Şova: Evaziunea din portul Constanţa trece de 40%. Un pachet de 13% din acţiunile companiei va fi cedat Consiliului Local, 14% vor ajunge la bursă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Un pachet de 13% din acţiunile portului va fi transferat primăriei Constanţa, iar un altul de 14% va fi listat pe bursă
Un pachet de 13% din acţiunile portului va fi transferat primăriei Constanţa, iar un altul de 14% va fi listat pe bursă

Evaziunea în Portul Constanţa trece de 40%, iar preţurile pentru închirierea danelor sunt prea mici, a declarat Dan Şova, ministrul Transporturilor. El a mai adăugat că listarea a 14% din acţiunile companiei va fi realizată de un departament din cadrul Ministerul Economiei.

„În acest moment Ministerul Transporturilor are 60%, primăria Constanţa - 20% şi Fondul Proprietatea 20%. Intenţia noastră este să dăm încă 13% Primăriei Constanţa şi să scoatem pe bursă 14%. În acest fel vom avea un echilibru perfect între autoritatea centrală şi autoritatea locală, adică Ministerul Transporturilor va avea 33%, Primăria Constanţa va avea 33%, asigurând în acest fel egala reprezentare a intereselor centrale şi locale în portul Constanţa, 34% ajungând în sferă privată. (...) Avantajul scoaterii pe bursă a 14% este reprezentat de transformarea Administraţiei Portului Constanţa în companie publică, ceea ce presupune transparentizarea tuturor operaţiunilor, pentru că fără această transparentizare nu este posibilă listarea pe bursă. Acest lucru va duce în mod evident la creşterea investiţiilor în portul Constanţa şi în mod inevitabil la creşterea activităţii economice a operatorilor privaţi“, a declarat Şova în cadrul unei conferinţe.

Departamentul pentru Privatizare, proiectul lui Niţă

Ministerul Economiei a pregătit un proiect de ordonanţă de urgenţă pentru înfiinţarea Departamentului pentru Privatizare şi Administrarea Participaţiilor Statului, care va funcţiona în coordonarea ministrului Economiei.

Acesta ar putea fi înfiinţat prin reorganizarea Oficiului Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie şi prin preluarea atribuţiilor privind privatizarea ale Departamentului pentru Energie.

Şova spune că în Portul Constanţa există „două probleme foarte grave", respectiv o evaziune fiscală „de peste 40%“ şi preţuri de închieriere ale danelor plasate de foarte multe ori „foarte jos“, ceea ce afectează veniturile Administraţiei Porturilor.

„Noi nu avem în Ministerul Transporturilor oameni care să se priceapă la privatizare sau la listări pe bursă. Acest lucru trebuie să-l facă oamenii care se pricep“, a spus Şova. În aceste condiţii, Şova a precizat şi că privatizarea CFR Marfă va fi derulată de Depertamentul din Ministerul Economiei.

Proteste împotriva trecerii la Consiliul Local

Aproximativ 600 de reprezentanţi ai Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Portuare Constanţa au protestat, recent, la Ministerul Transporturilor, faţă de trecerea Portului Constanţa la consiliul local, cerând preşedintelui Traian Băsescu o poziţie oficială faţă de această intenţie a Guvernului.

Sindicaliştii portuari se opun şi listării la bursă a autorităţii portuare - Compania Naţională „Administraţia Porturilor Maritime“ SA Constanţa.

Premierul Victor Ponta a declarat la 10 martie, legat de portul Constanţa, că implicarea capitalului privat, prin minister şi autoritatea locală, cu transferul către administraţia locală a măcar o treime din acţiuni, este soluţia adoptată de toate porturile mari din Europa, pentru dezvoltare.

Lupta pe controlul portului

Compania Naţională "Administraţia Porturilor Maritime" Constanţa estimează un profit brut de 38,2 milioane lei în acest an, cu 34% mai mare faţă de cel prevăzut în bugetul aprobat pentru 2013, şi a programat investiţii de 449,79 milioane lei, în creştere cu 26% faţă de nivelul bugetat anul trecut.

Radu Mazăre, primarul Constanţei, a cerut de mai multe ori trecerea companiei de stat în administrare locală. Pe de altă parte, Ramona Mănescu – fostul ministru liberal al Transporturilor – s-a opus acestei treceri, afirmând că portul este de importanţă naţională.

Mai puteţi citi:

Cum a făcut-o ministerul Transporturilor pilot în Portul Constanţa pe nevasta unui poliţist, respinsă de Administraţia Portului

O firmă de pilotaj naval, care a primit în mod dubios autorizaţie de operare în Portul Constanţa, este deţinută de soţia unui comisar-şef din Poliţia Transporturi, de la Serviciul de Investigare a Fraudelor, ce are în atribuţii chiar activitatea economică din port.

Europarlamentarul Sebastian Bodu îi cere premierului Victor Ponta să nu dea Portul Constanţa lui Radu Mazăre

Sebastian Bodu spune că, dacă Radu Mazăre ar pune mâna pe Portul Constanţa, ar distruge comunitatea portuară şi îşi va impune propriile firme şi asfel va frâna dezvoltarea României.

PDL Constanţa: „Acum Mazăre are liber să pună mâna pe Portul Constanţa“

„Ieşirea liberalilor de la guvernare lasă drum liber PSD-ului în a-i înfăptui visul lui Radu Mazăre: să pună mâna pe Portul Constanţa“, este convingerea celor de la PDL Constanţa.

Directorul APC „a renunţat“ la toate funcţiile deţinute. „Cacealma“ - spun greviştii

Aurelian Andrei Popa, directorul general al Administraţiei Porturilor Maritime Constanţa (APMC), a transmis ministrului Transporturilor o adresă prin care anunţa că renunţă la toate funcţiile deţinute în cadrul instituţiei.

Cum au reuşit administraţia Mazăre şi Ministerul Transporturilor să scadă profitul Portului Constanţa, impunând un management privat

Administraţia Porturilor Maritime Constanţa are un profit din ce în ce mai mic, de la an la an, în ciuda managementului privat impus de Mazăre. Echipa de conducere spune însă că ultima lună a lui 2013 va răsturna statisticile.

Portul Constanţa, la un pas de preluarea totală de către oamenii lui Radu Mazăre. Portuarii au transmis un memoriu Ministerului Transporturilor

Organizaţia patronală "Operatorul Portuar" şi Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare au transmis un memoriu prin care semnalează problemele grave din Portul Constanţa şi solicită abordarea directă a deficienţelor constatate în actul de administrare a companiei. Între timp, oficialii de la Palatul Victoria se pregătesc să-l cadorisească pe primarul Radu Mazăre cu un pachet semnificativ de acţiuni la Portul Constanţa.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite