Comarnic-Braşov: contractul autostrăzii se va semna în iunie

Comarnic-Braşov: contractul autostrăzii se va semna în iunie

Dan Şova este convins că finanţatorii internaţionali vor susţine proiectul Comarnic-Braşov

Ministrul Transporturilor, Dan Şova, explică de ce nu se urcă din aprilie pe buldozer: abia acum avem un angajament ferm din partea marilor finanţatori internaţionali.

Luna martie aproape că a trecut, dar pe şantierul autostrăzii Comarnic-Braşov, a cărui organizare trebuia să demareze în aceste zile, nu se întâmplă nimic. Astfel că nici urcarea teatrală pe buldozer, anunţată în ianuarie de premierul Victor Ponta, nu se va întâmpla decât ceva mai târziu, iar explicaţiile pentru această amânare vin de la Dan Şova, ministrul Transporturilor.

La tronsonul Comarnic-Braşov am remarcat faptul că în presă s-a prezentat în mod negativ amânarea semnării contractului.
Vreau să vă spun că este ceva eminamente pozitiv, pentru bunul şi simplul motiv că am reuşit să obţinem angajamentul ferm şi sigur, în acest moment, din partea instituţiilor financiare internaţionale – BEI, BERD, Banca Mondială.
Acest semnal este esenţial pentru a strânge de pe piaţă suma necesară proiectului Comarnic-Braşov.
Prezenţa instituţiilor financiare internaţionale şi, mai ales, o finanţare importantă – noi sperăm la 500-600 de milioane de euro – dă încredere şi celorlalte bănci.
Am ajuns la o concluzie cu instituţiile financiare internaţionale: până prin luna iunie îşi pot face due diligence şi aprobarea în comitetul creditorilor în aşa fel încât în iunie să putem semna acest contract
“, a spus Şova.

Reamintim că premierul Victor Ponta şi ministrul Dan Şova s-au întâlnit la jumătatea lunii ianuarie, la Palatul Victoria, cu reprezentanţii Asocierii Vinci + Strabag + Aktor, care a câştigat licitaţia pentru construcţia tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov, prilej cu care cele două părţi au semnat un Memorandum de înţelegere.

Sibiu-Piteşti, din 2015

Referindu-se la autostrada Sibiu - Piteşti, ministrul Transporturilor a afirmat că licitaţia va începe în 2015.

Studiile de fezabilitate pe noua alocare financiară 2014-2020 în mod obligatoriu trebuie făcute cu analize geotehnice, hidrotehnice şi de descărcare arheologică, lucru care nu s-a făcut în studiile de fezabilitate anterioare. Vor fi tronsoanele Sibiu-Boiţa, Boiţa-Curtea de Argeş şi Piteşti-Curtea de Argeş, cu breteaua de 60 de kilometri spre Râmnicu Vâlcea“, a spus ministrul Transporturilor.

Primăria Constanţa va lua 13% din acţiunile Portului

Dan Şova a mai anunţat că intenţionează să cedeze Primăriei Constanţa 13% din acţiunile Administraţiei Portului Maritim, iar 14% vor fi listate pe Bursă, primăria condusă de Radu Mazăre urmând astfel să deţină 33% din Port.

Şova nu a precizat, însă, şi la ce dată va avea loc acest transfer.


Mai puteţi citi:
 
O firmă de pilotaj naval, care a primit în mod dubios autorizaţie de operare în Portul Constanţa, este deţinută de soţia unui comisar-şef din Poliţia Transporturi, de la Serviciul de Investigare a Fraudelor, ce are în atribuţii chiar activitatea economică din port.
 
Sebastian Bodu spune că, dacă Radu Mazăre ar pune mâna pe Portul Constanţa, ar distruge comunitatea portuară şi îşi va impune propriile firme şi asfel va frâna dezvoltarea României.
 
„Ieşirea liberalilor de la guvernare lasă drum liber PSD-ului în a-i înfăptui visul lui Radu Mazăre: să pună mâna pe Portul Constanţa“, este convingerea celor de la PDL Constanţa.
 
Aurelian Andrei Popa, directorul general al Administraţiei Porturilor Maritime Constanţa (APMC), a transmis ministrului Transporturilor o adresă prin care anunţa că renunţă la toate funcţiile deţinute în cadrul instituţiei.
 
Administraţia Porturilor Maritime Constanţa are un profit din ce în ce mai mic, de la an la an, în ciuda managementului privat impus de Mazăre. Echipa de conducere spune însă că ultima lună a lui 2013 va răsturna statisticile.
 
Organizaţia patronală "Operatorul Portuar" şi Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare au transmis un memoriu prin care semnalează problemele grave din Portul Constanţa şi solicită abordarea directă a deficienţelor constatate în actul de administrare a companiei. Între timp, oficialii de la Palatul Victoria se pregătesc să-l cadorisească pe primarul Radu Mazăre cu un pachet semnificativ de acţiuni la Portul Constanţa.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: