Apple anulează proiectul său privind mașinile electrice început în urmă cu zece ani

0
Publicat:

Apple a anulat lucrările la mașina sa electrică, a declarat marți pentru Reuters o sursă familiarizată cu acest subiect, la un deceniu după ce producătorul iPhone a dat startul proiectului.

foto logo Apple
Apple anulează proiectul său privind mașinile electrice început acum zece ani Foto: Shutterstock

Mișcarea trage cortina peste un plan care ar fi ajutat Apple să pătrundă într-o nouă industrie și să reproducă succesul iPhone-ului.

Proiectul a înregistrat progrese inegale de-a lungul vieții sale, iar sfârșitul său vine în contextul în care producătorii auto mondiali și-au redus investițiile în vehiculele electrice, a căror cerere a scăzut semnificativ.

Mai mulți angajați care lucrează la acest proiect vor fi transferați la divizia de inteligență artificială (AI) a companiei, potrivit Bloomberg News, care a raportat prima dată această evoluție.

Apple a refuzat să comenteze.

"Dacă este adevărat, Apple va pune mai mult accent pe GenAI, iar acest lucru ar trebui să le dea investitorilor mai mult optimism în ceea ce privește eforturile și capacitatea companiei de a concura la nivel de platformă pe AI", a declarat Ben Bajarin, directorul general al firmei de consultanță Creative Strategies.

Apple s-a abținut până acum de la orice mișcare importantă în domeniul inteligenței artificiale, în contrast puternic cu giganți din domeniul tehnologiei precum Alphabet și Microsoft, care au avantajul de a fi primii care au încorporat această tehnologie revoluționară.

Abordarea sa discretă a stârnit îngrijorări că producătorul iPhone ar putea fi în urmă în ceea ce privește integrarea tehnologiei în produsele sale.

Acest lucru s-a reflectat în creșterea acțiunilor Apple anul trecut, care, cu aproape 50%, a fost cea mai mică dintre așa-numitele șapte acțiuni magnifice.

Luna trecută, Microsoft a devansat Apple ca fiind cea mai valoroasă companie din lume, în timp ce producătorul iPhone se confruntă cu o cerere slabă pentru produsele sale cheie, în special pe piața principală din China.

Între timp, ratele ridicate ale dobânzilor au dus la o încetinire a cererii pentru vehiculele electrice, de obicei mai scumpe, ceea ce a determinat industria să taie locuri de muncă și să reducă producția.

Mai mulți producători auto importanți, inclusiv liderul pieței de vehicule electrice, Tesla, au decis să renunțe la investiții, iar unii și-au schimbat planurile pentru a se concentra pe hibrizi în locul mașinilor alimentate complet cu baterii.

Elon Musk, propietarul companiei de automobie electrice Tesla, nu este străin de dificultățile pe care le presupune producerea unui vehicul electric. Șeful Tesla s-a luptat cu lipsa de fonduri și cu eșecurile de producție pentru a-și fabrica mașinile.

Chiar dacă Apple este un gigant tehnologic de mii de miliarde de dolari, Musk a declarat în 2015 că nu se simte amenințat de interesul acestora pentru piața automobilelor electrice.

"Este bine că Apple se mișcă și investește în această direcție. Dar mașinile sunt foarte complexe în comparație cu telefoanele sau ceasurile inteligente", a declarat Musk pentru ziarul german Handelsblatt. "Nu poți merge pur și simplu la un furnizor precum Foxconn și să spui: "Construiește-mi o mașină"."

Musk chiar s-a referit în glumă la Apple ca la un "cimitir Tesla" în același interviu.

"Dacă nu reușești la Tesla, te duci să lucrezi la Apple. Nu glumesc", a declarat Musk pentru Handelsblatt.

Elon Musk nu a răspuns imediat la o solicitare de comentarii din partea Business Insider trimisă în afara orelor obișnuite de lucru.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite