Curtea de Conturi a sesizat Parchetul în privinţa activităţii de la Administraţia Porturilor Maritime Constanţa

0
0
Primarul Radu Mazăre vrea transferul unui pachet de încă 13% din acţiunile portului, argumentând că din dividende va mări subvenţia la gigacalorie. Sindicaliştii din port se opun
Primarul Radu Mazăre vrea transferul unui pachet de încă 13% din acţiunile portului, argumentând că din dividende va mări subvenţia la gigacalorie. Sindicaliştii din port se opun

Curtea de Conturi a sesizat Parchetul de pe lângă Judecătoria Constanţa în urma unui control efectuat în acest an la Compania Naţională „Administraţia Porturilor Maritime“ Constanţa, fără a comunica public care sunt faptele sesizate.

„Urmare a constatărilor consemnate în raportul de control încheiat anul acesta de către Camera de Conturi Constanţa la CN Administraţia Porturilor Maritime Constanţa SA, s-a aprobat prin Hotărârea Plenului Curţii de Conturi nr. 162/19 iunie 2014 sesizarea organelor de urmărire penală competente“, a comunicat Curtea de Conturi, citată de Mediafax.

Reprezentanţii Curţii de Conturi au precizat că sesizarea a fost depusă la Parchetul de pe lângă Judecătoria Constanţa. „În baza prevederilor legale specifice aplicabile domeniului de activitate al instituţiei noastre, informaţiile solicitate de dvs. au caracter public numai după încheierea procedurilor de valorificare (...) comunicarea oricăror informaţii pe această temă, fără a periclita procedura în timpul anchetei penale, fiind în sfera de competenţă a organelor în drept“, se arată în răspunsul Curţii de Conturi.

În prezent, Ministerul Transporturilor este acţionar majoritar la Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, cu 60%, iar Fondul Proprietatea şi Primăria Constanţa deţin fiecare 20% din capital.

Guvernul şi Primăria Constanţa vor ca Ministerul Transporturilor să cedeze 13% din acţiuni Consiliului Local şi să listeze pe bursă un pachet de 14% din titluri. Posibilitatea creşterii participaţiei Primăriei Constanţa a stârnit numeroase critici din partea operatorilor portuari şi a sindicatelor din port, dar şi în mediul politic de la nivel central.

Anterior, primarul Radu Mazăre acuza că portul a închiriat spaţii unor operatori la preţuri foarte mici. Tot Mazăre a mai anunţat că doreşte preluarea acţiunilor la port pentru ca din dividende să majoreze subvenţia la căldură. Sindicaliştii din port nu doresc transferul acţiunilor respective şi au protestat faţă de intenţiile autorităţilor.

Mai puteţi citi:

Portuarii reiau protestele. Peste 7.000 de sindicalişti protestează joi pentru „desfiinţarea Republicii Mazăre“

Mazăre îşi schimbă strategia pentru câştigarea Portului Constanţa

FOTO VIDEO Portul Constanţa, de la proteste la vorbe grele. Sindicaliştii şi Radu Mazăre se acuză reciproc că servesc interesele unor grupuri

VIDEO Peste 300 sindicalişti la protestul din Portul Constanţa. Primarul Mazăre este ţinta mesajelor greviştilor

VIDEO Război total pe Portul Constanţa. Mazăre, acuzat că a falimentat oraşul

De ce este ilegal transferul Portului Constanţa către administraţia Mazăre

Operatorii portuari dezmint că au fost chemaţi de Mazăre la discuţii: „Este o manipulare“

Mazăre încearcă să liniştească spiritele din Portul Constanţa: „Suntem pe aceeaşi baricadă“

Europarlamentarul Sebastian Bodu îi cere premierului Victor Ponta să nu dea Portul Constanţa lui Radu Mazăre

Sebastian Bodu spune că, dacă Radu Mazăre ar pune mâna pe Portul Constanţa, ar distruge comunitatea portuară şi îşi va impune propriile firme şi asfel va frâna dezvoltarea României.

PDL Constanţa: „Acum Mazăre are liber să pună mâna pe Portul Constanţa“

„Ieşirea liberalilor de la guvernare lasă drum liber PSD-ului în a-i înfăptui visul lui Radu Mazăre: să pună mâna pe Portul Constanţa“, este convingerea celor de la PDL Constanţa.

Cum au reuşit administraţia Mazăre şi Ministerul Transporturilor să scadă profitul Portului Constanţa, impunând un management privat

Administraţia Porturilor Maritime Constanţa are un profit din ce în ce mai mic, de la an la an, în ciuda managementului privat impus de Mazăre. Echipa de conducere spune însă că ultima lună a lui 2013 va răsturna statisticile.

Portul Constanţa, la un pas de preluarea totală de către oamenii lui Radu Mazăre. Portuarii au transmis un memoriu Ministerului Transporturilor

Organizaţia patronală "Operatorul Portuar" şi Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare au transmis un memoriu prin care semnalează problemele grave din Portul Constanţa şi solicită abordarea directă a deficienţelor constatate în actul de administrare a companiei. Între timp, oficialii de la Palatul Victoria se pregătesc să-l cadorisească pe primarul Radu Mazăre cu un pachet semnificativ de acţiuni la Portul Constanţa.

Economie


Ultimele știri
Cele mai citite