Ce păţim când avem lipsă de potasiu şi cum reacţionează organismul. Mineralul este esenţial pentru inimă

Ce păţim când avem lipsă de potasiu şi cum reacţionează organismul. Mineralul este esenţial pentru inimă

Inima este ţinută sănătoasă de potasiu, un mineral esenţial organismului Foto:Shutterstock

Mineral esenţial pentru sănătatea inimii şi a sistemului nervos, potasiul este unul din factorii care asigură elasticitatea ţesutului, ajută la vindecarea rănilor şi reglează activitatea intestinală. Când în organism există deficit, apar bolile hepatice, erupţiile cutanate şi slăbiciunea musculară.

Specialiştii spun că potasiul este foarte important pentru echilibrul lichidelor din celule şi pentru susţinerea proceselor enzimatice, pentru sănătatea inimii şi a sistemului nervos. Acesta reduce tensiunea arterială şi transformă glucoza în glicogen.

“Lipsa potasiului din organism conduce la apariţia bolilor hepatice, erupţii cutanate şi vindecarea lentă a rănilor. De asemenea, deficitul de potasiu este însoţit şi de tulburări digestive şi slăbiciune musculară. Acest mineral previne afecţiuni precum: diabetul zaharat, artrita, bolile renale şi crampele musculare. Nu există recomandări oficiale privind aportul de potasiu, însă potrivit surselor neoficiale, zilnic, organismul unul adult are nevoie de 3.000 mg potasiu, iar cel al unui copil de 1.500 mg.

În alimentaţie îl găsim în: caise, piersici, banane, nectarine, morcovi, stafide, migdale, smochine, curmale, avocado, papaya, pepene, seminţe de floarea soarelui, struguri, mere, salată verde,  portocale, sfeclă, roşii, varză”, spune dr. Denisa Zaharia, medic de familie.
 

Alimentul-medicament

Strugurele are o valoare calorică mare, de aceea este un aliment-medicament foarte indicat ca energetic muscular şi nervos, remineralizant, antitoxic, stimulent şi descongestionant hepatic, diuretic, laxative şi foarte digestibil. Datorită conţinutului său bogat în vitamine din complexul B, C, A şi K, dar şi săruri minerale de potasiu, fosfor, magneziu, fier, calciu şi siliciu, strugurele este potrivit pentru tratamentul reumatismului, gutei şi bolilor de piele. Specialiştii spun că 10% din proprietăţile curative ale strugurilor sunt menţinute prin conservare, indiferent dacă este vorba despre dulceaţă, compot sau vin.

Cele mai sănătoase dintre fructele uscate, stafidele sunt un adevărat leac pentru amenii, fiind bogate în cupru şi fier, sunt eficiente în fortificarea sistemului imunitar şi dau senzaţia de saţietate datorită cantităţii mari de fibre pe care le conţin.

Medicii spun că pot fi consumate zilnic între 70 şi 100 de grame de fructe uscate. Pentru că sunt o sursă bună de zaharuri sănătoare, sunt indicate în perioadele de convalescenţă, după eforturi fizice sau intelectuale.

“Stafidele reprezintă şi o sursă bună de antioxidanţi, care intervin în procesul de dizolvare şi eliminare a colesterolului. În plus, sunt foarte bogate în potasiu. Ele se includ în alimentaţia persoanelor care au probleme de ritm cardiac sau tensiune arterială. Mai contribuie în mare măsură la reglarea şi normalizarea activităţii cardiace”, explică medicul.

Citricele ne dau energie

Cele mai populare citrice, portocalele, sunt o sursă bogată de potasiu, magneziu, acid folic şi vitamine din complexul B, adică tot ce este necesar pentru a avea energie. Beneficiile portocalelor sunt de necontestat. O ceaşcă de suc de portocoale, proaspăt stors, oferă aproximativ 72mg de calciu. În afară de vitamina C şi calciu, portocalele sunt de asemenea o bună sursă de potasiu, vitamina A şi beta-caroten.

Citricele sunt bogate în fibre şi în vitamina C şi conţin şi alţi antioxidanţi cunoscuţi precum flavonoizii care au un rol important în lupta contra bolilor cardiace, a cancerului şi diverselor inflamaţii. De asemenea, se pare că proprietăţile antioxidante şi antiinflamatorii ale citricelor au rol cheie în activitatea contra diferitelor boli degenerative şi în particular contra bolilor cerebrale.
 

Vă recomandăm şi:

Varza murată, un elixir pentru sănătate. Cea mai ieftină sursă de probiotice şi singurul aliment cu vitamina B12

Cele mai aromate murături asortate. Secretul reţetei de 100 de ani, cum faci saramura şi ce nu trebuie să pui în ea

Cum se prepară adevărata pastă de roşii. Secretul celei mai bune reţete de bulion, fără conservanţi

FOTO Reteţă de post apetisantă. Ghiveci călugăresc delicios şi uşor de preparat, o armonie perfectă de gusturi şi culori

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările