Restricții pe un pod vechi de mai bine de un secol, peste Olt, din care se desprind bucăți FOTO

0
Publicat:

Vâlcea este legată de județul Olt printr-un pod peste râul Olt vechi de peste 100 de ani. Acesta a început să se dezintegreze din 8 martie, pe zeci de metri, ceea ce a dus la o serie de restricții rutiere.

Podul rutier Drăgășani peste Olt legătura dintre județele Vâlcea și Olt Foto DRDP Craiova
Podul rutier Drăgășani peste Olt legătura dintre județele Vâlcea și Olt Foto DRDP Craiova

Pasarela pietonală a podului peste Olt, de pe sensul Drăgășani (Vâlcea) – Poganu (sat din comuna Verguleasa - Olt), s-a desprins pe 30 de metri. Bucățile de trotuar au căzut în albia râului.

Primele măsuri luate, la km 119 + 236 m al DN 67B, din a cărui structură face parte și acest pod peste Olt, au fost de delimitare a zonei și de restricționare a traficului pe o lungime de 50 de metri (galeria foto), pe care s-a decis circulația alternativă, pe un singur sens de mers. Totodată, a fost instituită semnalizarea rutieră corespunzătoare prin indicatoare rutiere și balize luminoase.   

Ulterior, în urma evaluării unei comisii tehnice, realizată joi, 9 martie, la fața locului, s-a hotărât să fie impuse noi restricții rutiere: de viteză (20 km/h), de tonaj (sub 7,5 tone) și pietonale.  Ca variantă de ocolire pentru traficul greu a fost stabilit tronsonul DN 64 - DJ 677F - DJ 678 - DN 67B.

Pasarela pietonală a început să se desprindă de pod

Nu s-a dărâmat podul, ci niște confecții de beton care se atașează podului pentru a se crea trotuarul. Acelea s-au desprins. Podul face parte din DN67B care este într-un proiect de reabilitare cu o întreagă poveste. Din 2010 nu s-a făcut nimic”, a recunoscut purtătorul de cuvânt al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Craiova, Cristian Tudor, pentru „Adevărul”.  

Licitația la care a făcut referire reprezentantul DRDP Craiova este de fapt o veche poveste cu cântec legată de reabilitarea a nu mai puțin de 188 de kilometri de drum național - DN 67B, care includea și podul rutier Drăgășani peste Olt. S-a ajuns de două ori în instanță, pentru acest proiect în ultimii 13 ani, dar situația nu s-au rezolvat nici până în ziua de astăzi.

Pietonii nu mai au voie pe trotuar: „Vor putea circula pe marginea drumului”

În urma evenimentului din data de 08 martie, în care consola trotuar a podului de pe DN 67B, km 119+236 ce traversează râul Olt, s-a desprins pe o lungime de 25 de metri, s-a constituit o comisie de constatare și instituire a măsurilor restrictive pentru siguranța rutieră și a participanților la trafic”, s-a anunțat printr-un comunicat al DRDP Craiova.

Comisia tehnică a fost în teren joi, 9 februarie și a decis interzicerea traficului pietonal pe întreaga lungime a podului și a autovehiculelor cu masa totală maximă admisă mai mare de 7,5 tone. De asemenea s-a introdus restricția de viteză la maximum 20 km/h, și s-a hotărât reducerea lățimii benzilor de circulație la 2,75 m în zona afectată. Podul va avea bariere la capetele de acces, vor fi amplasați butoni luminoși și montate indicatoare pentru restricția circulației. 

Dată fiind restricționarea totală a traficului pietonal am solicitat lămuriri și am aflat că: „Nu se va mai permite accesul pe trotuar pentru că există riscul în continuare al desprinderii consolelor. Oricum traficul pietonal este foarte mic în zonă. Practic o să poată să meargă pe marginea drumului”.

Istoria zbuciumată a unui pod construit în urmă cu mai bine de un secol

Podul rutier de la Drăgășani a fost bombardat în timpul Primului Război Mondial, în 1916, la fel ca cel din Slatina. Ultima lui restaurare masivă s-a realizat în 1964 când a fost lărgit de la cinci - șase metri, la 11 metri. 

De atunci, pe toată suprafața podului rutier peste Olt, de la Drăgășani, de aproximativ 400 de metri lungime, nu s-au mai făcut decât lucrări de întreținere curentă. 

După aproximativ jumătate de secol de la ultima sa modernizare, trotuarul a început să se dezintegreze și, cel mai probabil, degradarea va continua.

Din cauza problemelor juridice, legislative și birocratice, legate de proiectul de reabilitare al DN 67B, nu se va putea realiza nici o lucrare, nici măcar pentru rezolvarea problemelor apărute în structura podului peste Olt.

Râmnicu Vâlcea



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite