Autostrada de Centură București Sud: care este stadiul lucrărilor pe șantierul lotului trei
0Asociația pro Infrastructură (API) a prezentat, marți, stadiul lucrărilor pe șantierul lotului trei al Autostrăzii de Centură București Sud. Potrivit sursei citate, dacă constructorul grec va menține mobilizarea de până acum, cu mare dificultate va deschide circulația în decembrie 2024.
„BabaDog a filmat sâmbătă, 08.04.2023, întreg lotul 3 al Autostrăzii A0 Sud. La un an și jumătate de la emiterea ordinului de începere lucrări (25.10.2021), stadiul fizic pe cei 18 kilometri dintre Bâcu și Bragadiru abia dacă depășește 30%, dar constructorul grec (Aktor) promite cu tupeu în stânga și în dreapta că atinge 50% la sfârșitul lui mai (2023).”, au transmis, marți, reprezentanții API pe pagina de Facebook.
Potrivit acestora, constructorul are termen contractual aprilie 2024, însă dacă va menține mobilizarea de până acum, cu mare dificultate va deschide circulația în decembrie 2024.
„De altfel, Aktor a încasat penalități de întârziere chiar din faza de proiectare: are ordin de începere aferent proiectării din 23.05.2019, dar i s-a aprobat PAC abia în 11.06.2021, iar autorizația de construire a venit în 01.07.2021. Poate n-ar strica să vedem noi penalități aplicate antreprenorului, fiind inadmisibil ca progresul fizic să fie 30-35% la aproximativ 18 luni de la startul lucrărilor, pe un contract semnat în 14.04.2019 care stipulează 12 luni de proiectare și alte 30 de execuție, pe un banal traseu în câmpie de nici 18 km. Chiar dacă și statul are partea lui de vină pentru blocaje, în cazul de față întârzierea în teren de ~9 luni (din estimarea noastră) este generată exclusiv de indolența, incompetența și de bâlbele manageriale ale celor de la Aktor care nu se pot mobiliza corespunzător nici după 4 ani de contract.”, explică Asociația.
În februarie 2023, secretarul de stat în ministerul Transporturilor, Ionel Irinel Scrioșteanu, anunța că lucrările pe acest lot al A0 Sud sunt pe un trend ascendent, dar încă nu suficient, astfel încât să se recupereze toate întârzierile de la începutul contractului.
Lotul III al A0 Sud leagă DN6, în zona Bragadiru – Cornetu, până la A1, în zona localităților Ciorogârla – Dragomirești Vale (inclusiv nodul rutier dintre A0 și A1) și are o lungime de 18 km.
Centura Capitalei
Bucureştiul va avea o nouă centură modernă - un inel de autostrada A0 de circa 101 kilometri diferit de actuala Şosea de Centură care ocoleşte Capitala. Pe circa 52 de kilometri, A0 pe partea de Sud, toate cele trei loturi sunt în curs de execuţie.
În 2023 şi 2024 cei circa 52 de kilometri de pe partea de sud a Autostrăzii de Centură A0 ar trebui teoretic să fie finalizaţi şi să fie deschişi circulaţiei, oferind traficului greu şi de tranzit o nouă variantă de a ocoli Capitala de la Autostrada A1 la Autostrada A2.
* A0 Sud - Lotul 1 (CF 902 - A2)
- Lungime: 17 km, două noduri rutiere - cu DN4 şi A2.
- Cost: 830 mil lei lei fără TVA
- Constructor: Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS
- Execuţie începută în: martie 2021
- Contract semnat pe august 2019 / Licitaţia începută în iulie 2017
- Termen de finalizare: iunie 2023
* A0 Sud - Lotul 2 (CF 902 - DN6)
- Lungime: 16,3 km, două noduri rutiere - cu DN6 şi DN5.
- Cost: 751 mil lei fără TVA
- Constructor: Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS
- Execuţie începută în: august/octombrie 2020
- Contract semnat pe 9 martie 2019 / Licitaţia începută în iulie 2017
* A0 Sud - Lotul 3 (DN6-A1)
- Lungime: 18 km, un nod rutier cu A1
- Cost: 853 mil lei (fără TVA)
- Constructor: Asocierea Aktor - Euroconstruct Trading
- Execuţie începută în: octombrie 2021
- Proiectare avizată în octombrie 2021
- Contract semnat pe 14 aprilie 2019 / Licitaţia începută în iulie 2017.
- Termen de finalizare: Q3 2024