Două companii din Ucraina, surpriză la depunerea ofertelor pentru terminarea centurii Timișoara-Sud
0Cinci operatori economici s-au înscris în cursa pentru finalizarea șoselei de centură a Timișoarei. Două dintre ele sunt din Ucraina, țară lovită de război. Drumul este realizat în proporție de aproape 60%.
Luni, 24 aprilie 2023, la DRDP Timișoara, a avut loc depunerea ofertelor pentru procedura de atribuire a contractului de “Execuție a lucrărilor din cadrul obiectivului Varianta de Ocolire Timișoara Sud – rest de executat”. Până la termenul limită au depus oferte cinci operatori economici.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a reziliat contractului cu firma italiană Tirrena Scavi, care trebuia să finalizeze șoseaua de ocolire Timișoara-Sud.
La data rezilierii contractului anterior, în decembrie 2022, progresul fizic al lucrărilor era de 58,26%.
Pentru continuarea lucrărilor, CNAIR caută un nou constructor.
Cei cinci operatori care au depus oferte sunt: Automagistral-Pivden (Ucraina), Duna group International si Duna Constructii (Ungaria), Maxagro center-Drumuri și Poduri Banat – OPR Asfalt –Obras Publicas-Dimex 2000 Company (România-Spania), SA&PE Construct – Tehnotrade-Spedition UMB (România) și Super Construct – Bauerhof Agrobanat – Rostdorstroy (România-Ucraina).
Varianta de ocolire Timișoara Sud are o lungime de 25,69 kilometri și o valoare estimată a contractului de 394.100.430 lei (fără TVA).
Durata contractului va fi de 72 de luni, din care 12 luni este perioada de execuție a lucrărilor, iar perioada de garanție a lucrărilor va fi de minim cinci ani, aceasta putând fi majorată de ofertanți până la maxim zece ani.
În perioada următoare, Comisia de Evaluare va analiza ofertele depuse.
Timișoreanul Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, a vizitat de mai multe ori şantierul centurii şi a pus presiune pe constructori. A amenințat constructorul cu penalizări, a lansat și avertismentul cu “cartonaș galben”: cei de la Tirrena Scavi tot nu s-au pus pe lucru serios.
Centura de 26 de kilometri trebuia să fie gata până la finalul anului 2022, dar s-a acceptat o întârziere de încă un an, până în decembrie 2023.
„Având în vedere slaba mobilizare și incapacitatea financiară a constructorului italian de a continua proiectele pe care le derulează, managementul CNAIR a luat decizia de a rezilia contractele încheiate cu acest antreprenor. Precizăm că la construcția Variantei de Ocolire Timișoara Sud sunt întârzieri majore în raport cu termenul de finalizare. Termenul contractual al acestui obiectiv a fost depășit cu mult, iar mobilizarea pe șantier a fost deficitară pe tot parcursul anului 2022, ajungând la un stadiu fizic de doar 58,26 la sută”, a anunțat Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, după rezilierea contractului cu Tirena.