Contractul pentru lotul 3 al autostrăzii Orăştie - Sibiu va fi reziliat. Finalizarea investiţiei nu mai este posibilă în 2014
0Contractul semnat între Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi compania italiană Impregilo Group pentru realizarea lotului 3 al autostrăzii Orăştie-Sibiu va fi reziliat în această săptămână a anunţat ministrul Transporturilor, Dan Şova
Lotul 3 al Autostrăzii Orăştie-Sibiu, în lungime totală de 22,1 kilometri, este singurul care a rămas nefinalizat şi pe care circulaţia este încă închisă. Motivul pentru care tronsonul a rămas neterminat este dat de apariţia unor probleme în teren pe o porţiune de 6 kilometri. Planurile de la finele anului trecut prevedeau ca tunelul prevăzut înaintea viaductului de la Aciliu să fie terminat doar pe un singur sens de mers în acest an. Astfel, în această zonă traficul ar urma să fie restricţionat până la finalizarea tunelului care să acopere şi celălalt sens de mers, lucrări preconizate a fi terminate în 2015. Italienii au cerut mai mulţi bani decât cei prevăzuţi în oferta prin care au câştigat licitaţia pentru a rezolva problemele de stabilitate a terenului din zona viaductului de la Aciliu.
”Pentru Orăştie-Sibiu, Consiliul de Administraţie va aproba rezilierea contractului cu Impregilo săptămâna aceasta. Nu au reuşit să se înţeleagă din punct de vedere tehnic şi financiar. Există probleme între specialişti în privinţa alunecărilor de teren din zonă. De comun acord între conducerea CNADNR şi conducerea Impregilo s-au făcut două expertize independente cu experţi agreaţi de ambele părţi, respectiv o expertiză tehnică şi una financiară, pe contract. Ambele expertize au dat dreptate CNADNR şi vom rezilia acest contract”, spus ministrul Transporturilor luni la TVR.
Ministrul Transporturilor a menţionat că se va organiza o nouă licitaţie pentru construcţia ultimilor 6 km de autostradă din Lotul 3. ”Facem licitaţie din nou. Cei de la Impregilo au cerut o majorare de contract care este nelegală şi nerecunoscută de niciun expert şi neacceptată de Comisia Europeană. Când ai o asemenea situaţie, reziliezi contractul şi prezinţi proiectul din nou, îl licitezi cu noul preţ şi termini discuţia. Oricum, mai sunt 6 km de făcut, deci oricine vine mai are de lucrat maximum şase luni. Ei pot să ceară ceea ce vor (nr. despăgubiri), dar eu pot să vă spun doar că toate expertizele le sunt nefavorabile, iar cererile lor au fost respinse şi de Comisia Europeană. Până în toamnă vom rezolva licitaţia, dar nu cred că lucrarea se va finaliza până în octombrie 2014. Era inacceptabil să plătim nişte zeci de milioane de euro în plus pe chestiuni care nu se justificau”, a explicat Dan Şova.
CNADNR a anunţat organizarea unei proceduri de achiziţie directă pentru un contract de expertiză pentru Lotul 3 al autostrăzii Orăştie-Sibiu, în lungime de 22,1 km (dintre localităţile Cunţa, jud Alba şi Săţişte judeţul Sibiu). Contractul a avut o valoare estimată la echivalentul a 33.688 euro, cu TVA inclusă şi a durat două luni. Autostrada Orăştie-Sibiu a fost deschisă circulaţiei în data de 20 decembrie 2013, pe distanţa dintre Orăştie, judeţul Hunedoara şi Cunţa, judeţul Alba, respectiv pe o distanţă pe aproximativ 44 de kilometri, după ce anterior, în cursul aceleaşi zile, a fost inaugurat şi lotul 4 al acesteia, între Sălişte şi Sibiu, în lungime de 16 kilometri. Lungimea totală a autostrăzii este de 82,07 kilometri.
Citeşte şi:
După ce la jumătatea lunii ianuarie îi transmitea lui Dan Şova, ministrul delegat pentru Infrastructură la acea vreme, că, în aprilie, trebuie „să se urce ăe excavator sau pe buldozer“ pentru a începe lucrările la autostrada Comarnic-Braşov, premierul Victor Ponta anunţă acum că abia în lunile mai sau iunie urmează să fie semnat contractul.
Ministrul Transporturilor, Dan Şova, a publicat o nouă postare pe blogul său referitoare la autostrada Sibiu-Piteşti, noul termen avansat de oficial pentru startul lucrărilor fiind începutul anului 2017, după ce anterior informase că proiectul ar putea fi lansat cel mai devreme în martie 2016.
Constantin Niţă, ministrul Economiei, vrea să transfere către instituţia pe care o conduce prerogative şi instituţii pe care tot el, anul trecut, în calitate de ministru delegat pentru Energie, le-a smuls de sub autoritatea ministrului de atunci al Economiei, Varujan Vosganian.