Oltea Şerban-Pârâu

Muzicolog şi critic muzcal

În fiecare an, de Ziua Culturii Naţionale, unele dintre Institutele Culturale Române din străinătate reuşesc să organizeze câte o manifestare prilejuită de acest moment, învingând cu abilitate piedicile sistemului care presupune că acest tip de activităţi ar trebui reduse la minimum, dacâ nu chiar suspendate, din cauza inexistenţei unui buget de stat în vigoare în luna ianuarie şi, uneori, luni bune după.

O.Ş.P. Domnule Marin Cazacu, sunteţi managerul Centrului Naţional de Artă „Tinerimea Română”, iar proiectul dumneavoastră Orchestrele Naţionale de Tineret ale României traversează, nu fără emoţii, o perioadă fastă în ultimii ani, cu prezenţe tot mai ambiţioase pe marile scene de concert ale lumii. Cum a fost anul 2019?

Evident că Violoncellissimo putea fi şi creaţia unui alt mare violoncelist al ultimelor decenii din România, dintr-o generaţie sau alta. Cu toate acestea, la fel de evident este că Violoncellissimo nu ar fi luat anvergura pe care o are dacă nu ar fi fost creaţia unui personaj care are talentul de a însufleţi tot ceea ce atinge.

În iarna anului 2017, aveam ocazia de a participa la concertul inaugural al uneia dintre cele mai moderne şi spectaculoase săli de concert construite în Europa în ultimii 50 de ani, în prezenţa unor oficialităţi de cel mai înalt rang, aflate acolo pentru a gira o investiţie de aproape 900 milioane de euro construită pentru a impune oraşul Hamburg pe harta culturală a lumii, într-o manieră mai accentuată decât era înainte.

Vezi mai multe