De ce sunt ținute în depou șase tramvaie noi de două milioane de euro bucata în timp ce garnituri de 50 de ani ies pe traseu
0Printr-un proiect european, Timișoara a cumpărat 21 de tramvaie produse de firma turcă Bozankaya. Toate cele 21 de tramvaie Bozankaya, care au costat aproximativ două milioane de euro bucata, au ajuns la Timișoara, dar nu toate sunt scoase pe traseu.

Potrivit oficialilor Societății de Transport Public Timișoara, doar 15 din cele 21 de tramvaie noi sunt puse în circulație. În acest timp, pe străzile orașului, încă circulă vechile tramvaie nemțești, produse în urmă cu aproape 50 de ani și donate Timișoarei în mandatul primarului Gheorghe Ciuhandu.
Explicațiile oficiale
Potrivit
purtătorului de cuvânt al Societății de Transport Public Timișoara, Cosmin
Bradu, în Timișoara circulă în total 35 de tramvaie.
„Astăzi sunt 35 de
tramvaie pe toate traseele, dintre care 15 Bozankaya, 10 Armonia (n.r. tramvaie
vechi modernizate în timpul primarului Robu) și 10 vechi. Tramvaiele vechi vor
fi înlocuite cu cele noi treptat, în prezent neputând fi folosite tramvaiele
noi pe toate traseele, din cauza lucrărilor la infrastructură de pe bulevardul
Cetății, Calea Bogdăneștilor și Calea Stan Vidrighin”, a transmis purtătorul de
cuvânt al STPT.
Tramvaiele vechi vor mai circula mult și bine
Potrivit
viceprimarului Ruben Lațcău, lucrările pe Calea Bogdăneștilor, Stan Vidrighin
și Cetății, acolo unde se realizează ample lucrări de modernizare, vor fi gata
cel mai devreme în primăvara anului viitor.
Potrivit lui Lațcău, vechile
tramvaie nemțești vor circula în Timișoara și după ce toate tramvaiele
Bozankaya vor fi scoase pe traseu pentru că în unele zone, așa cum este linia
7, calea de rulare nu a fost modernizată și nu „suportă” noul tramvai
Bozankaya.
Printr-o finanțare europeană de aproximativ 75
de milioane de euro, bani din PNRR la Timișoara ar trebui să mai ajungă în anii
următori 30 de autobuze electrice, 33 de troleibuze cu motor electric și
17 tramvaie noi.