Lacul Săuleşti, secat de şantierul pentru noua magistrală feroviară din vestul României, revine la viaţă VIDEO
0Lacul Săuleşti, asanat aproape complet în ultimii ani, în timpul lucrărilor la noua magistrală feroviară Simeria - Arad, ocupă din nou terenul care se transformase într-o păşune.
Lacul Săuleşti din vecinătatea oraşelor Simeria şi Deva, secat aproape complet în ultimii ani, în timpul lucrărilor la noua magistrală feroviară Simeria – Arad (KM 614), revine „la viaţă”.
Balta Săuleşti a fost unul dintre locurile preferate ale pescarilor hunedoreni, însă în ultimii ani o parte din suprafaţa ei a fost ocupată de şantierul feroviar întins pe mai multe hectare.
VIDEO - ŞANTIERUL DE LA SĂULEŞTI
Apele sale s-au întins tot mai mult peste terenul transformat în păşune după asanarea parţială a lacului, iar păsările sălbatice au revenit pe luciul acestuia.
Lacul Cinciş, învăluit în gheaţă. Uriaşul patinoar din Hunedoara creat de forţele naturii VIDEO
Balta Săuleşti. ADEVĂRUL
La Săuleşti, unde magistrala feroviară din vestul României se intersectează cu calea ferată Hunedoara – Simeria, a fost construit un pod feroviar pe linia secundară, care traversează ruta de mare viteză şi au fost reamenajate podurile căii ferate Simeria – Arad.
Balta de la Săuleşti şi şantierul feroviar VIDEO: ADEVĂRUL
O parte a terenului a fost ocupată de şantierul feroviar. Restul întinderii a devenit o păşune, pe care din loc în loc au rămas pâlcuri de stuf.
Balta Săuleşti. Foto: Daniel Guţă ADEVĂRUL
Lucrările derulate în zonă au început în 2017 sunt cuprinse în proiectul de modernizare a sectorului ferovia Simeria – Gurasada, în lungime de 40,8 kilometri, este construit de Asocierea FCC – Astaldi – Contratas y Ventas.
Contractul în valoare de 2,63 miliarde de lei a fost semnat la 30 august 2017, ordinul de începere al lucrărilor a fost dat în 3 octombrie 2017, iar termenul estimat de finalizare a proiectului este anul 2023.
Balta Săuleşti, în 2018. Foto: Daniel Guţă ADEVĂRUL
Contractul prevede modernizarea celor 41 de kilometri de infrastructură şi suprastructură feroviară pentru circulaţia trenurilor de călători cu viteza maximă de 160 km/h, lucrări de terasamente şi consolidări pe întreaga distanţă, construirea a 17 poduri, dintre care cele trei peste râul Mureş, restaurarea staţiilor de cale ferată şi alte lucrări de infrastructură feroviară.
În 2018, balta era complet secată.
Lotul Simeria – Gurasada face parte din Tronsonul Km 614 – Simeria noua magistrală feroviară de peste 140 de kilometri aflată în şantier în vestul ţării, a cărei finalizare a fost estimată în 2022. Magistrala va cuprinde 60 de kilometri de traseu nou şi nouă poduri peste râul Mureş.
Vă recomandăm să citiţi şi:
Tunelurile magistralei feroviare de mare viteză, avans în ritm de melc. Imagini de pe şantier VIDEO