Românul căutat de Google după ce a creat o super-aplicaţie. Ce este „Cultura Generală 2016“, jocul care-i pune în dificultate pe cei mai inteligenţi oameni

0
0

La doar 25 de ani, un tânăr din Satu Mare a reuşit să le atragă atenţia celor de la Google datorită faptului că a gândit o aplicaţie care îi incurajează pe utilizatori să îşi testeze cultura generală. Nu este singurul lui proiect, Bogdan Tincu a lansat de curând un joc 3D şi 2D, iar acum lucrează cu partenerul lui din Boston la dezvoltarea lor.

A studiat jurnalismul la Cluj-Napoca, însă în timpul facultăţii nu s-a limitat doar la a merge la cursuri. Bogdan Tincu a participat în timpul studenţiei la mai multe schimburi de experienţă în Spania şi Belgia unde s-a implicat în diferite proiecte. Aşa i s-a lansat provocarea de a lucra la o aplicaţie care avea să vină în sprijinul jurnaliştilor. 

"În 2011 am fost invitaţi un grup de studenţi de la facultate la Comisia Europeană. Acolo ni s-a propus să facem un proiect care să aducă ceva nou actului jurnalistic. Am decis atunci toţi cinci să facem un nou «mini-trust» de presă care să aibă presă scrisa, online, radio şi tv. Toate acestea pentru a-i ajuta pe viitorii jurnalişti. Interesant e că eu am fost numit să mă ocup de aplicaţie. Pe toate durata facultăţii mele la Cluj, am făcut un curs de informatică şi dezvoltare IT. De acolo am început să dezvolt propriile site-uri la inceput, apoi sisteme de site-uri apoi mici aplicaţii care nu făceau mai nimic. Adică, una dintre ele era  ca un fel de jurnal propriu al utilizatorului. Aveai o foaie albă cu titlul sus jurnal. Dar acesta a fost doar începutul", povesteşte Bogdan. 

De aici şi până la a face o pasiune din asta nu a fost cale lungă. Tânărul sătmărean, preocupat mereu de a descoperi lucruri noi şi inovatoare, a creat de curând o aplicaţie prin care utilizatorul îşi poate testa cultura generală. Aplicaţia online a fost apreciată de cei de la Google care i-au propus acestuia o colaborare.

"Ideea aplicaţiei «Cultura Generală 2016» mi-a venit după ce anul trecut în aprilie am fost în Spania şi am văzut pe ceva post al televiziunii locale din Madrid, o reclamă la o aplicaţie menită să promoveze Spania. Adică, orice turist putea descarca aplicaţia, să aleagă locul unde este şi să facă testul, practic să citească informaţii despre acel loc. Astfel, locul rămânea în mintea omului şi poate îi dădea motive pentru care să viziteze regiunea. Totuşi, aplicaţia mea nu face tocmai asta, în ea găsiţi întrebări din multe domenii. În fiecare săptămână se adaugă sute de întrebări şi noi domenii. De aceea, nu putem da un număr fix de câte întrebări sau domenii avem. Am considerat că românii sunt oameni curioşi şi inteligenţi, care vor să afle mai multe despre ei şi lumea care îi înconjoară, contrar a ceea ce televizorul vrea să facă din ei în ultimii ani", explică tânărul.

Remarcat de cei de la Google  

Numărul mare de utilizatori, dar şi potenţialul ei de a putea fi implementată în diferite ţări au făcut ca reprezentanţii Google să remarce aplicaţia. Sătmăreanul a primit vestea cu mare bucurie, mai ales când a auzit că ideea lui poate fi implementată cu succes şi în afara ţării.

"Google sprijină şi încurajează multiculturalitatea. Adică, dacă ar putea, ar cere developerilor să traducă toate aplicaţiile în limbile celor 190 de ţări şi teritorii în care este prezent, pentru ca toata lumea să se poată juca sau să beneficieze de aplicaţiile de pe Play Store. Pe noi ne-au contactat cei de la Google, tocmai pentru a face o aplicaţie în spaniolă, chineză, engleză şi germană. În acest sens, în august, vom merge în Dublin la o conferinţă şi o întâlnire cu cei de acolo pe această temă. Aplicaţia este gratuită şi aşa va rămâne pentru că nu vrem ca cineva să fie privat de un act cultural din cauza banilor. Cred ca alt element care îi atrage pe oameni este că aplicaţia se actualizează în timp real. Adică dacă acum am pus zece întrebări în aplicaţie, în câteva secunde oricare din cei peste 11.000 de utilizatori actuali a aplicaţiei le vede", spune inventatorul aplicaţiei. 

Pe lângă acest proiect, tânărul se ocupă în prezent cu sisteme de site-uri web şi cu platforme online.

"Lucrez la un lanţ de site-uri, cam 100, la care sunt administrator şi călătoresc des între România şi Anglia pentru că de acolo vin cei mai mulţi oameni care investesc în IT. Lucrez la două aplicaţii, eu şi partenerul meu din Boston (USA), şi chiar am lansat de curând un joc 3D şi unul 2D, acum lucrăm la dezvoltarea lor, adică să adăugăm nivele, să îmbunătăţim grafica, interacţiunea cu utilizatorul şi dacă se poate, se le şi promovăm. Toate acestea sunt gratuite", subliniază Bogdan Tincu.

Lumea aplicaţiilor online  

Cei tineri au posibilitatea de a se dezvolta într-o lume la un click distanţă, iar trendul se pare că nu i/a prins doar pe cei până în 30 de ani, ci şi pe cei trecuţi de 50 de ani. De la a face cumpărăturile online, până la plata facturilor, calcularea indicelui de masă corporală, alegerea alimentelor într-o dietă şi până la aplicaţii care vin în sprijinul administraţiilor publice, precum  aplicaţii prin care se facilitează achiziţionarea unui bilet pe mijloacele de transport. Toate sunt exemple clare care arată că aceste aplicaţii pe care acum câţiva ani le consideram de domeniul SF-ului ajung să construiască viitorul generaţiilro viitoare şi îşi pun amprenta şi asupra prezentului nostru.

"În prezent, lumea se învârte în jurul internetului. Internet care pentru mulţi înseamnă Google, apoi aplicaţiile lor, a developerilor din întreaga lume sau a celor de la Apple. Cred că lumea începe să înţeleagă necesitatea multor aplicaţii online şi sper să o facă spre beneficiul lor. Politicile Google sau Apple sunt foarte stricte în acest sens, iar o aplicaţie care poate dăuna sau vine cu un conţinut inadecvat este ştearsă în câteva ore. Românii sunt pe drumul cel bun, adică suntem în top 30 în lume, cei mai mari consumatori de aplicaţii mobile. Eu zic că este destul de bine. Dintre acestea peste 60% sunt jocuri, iar restul aplicaţii care ne ajută efectiv, utile. Eu cred în români şi în capacitatea lor de a asimila aplicaţii de calitate şi utile", spune sătmăreanul. 

Chiar dacă a avut posibilitatea de a călătorii şi a vedea cum gândesc foarte mulţi europeni din domeniul IT şi nu numai, sătmăreanul spune că nu ar râmâne niciodată să lucreze pentru o companie în străinătate şi crede mult în potenţialul de dezvoltare al domeniul IT şi în România. 

"Nu aş rămâne niciodată într-o ţară străină să lucrez acolo dacă aş putea face asta şi în Romania. Totuşi vorbim de online, internet. Pot lucra şi de pe o plajă din Las Vegas sau de la Polul Sud, la fel cum o fac din Romania sau Spania sau orice altă ţară cu acces la internet liber. Totuşi, de fiecare dată când plec undeva mi se face dor de Romania şi atâta timp cât îmi pot face treaba şi să trăiesc decent şi cum îmi place mie, mă voi întoarce. Nu aş lucra pentru nimeni în IT, e ca şi cum aş vinde prea ieftin ceva cuiva, iar apoi mi-ar părea rău. Îmi cunosc limitele, am idei, iar dacă, cum ziceam, şi mai cred în ele, nu cred că opţiunea unui servici pentru o multinaţională este indicată pentru mine", încheie tânărul IT-ist.

Vă mai recomandăm:

Aplicaţia care vrea să facă lumea mai bună porneşte din România

Orădenii îşi pot comanda mâncarea cu un simplu click, după ce 16 restaurante au intrat în aplicaţia hipMenu

Satu Mare


Ultimele știri
Cele mai citite

Partenerii noștri