Dieta Rina. Puncte tari şi puncte slabe ale acestui regim alimentar

Dieta Rina.
Puncte tari şi puncte slabe ale acestui regim alimentar

Dieta disociată pare să ducă la pierderea kilogramelor în plus

Poţi mânca ce vrei, cât vrei şi totuşi să slăbeşti? Pare un vis, dar unii spun că se poate. Există însă o condiţie: să nu amesteci alimentele. Ce presupune dieta Rina – un regim alimentar în patru zile.

Ştiri pe aceeaşi temă

90 de zile şi 15 kilograme mai puţin printr-o dietă disociată. Ce înseamnă asta? Că în prima zi poţi mânca doar carbohidraţi, în a doua zi doar proteine, în a treia vegetale şi în a patra vitamine – de regulă fructe. Ordinea este mai puţin importantă, ceea ce e important este să nu amesteci alimentele, susţine medicul sportiv care a pus la cale dieta Rina.

Ce poate fi consumat şi când în cadrul dietei Rina

Potrivit acestuia, consumând un singur tip de alimente într-o zi digestia este mai rapidă şi procesul de pierdere a kilogramelor este accelerat. Mai mult decât atât promisiunile includ şi menţinerea noii greutăţi la capătul celor 90 de zile cât trebuie urmat regimul.

Dieta Rina este un plan alimenentar organizat pe patru zile. Trebuie urmat timp de 90 de zile cu o pauză la fiecare 29 de zile în care nu se bea decât apă. Totodată, la micul dejun, trebuie consumat un fruct, la alegere, pe lângă cafea sau ceai neîndulcite. Foarte important este să nu se sară peste această masă.

Prima zi – proteine. Aceasta înseamnă că în această zi se poate consuma orice tip de carne – de curcan, de pui, de porc sau peşte, fiartă sau la grătar. Cei care nu vor carne pot mânca ouă fierte – nu mai mult de trei - şi brânză. Important este ca, pe zi să fie consumate cel puţin 200 de grame de proteine. Masa poate fi servită alături de salate. Sugestii de alimente: pui, peşte, porc, peşte, vinete, roşii, usturoi, conopidă, varză, andive, morcovi, castraveţi, brocoli,ardei, măsline, iaurt,ouă, mozzarella.

Ziua a doua –  vegetale. După fructul de la micul dejun, sunt permise doar vegetalele gătite la cuptor, la abur sau pe grătar pe parcursul întregii zile. Sunt permise sosurile diferite. La prânz şi la cină se consumă acelaşi meniu, doar că la cină cantitatea trebuie să fie jumătate din cea de la prânz. Sugestii de alimente: ceapă, cartofi, ardei, ţelinp, ciuperci, orez, năut, migdale, roşii, conopidă, castraveţi, fasole, linte, morcovi, mazăre.

Ziua a treia – carbohidraţi. După frcutul de la micul dejun se pot consuma pe parcursul zilei paste, şi chiar pizza, cu sos de roşii şi diferite vegetale în cantităţi mici. Sugestii aliemntare: măsline, făinoase, paste, lasagna, tăiţei, îngheţată, prăjituri, ciocolată (la prânz).

Ziua a patra – vitamine. Masa luată în această a aptra zi constă în fructe – proaspete sau uscate, sucuri – de fructe, de vegetale, nuci, seminţe, la fiecare două ore, pe parcursul întregii zile.

Ce completări trebuie aduse dietei Rina pentru a-i maximiza efectele

Potrivit dr. Ian Smith, înainte de a pune în aplicare această dietă este necesar să facem câteva schimbări în stilul de viaţă. În opinia lui, doar aşa dieta are şanse să funcţioneze. În primul rând e vorba despre ţinerea unui jurnal alimentar şi de exerciţii fizice cu 10 zile înainte de a începe dieta.

Mai este nevoie şi de o autoevaluare pentru a încerca să ne dăm seama de ce suntem obezi, de ce avem probleme atunci când vrem să slăbim şi care sunt provocările. Odată ce am stabilit ţinta de slăbire, putem începe dieta, a declart acesta pentru site-ul de ştiri medicale webmd.com.  Potrivit specialistului ar trebui să mâncăm până ne simţim satisfăcuţi şi să nu ne îndopăm.

Efortul pe care îl presupune ţinerea dietei este unul mediu. Se pot face mici schimbări aliemntare în lista zilnică, dar, în general, nu se pot consuma grăsimi şi mâncăruri bogate în carbohidraţi. Nu sunt permise alimentele gata preparate, ci doar cele gătite acasă.

Dieta trebuie completată cu exerciţii fizice – cardio, de tonificare musculară şi rezistenţă, 40-70 de minute pe zi, mai puţin în ziua de pauză.

Ce studii are la bază dieta Rina

Potrivit dr. Melinda Ratini, nu s-au făcut până acum studii serioase vizavi de efectele acestei diete. Pe de altă parte, dieta este săracă în sare şi carbohidraţi,ceea ce promovează sănătatea inimii, akută la reducerea colesterolului şi a hipertensiunii. Totodată, schimbarea stilului de viaţă, ţinerea unui jurnal alimentar sunt măsuri care duc la reducerea în greutate.

Pierderea în greutate şi exerciţiile fizice sunt cele două modalităţi-cheie de prevenţie a diabetului. Dacă însă avem deja diabet, dieta ne poate scădea periculos de mult nivelul zahărului în sânge.

Cel mai bine, înainte de a urma o dietă sau alta, este să ne consultăm şi cu medicul nutriţionist.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările