ANRE a amendat Hidroelectrica cu 400.000 de lei
0ANRE a sancționat contravențional furnizorul SPEEH Hidroelectrica SA cu amendă în valoare de 400.000 lei, potrivit unei informări a instituției.
ANRE precizează: “În contextul numeroaselor sesizări și reclamații primite referitor la comportamentul comercial al furnizorului de energie electrică, SPEEH Hidroelectrica SA, am dispus la începutul anului o amplă acțiune de control la furnizorul în cauză”.
În urma finalizării acțiunii de control, s-au constatat nereguli în activitatea furnizorului, constând în:
- neemiterea facturilor aferente cantităților de energie electrică furnizate celor 482.638 de clienți finali din portofoliu, pentru fiecare perioadă de facturare și în intervalul de timp prevăzut în contractele de furnizare a energiei electrice încheiate cu aceștia;
- netransmiterea sau întârzierea în transmiterea răspunsurilor la solicitările adresate de clienți;
- neîncheierea sau nerespectarea termenului de încheiere a contractului de furnizare a energiei electrice după acceptarea condițiilor de furnizare și transmiterea documentației necesare de către client.
Pentru faptele constatate, furnizorul de energie electrică, SPEEH Hidroelectrica SA, a fost sancționat contravențional cu amendă maximă, în valoare de 400.000 lei, reprezentând dublul maximului prevăzut de lege.
În cursul anului 2022, ANRE a urmărit constant activitatea SPEEH Hidroelectrica SA, furnizorului fiindu-i aplicate un număr de 71 de sancțiuni contravenționale, în valoare de 365.000 lei, pentru fapte similare.”
ANRE va continua să monitorizăm comportamentul tuturor furnizorilor de energie electrică și gaze naturale în relația cu clienții finali pentru a ne asigura că drepturile lor vor fi respectate, se mai precizează in comunicat.
Luna trecută, ANRE anunța că a demarat controale la Hidroelectrica din cauza neemiterii facturilor către consumatori în ultimele luni, deși oficialii companiei au dat asigurări că vor revolva situația.
Luată cu asalt de sute de mii de consumatori casnici din cauza scumpirilor anunțate la energia electrică, Hidroelectrica întâmpină dificultăți în emiterea facturilor, o mare parte dintre acestea nemaifiind emise din luna octombrie.
Hidroelectrica anunța în ianuarie 2023 că va trimite clienților săi facturile la începutul lunii februarie, conform reprezentanților companiei. Compania a implementat un nou sistem informatic de facturare, iar reprezentanții companiei lucrează inclusiv la o aplicație mobilă, astfel încât clienții să își trimită indexul și să facă plățile mai ușor.