3,5 milioane/km pentru modernizarea unei variante de ocolire a DN7 / E81. Adio, Centura Vâlcii VIDEO

0
Publicat:

Doi ani pentru modernizarea a aproximativ 12 kilometri de drum, atât au anunțat autoritățile că va dura investiția într-o variantă de ocolire a DN7 / E81 pe porțiunea dintre Râmnicu Vâlcea și Călimănești.

Deși s-a tot vorbit în ultimii ani despre o Centură a Vâlcii, acum autoritățile județene s-au răzgândit și vor să modernizeze un drum deja existent. Este vorba despre o rută paralelă cu Oltul și drumul național / european.

DJ 703L se află pe malul estic al Oltului, în timp ce DN7 este pe malul vestic, în zona menționată. Investiția se va derula prin Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, fiind semnate deja actele pentru obținerea fondurilor. Este vorba despre 42,3 milioane de lei (8,6 milioane de euro) cu care se va reabilita doar parțial tronsonul dintre reședința de județ și stațiunea balneară de pe malul Oltului.

Pentru că secțiunea totală de aproximativ 20 de kilometri este alcătuită din două bucăți de drumuri județene. Reabilitarea vizează doar 12 km de drum cuprins între Fedeleșoiu – Dăești și Jiblea – Călimănești. De aici se străbate o porțiune din alt drum județean, deja modernizat (DJ 703G), pentru a ajunge pe Centura stațiunii Călimănești - DN 7CC. Tot din DJ 703 G, pornește și TransPerișani - o alternativă de ocolire a Defileulului Oltului

Kilometrul de drum va costa pe acest tronson 715.000 de euro / 3,5 milioane de lei.

Alternativa de ocolire a DN7 Valea Oltului dintre Râmnicu Vâlcea și Călimănești Foto YouTube
Alternativa de ocolire a DN7 Valea Oltului dintre Râmnicu Vâlcea și Călimănești Foto YouTube

„Centura Vâlcii nu-și mai justifică necesitatea”

În video atașat este surprins din dronă DJ 703 L, tronsonul dintre Râmnicu Vâlcea și Călimănești.

Din discuția cu administratorul județului Vâlcea, Adrian Mihăilă, a reieșit că odată cu această modernizare drum județean -DJ 703L, ocolire DN7, se renunță la ideea de Centura Vâlcii gândită ca un drum separat construit de la zero între Râmnic și Călimănești: „Nu-și mai justifică necesitatea în acest context”.

A doua porțiune din acest traseu de ocolire - DJ 703F - se află pe raza municipiului Râmnicu Vâlcea.

O porțiune din varianta de ocolire, interzisă traficului greu

„Până nu se va moderniza și această porțiune (DJ 703F), nu se va renunța la interdicția impusă de Primăria Râmnicului privind tranzitul greu pe această secțiune. Căutăm și pentru această porțiune finanțare”, a confirmat pentru „Adevărul” administratorul Adrian Mihăilă, referindu-se la decizia Municipalității de a nu mai permite camioanelor să ocolească pe acest drum, ori de câte ori sunt probleme pe Valea Oltului, pentru că structura drumului nu permite traficul greu. În acest sens s-au amplasat limitatoare de înălțime, motiv pentru care se și produc deseori incidente.

Nu s-au putut reface în schimb întregul traseu dintre cele două orașe, după cum a mai explicat aceeași sursă, întrucât nu au existat suficiente fonduri. Finanțarea obținută a avut în vedere o altă investiție prioritară - fostul DN 7D - dar despre acesta vom oferi detalii într-o altă ediție. 

Traficul greu  mutat pe alternativa DN7 Vâlcea, până la terminarea A1 Sibiu-Pitești

„Deocamdată noi modernizăm partea dintre Dăești și Jiblea pentru a o lega de Centura ocolitoare a Călimăneștiului, practic 12 km din cei 20 - cât sunt în total între Râmnicu Vâlcea și stațiunea balneară. Având în vedere că se va face și Autostrada Sibiu – Pitești, noi anticipăm că tot traficul greu se va muta la finele acestui deceniu pe A1. Până atunci, varianta de ocolire va fi folosită deocamdată de traficul ușor și când se va moderniza și ultima porțiune și de cel greu, adică cel puțin vreo trei ani”, a mai precizat administratorul județului.

Tronsoanele dintre Râmnic și Călimănești - stânga DN7 și dreapta - varianta de ocolire Google Maps
Tronsoanele dintre Râmnic și Călimănești - stânga DN7 și dreapta - varianta de ocolire Google Maps

Odată cu finalizarea reabilitării și modernizării întregului tronson dintre cele două orașe amintite, alternativa de ocolire a DN7 va fi disponibilă și pentru traficul greu.

Pe DN7 Valea Oltului, între Râmnic și Călimănești, există câteva zone nevralgice pe care se produc destul de des accidente rutiere, în ciuda măsurilor care au fost luate până acum: cum ar fi delimitatoarele de sensuri. Din acest motiv circulația este deseori sugrumată. Iar tronsonul de pe malul estic al Oltului se dorește a fi o alternativă la acest traseu, mai ales în astfel de situații.

Râmnicu Vâlcea



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite