpul de ei”, a mai explicat românul din Franța.

„Lumea nu spune chestia asta”

Nicolae Rădulescu deține un service dedicat mașinilor electrice. Nicolae susține că performanța unei mașini electrice depinde de foarte multe variabile, una dintre ele fiind vremea de afară.

După părerea noastră, o mașină trebuie să fie practică, să fie economică și să fie sigură. Ca practicabilitate, fiecare om știe ce vrea de la mașina lui. Noi reparăm mașini electrice și constatăm că din cauza faptului că temperaturile de la noi din țară fluctuează foarte mult, și capabilitatea lor este fluctuantă. Sunt multe variabile”, a explicat Nicolae.

Întrebat cum își explică faptul că românul din Franța se declară foarte mulțumit, Nicolae a explicat că în Franța e o altă situație.  „Trebuie să vă gândiți că în Franța au autostrăzi, au stații de încărcare foarte dese, au altă temperatură ambientală. Noi pe mașinile electrice în București montăm încălzitoare pe motorină. Ca să ducă copiii la grădiniță durează atât de mult că până încălzești mașina ajungi de la autonomie de la 180 de km la 70 de km pentru că toată energia o iau din baterie. Lumea nu spune chestia asta. Noi am montat încălzitoare cu motorină, își pune omul cinci litri de motorină și are două luni de zile”, a mai declarat specialistul.

Nicolae a mai arătat că în cazul mașinilor electrice sunt plusuri și minusuri, iar viitorul nu este al mașinilor electrice. „Viitorul este al mașinilor cu hidrogen. Sunt multe minusuri (n.r. la mașinile electrice) pentru plusul pe care ți-l aduc. Dacă încarci la high speed charging e 3 lei pe kilowatt. Dacă bagi motorină pentru kilowattii pe care îi are o mașină electrică ieși mai ieftin cu un motor de 1.9 TDI. Ai mai multă autonomie, mai mult confort, și aer condiționat, și căldură și tot ce vreți dumneavoastră. Nu iei filtre, dar e infim cu beneficiile pe care le ai”, a mai declarat Nicolae Rădulescu.

Specialistul susține că a avut un proprietar de mașină electrică din Constanța care a plecat dimineața la ora 9.00 din București cu o autonomie de 180 km/h și a ajuns în Vama Veche noaptea. „E adevărat că ai un cuplu formidabil, accelerează bine, dar vă spun că o Tesla de 720 de cai am accelerat-o pe o stradă de 2,5 km și de la 89 sută în baterie, ne-am întors la 67 la sută. Pe două accelerări de 5 km”, a mai explicat Nicolae Rădulescu.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite