Hidroelectrica a primit peste 40.000 de plângeri de la clienții casnici. Câte au fost valide

0
0

Hidroelectrica a primit 40.589 de plângeri de la clienții casnici în intervalul ianuarie-iunie 2022, dintre care 40.476 au fost validate drept întemeiate, arată datele publicate de companie.

Hidroelectrica a primit peste 40.000 de plângeri valide FOTO Octav Ganea/Inquam Photos
Hidroelectrica a primit peste 40.000 de plângeri valide FOTO Octav Ganea/Inquam Photos

Doar 286 au fost catalogate ca nesoluționabile, din totalul de 40.762 de plângeri de la toți clienții, conform centralizării Hidroelectrica la șase luni, informează Economica.net.

Cele mai multe plângeri au vizat facturarea energiei consumate – circa 25.000. Dintre acestea, peste 8.500 nu au fost rezolvate în termenul legal.

Cel mai mare și mai ieftin producător de electricitate din România a ajuns la peste 300.000 de clienți casnici.

Luna trecută, preşedintele Directoratului Hidroelectrica, Bogdan Badea, anunţa că societatea se confruntă cu un aflux de aproximativ 5.000 de clienţi noi, ajungându-se la un număr triplu de clienţi.

,,Preţul pe care îl oferă Hidroelectrica este unul competitiv, care derivă din faptul că suntem şi producători de energie electrică. Încercăm în aceste momente de criză să oferim consumatorilor finali un preţ final care să le permită să îşi desfăşoare activităţile, dacă discutăm de zona comercială şi să poată să îşi gestioneze mai bine bugetele personale, dacă vorbim de clienţii casnici. Orice fel de modificări, de situaţii care pot genera panică pun o presiune suplimentară pe tot ce înseamnă sistemele informatice. Ne confruntăm cu un aflux de 5.000 de clienţi pe zi, ceea ce înseamnă o presiune foarte mare pe infrastructura software, dar în paralel dezvoltăm această zonă şi încercăm să preluăm cât mai multe dintre cererile clienţilor (...) Anul trecut aveam în jur de 100.000 clienţi, acum sunt aproximativ 300.000", a spus miercuri Bogdan Badea.

Potrivit directorului executiv al Federaţiei Asociaţiilor Companiilor de Utilităţi din Energie (ACUE), Dana Dărăban, furnizorii vor întârzia emiterea facturilor privind consumul pe luna septembrie, întrucât nu au avut timp să-şi adapteze softurile de emitere a facturilor.

Aceasta a explicat, marţi, că OUG 119/2022 a fost emisă la 1 septembrie, cu aplicabilitate tot de la 1 septembrie, iar furnizorii au nevoie de cel puţin 30 de zile pentru modificarea softurilor.

Economie


Ultimele știri
Cele mai citite