Peste 25.000 de tone de azotat de amoniu sunt stocate în Portul Constanţa

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Portul Constanţa FOTO CNAPMC
Portul Constanţa FOTO CNAPMC

În evidenţele CN Administraţia Porturilor Maritime S.A. Constanţa există 5 operatori care efectuează operaţiuni de încărcare/descărcare şi depozitare temporară a azotatului de amoniu.

Toţi operatorii care manipulează mărfuri periculoase în portul Constanţa, categorie în care se încadrează şi azotatul de amoniu, au obligaţia întocmirii unui plan de măsuri de securitate aprobat de ISU privind manipularea, depozitarea şi transportul acestor tipuri de mărfuri, conform unui comunicat de presă al companiei.

Azotatul de amoniu este folosit preponderent în industria producerii de îngrăşăminte chimice, iar depozitarea se face în condiţii speciale ferit de foc, în cantităţi limitate în funcţie de concentraţia de azot, culoare de acces între stive, ferit de materiale incompatibile (combustibili, lubrifianţi, pulberi metalice).

În prezent, avem în evidenţele CN Administraţia Porturilor Maritime S.A. Constanţa 5 operatori care efectuează operaţiuni de încărcare/descărcare şi depozitare temporară a acestui tip de marfă.

Acest tip de marfă este stocat în magazii specializate certificate în acest sens de ISU. Astăzi, 13 august 2020, sunt stocate 25.952 tone azotat de amoniu în portul Constanţa, astfel:  4.908 tone de azotat de amoniu sunt depozitate în magazii certificate la Schenker (Constanţa Sud), urmând sa plece în următoarele 2 săptămâni în tranzit în Ungaria; 17.521 tone de azotat de amoniu sunt depozitate în magazii certificate la Chimpex (în zona de nord a portului Constanţa); 3.523 tone de azotat de amoniu sunt depozitate la Midia Internaţional (în zona Midia a portului Constanţa).

De la începutul anului până în prezent, s-au operat în portul Constanţa 87.292 tone azotat de amoniu la navele maritime şi fluviale, o cantitate normală şi medie în raport cu cantităţile operate în ultimii 5 ani. Toţi operatorii ce au operat acest tip de marfă îndeplinesc condiţiile de siguranţă impuse, conform ISU. Ultima navă cu azotat de amoniu a fost operată în data de 17 iulie 2020. 

CN APM are proceduri de monitorizare şi control a operaţiunilor cu mărfuri periculoase, precum şi personal instruit care efectuează inspecţii în terminale, asigurându-se astfel de respectarea tuturor normelor în vigoare.

Vă mai recomandăm:

România trimite înapoi gunoaiele britanicilor. Alte 7 containere descoperite în Portul Agigea

Deşeurile din Marea Britanie continuă să sosească în România. 26 de containere descoperite până acum

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite