Drumul Expres Craiova – Pitești: Cine va finaliza lucrările începute de Tirrena Scavi pe primul tronson

0
Publicat:

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat contractul pentru finalizarea lucrărilor pe primul tronson al Drumului Expres Craiova – Pitești, a transmis, marţi, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.

Drumul Expres Craiova - Piteşti este împărţit în patru tronsoane, Foto: Arhivă Adevărul
Drumul Expres Craiova - Piteşti este împărţit în patru tronsoane, Foto: Arhivă Adevărul

Potrivit acestuia, valoarea contractului, finanțat din Fonduri Europene Nerambursabile, este de 439,29 milioane lei (fără TVA).

,,Asocierea turco – română trebuie să finalizeze lucrările pe cei 17,7 km în 18 luni. Iar, conform contractului, lucrările vor avea o garanție de 10 ani.”, menţionează oficialul.

Sorin Grindeanu reaminteşte că, la momentul rezilierii contractului anterior, stadiul lucrărilor era, în decembrie 2022, de 56,07%.

,,În momentul finalizării, tot DEx 12 (Craiova-Pitești) va avea o lungime de peste 121 de km. Anul trecut a fost deschisă circulația pe Tronsonul 2 (39,85 km), între Robănești și Valea Mare. În prezent, sunt în execuție Tronsonul 3 (31,75 km)- între Valea Mare și Colonești- și Tronsonul 4 (31,82 km), Colonești- Oarja- Pitești.”, a mai arătat ministrul Transporturilor pe pagina sa de Facebook.

El a mai precizat că pe şantierul tronsonului 3 progresul fizic a ajuns la 76% și, deși termenul contractual de finalizare este 2024, antreprenorul și-a asumat deschiderea obiectivului la sfârșitul anului 2023.

În ceea ce priveşte şantierul tronsonului 4, acesta a ajuns la un stadiu fizic de 22%, iar deschiderea circulației este programată pentru anul viitor (2024).

La rândul său, directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, a transmis că asocierea Ozaltin Insaat Ticaret ve Sanayi Anonim Sirketi - Strade Bauunternehmung S.R.L. - Visio Construction Works S.R.L. are la dispoziție 18 luni pentru finalizarea construcției celor 17,7 km dintre Craiova și Robănești.

,,În data de 21.12.2022 am reziliat contractul cu Tirrena Scavi S.p.A Italia având în vedere ritmul defectuos de realizare a lucrărilor și neîndeplinirea de către antreprenor a prevederilor contractuale. Stadiul lucrărilor executate de antreprenorul italian la momentul rezilierii contractului era de 57,06%.”, a subliniat directorul CNAIR.

CNAIR a reziliat contractele cu Tirrena Scavi

Drumul Expres Craiova - Piteşti este împărţit în patru tronsoane, iar primul tronson traversează localităţile Gherceşti, Pieleşti şi Robăneşti, cu plecare din Craiova, şi are o lungime de 17,7 kilometri. Va avea două pasaje şi şapte poduri, iar anterior lucrările au fost executate de firma Tirrena Scavi SpA, din Italia.

În decembrie 2022, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunța că va rezilia contractele cu constructorul italian Tirrena Scavi, motivând slaba mobilizare şi incapacitatea financiară a antreprenorului de a continua proiectele pe care le derula.

Specificaţii tehnice pentru Drumul Expres Craiova-Pitești DX12:

Lungime: 121 km

Viteza de proiectare: 120 km/h

Platforma: 22,00 metri

Partea carosabilă: 4 x 3,5 metri

Spaţiu median: 3,00 metri

Acostamente: 2 x 1,5 metri

Benzi de încadrare: 4 x 0,5 metri

Avansul lucrărilor pe tronsoanele 3 şi 4

Asociaţia Pro Infrastructură (API) a prezentat, săptămâna trecută, stadiul lucrărilor pe tronsoanele 3 şi 4 ale Drumului Expes Craiova-Pitești.

UMB, rușinos pe DEx12 Colonești-Pitești. Miercurea trecută am filmat întreg tronsonul 4 al Drumului Expres DEx12 Craiova-Pitești. Din păcate, acesta este unul din șantierele unde se vede foarte clar ceea ce v-am avertizat încă din 2022 că se va întâmpla: depășirea capacității grupului de companii UMB. Simplu spus, cei de la UMB s-au întins mai mult decât le e plapuma. Au luat mai mult decât pot duce... la viteza și seriozitatea cu care ne-au obișnuit.”, scriau reprezentanții Asociației pe pagina de Facebook.

Mai exact, constructorul a ajuns la 22% stadiu fizic la sfârșit de iunie, adică la aproape doi ani de la semnarea contractului (17.08.2021) care stipulează 12 luni de proiectare plus alte 24 de execuție. Așadar termenul de finalizare este noiembrie 2024, 3 ani de la emiterea ordinului de începere din 15.11.2021, preciza sursa citată.

API a prezentat și avansul lucrărilor pe DEx12 Slatina-Colonești.

DEx12 Slatina-Colonești în noiembrie, însă doar pe jumătate. Săptămâna trecută am filmat întreg tronsonul 3 al Drumului Expres DEx12 Craiova-Pitești. Constructorul, UMB, se apropie de final însă la noi nu e niciodată simplu. Șoferii ar fi putut circula încă din septembrie pe aproximativ 17 din cei 31,75 kilometri ai întregului tronson, între nodurile Valea Mare (Slatina Est) și Negreni.

Dar trebuie să așteptăm două-trei luni în plus pentru că oficialii CNAIR au tergiversat doi ani de zile rezolvarea problemei birocratice de la Jitaru. Adică mai precis ce? Cetățenii din Jitaru au cerut, și obținut, schimbarea soluției tehnice din dreptul localității lor dintr-un simplu rambleu într-o podișcă pe drumul expres care să le permită să treacă dintr-o parte într-alta fără un ocol considerabil.”, explică specialiștii.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite