Alimente care scad glicemia

Alimente care scad glicemia

Prunele, fructe care ajută la menţinerea nivelului glicemic în limite normale FOTO Shutterstock

Alimente care scad glicemia. Numeroase persoane cu probleme de reglare a nivelului zahărului în sânge pot recurge la ele pentru un mai bun control al glicemiei, dar şi pentru menţinerea greutăţi corporale în limita unor indicatori normali.

Ştiri pe aceeaşi temă

Glicemia este influenţată de cantitatea de glucoză care se află în sânge, aceasta provenind din glucidele sau carbohidraţii ce se găsesc în numeroase alimente de bază, de la pâine, seminţe, orez, cartofi până la fructe, legume, cereale şi paste făinoase. Din acest motiv este necesară o atenţie sporită în ceea ce priveşte aportul de zaharuri. 

O modalitate bună pentru a controla nivelul glicemiei şi a preveni oscilaţiilor majore din sânge constă în consumul de alimente care scad glicemia.
 
1. Prunele
 
Prunele fac parte dintr-o categorie de alimente care scad glicemia, contribuind la previnirea diabetului zaharat. Aceasta este una din bolilele care pun cele mai mari probleme în zilele noastre. Diabetul se caracterizează prin tulburări ale metabolismului glucozei şi variaţiile acesteia în sânge. Fibrele solubile din prune încetinesc viteza cu care produsele alimentare părăsesc stomacul şi, ca urmare, întârzie absorbţia de zahăr în fluxul sangvin. De asemenea, oferă o cantitate importantă de vitamina B.
 
2. Portocalele
 
Portocalele conţin numeroşi fitonutrienţi, cum sunt flavonoizii, carotenoidele şi pectinele, care fac acest fruct „eligibil” pentru a intra în categoria de alimente care scad glicemia, ajutănd în lupta împotriva diabetului. O portocală este formată în proporţie de 90% din apă, iar sucul de portocale hidratează şi întăreşte sistemul imunitar datorită aportului de vitamina C.
 
3. Merele
 
Coaja de măr conţine quercitină, un antioxidant care reduce riscul de diabet. Apa din mere ajută la antrenarea unei părţi din glucoză pentru a fi eliminată prin urină. În plus, merele au un conţinut ridicat de fibre care asigură un tranzit intestinal mai bun. 
 
4. Ceapa
 
Ceapa conţine foarte multe vitamine şi minerale care scad glicemia. Acest produs alimentar poate fi folosit în salate, diferite feluri de mâncare gătită la cuptor sau se poate încerca sub formă de ceai. Ceaiul de frunze de ceapă este indicat mai ales pentru persoanele care au accese dese de tuse. 
 
5. Quinoa
 
Quinoa este foarte bogată în fibre care ajută la menţinerea unei bune funcţionări a sistemului cardiovascular, reducerea riscului unor tipuri de cancer şi pentru sistemul digestiv. În plus, are şi cantităţi semnificative de magneziu, fier, calciu, potasiu şi cupru. Acest amalgam de nutrienţi oferă „dreptul” seminţelor quinoa de a intra în categoria acelor alimente care scad glicemia.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: