Retailerii alimentari aplică OUG-ul privind adaosul comercial. Cum vor fi marcate produsele la raft
0Marii retaileri alimentari au prezentat modul în care vor aplica OUG-ul pentru plafonarea, timp de trei luni, a adaosului comercial pentru 14 grupe de alimente de bază.

Astfel, Mega Image a transmis, miercuri, că pune în aplicare limitarea adaosului comercial la maximum 20% pentru o serie de alimente de bază, în conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgență 67/2023.
„De la 1 august 2023, clienții pot găsi în toate magazinele Mega Image și Shop & GO din București și din țară produse din coșul de bază, la prețuri cu adaos comercial limitat.”, a precizat sursa citată.
Următoarele produse din coșul de bază vor avea aplicat adaos comercial limitat: pâine albă simplă (gramaj între 300 – 500 grame, fără specialități), lapte de vacă de consum (1 litru, grăsime 1,5%, cu excepția UHT), brânză telemea de vacă vrac, iaurt simplu din lapte de vacă (3,5% grăsime, gramaj maxim 200 grame), făină albă de grâu („000”, 1 kg), mălai (1 kg), ouă de găină (calibrul M, 10 bucăți), ulei de floarea-soarelui (1 litru), carne proaspătă de pui (pui întreg, tacâmuri de pui, pulpe pui întregi cu os şi aripi de pui, varianta standard), carne proaspătă de porc (carne porc lucru, pulpă porc cu os şi fără os, spată de porc), legume proaspete vrac (roşii, ceapă, castraveţi, fasole uscată, morcovi, ardei gras Bianca şi ardei capia), fructe proaspete vrac (mere roşii şi mere golden, prune, pepene roşu, struguri de masă), cartofi proaspeți albi vrac, zahăr alb tos (1 kg).
Lista completă a produselor și a mărcilor selectate de Mega Image poate fi consultată aici.
„Toate aceste produse vor fi semnalizate corespunzător și la raft, pentru a oferi o experiență ușoară și transparentă la cumpărături, în toate magazinele din rețeaua Mega Image.” spune compania
„Avem angajamentul să oferim clienților produse de calitate la prețuri bune, produse locale care susțin un stil de viață sănătos și echilibrat, alături de o experiența completă la cumpărături, prin specificul și formatul magazinelor noastre. Aplicarea prevederilor ordonanței de urgență guvernamentală contribuie la întărirea eforturilor noastre din ultimul an de a veni în întâmpinarea clienților care acordă din ce în ce mai multă atenție raportului calitate preț, în contextul economic cu multe provocări”, spune Mircea Moga, CEO Mega Image.
Produsele din coșul de bază care beneficiază de aplicarea adaosului comercial limitat se află în afara promoțiilor săptămânale oferite în mod uzual clienților magazinelor Mega Image și Shop&Go.
Potrivit datelor transmise de Economica.net, și alți mari retaileri alimentari au aplicat OUG pentru plafonarea la 20%, timp de trei luni, a adaosului comercial la procesatori și la magazine. Conform sursei citate, unul dintre ei este Kaufland care a implementat reduceri de prețuri la peste 200 de produse începând cu data de 26 iulie și spune că, odată cu implementarea măsurilor solicitate de autorități prin OUG 67/2023 vor continua să organizeze și alte campanii de reduceri, „o practică obișnuită” pentru companie. Și produsele Kaufland care beneficiază de reducerea prețurilor pot fi identificate cu ușurință la raft, fiind semnalizate cu eticheta specială, pusă la dispoziție de autorități.
Totodată, Auchan, a anunțat ieri că a pus în aplicare Ordonanța de Urgență privind instituirea unei măsuri cu caracter temporar de combatere a creşterii preţurilor la unele produse agricole şi alimentare. Și aici produsele vor fi marcate cu o etichetă specială Auchan.