Încă un incident la Pasajul Unirii. Iluminatul, sistat pentru înlocuirea unor componente electrice deteriorate

0
Publicat:
Ultima actualizare:

 Iluminatul în interiorul Pasajului Unirii a fost sistat pentru înlocuirea unor componente electrice deteriorate şi va fi repornit, luni dimineaţa, potrivit unui comunicat al Primăriei Sectorului 4.

Iluminatul a fost oprit în Pasajul Unirii FOTO Mediafax (arhiva)
Iluminatul a fost oprit în Pasajul Unirii FOTO Mediafax (arhiva)

Deteriorarea componentelor electrice a fost constatată ca urmare a unor lucrări de mentenanţă programate la nivelul Pasajului Unirii şi s-a decis înlocuirea de urgenţă a acestora, ca atare s-a oprit iluminatul în interiorul tunelului rutier, relatează Agerpres.

Sistemul de iluminat va fi repornit, cel mai târziu, în jurul orei 5,00, astfel încât traficul rutier să se desfăşoare în condiţii de siguranţă, anunţă duminică reprezentanţii primăriei.   

Mai multe incidente au fost înregistrate la Pasajul Unirii, după renovare. Cel mai grav a avut loc în luna decembrie, când un autocar cu 47 de turiști greci la bord a acroşat poarta de gabarit a Pasajului Unirii. Un bărbat şi-a pierdut viaţa şi 22 de oameni au fost răniți în acest accident. Cel mai recent, un camion care depăşea limita de înălţine maximă admisă a rămas blocat în pasaj, pe 12 ianuarie.

Caracteristicile Pasajului Unirii, dar și unele condiții de trafic pot duce la accidente care blochează traficul în subteran, susțin experții. Pe 13 ianuarie, încă un camion a rămas înfipt în interiorul pasajului abia reabilitat. 

Opt accident în câteva luni

După ce un camion s-a blocat în Pasajul Unirii, s-a ajuns la opt accidente de acest fel de la reabilitarea lucrării subterane care s-a realizat în cursul anului trecut, iar experții susțin că „aglomerarea” acestor incidente într-un timp atât de scurt ridică o serie de semne de întrebare.

Concret, cu toate că, după primele accidente de acest fel, specialiștii Inspectoratului de Stat în Construcții (ISC) au comunicat că la reabilitare s-au respectat „legislația în vigoare, proiectul tehnic, precum și recomandările dispuse de expertul tehnic în vederea punerii în siguranță și reabilitării Pasajului Unirii”, unii specialiști susțin că marjele în care s-au realizat lucrările vin cu niște riscuri.

În primul rând, s-a aplicat un tavan fals, iar înălțimea minimă a pasajului s-a redus de la 3,8 metri la 3,7 metri. Aparent, această înălțime pare suficientă pentru trecerea unor mașini cu înălțimea maximă de 3,5 metri, dar în realitate lucrurile trebuie nuanțate. La montarea porților de gabarit de 3,5 metri s-a luat în calcul înălțimea statică a autovehiculelor și nu cea dinamică, din trafic. Aceasta diferă în funcție de gradul de încărcare al mașinilor, dar este influențată mai ales de modul în care este conformat și întreținut drumul din pasaj. Iar la acest capitol, Pasajul Unirii, care a fost realizat „pe repede-nainte” la ordinul lui Ceaușescu, nu este tocmai un exemplu. Obligați de construcțiile subterane din zonă, inginerii vremii au fost nevoiți să realizeze o cale de rulare „vălurită” pentru a putea evita tunelul și stația de metrou, dar și caseta Dâmboviței care traversează Piața Unirii. Chiar dacă trec de poarta de gabarit de 3,5 metri și deci au o înălțime corespunzătoare, la trecerea acelor „valuri”, mașinile mai puțin încărcate care circulă cu anumite viteze încep să „ţopăie”, iar urmarea imediată este lovirea tavanului Pasajului Unirii.

Accidente pe bandă

Reamintim că la redeschiderea Pasajului Unirii, la începutul lunii septembrie 2022, mai multe vehicule de mari dimensiuni au rămas blocate, fie în poarta gabaritică, fie în tunelul rutier. În primele două zile de la inaugurare, două autocare s-au blocat în indicatorul pus înainte de intrarea în Pasajul Unirii și care arată și verifică înălțimea maxim admisă.

Pe de altă parte, pe 8 septembrie, Pasajul Unirii, proaspăt reabilitat de Primăria Sectorului 4, a fost blocat de un TIR care a acroșat limitatorul de înălțime.

Două zile mai târziu, pe 10 septembrie, al patrulea incident s-a produs după ce un autocar care efectua o cursă specială, la bordul căruia se aflau 26 de copii, a rămas blocat în limitatorul de înălțime la Pasajul Unirii, din Capitală.

Apoi, pe 21 septembrie, un camion a rămas blocat în Pasajul Unirii din Bucureşti, după ce şoferul a ignorat limitatorul de înălţime şi a forţat trecerea prin tunel, astfel că plafonul a fost deteriorat.

După încă o lună, pe 20 octombrie, un nou autocar a rămas blocat la intrare, deoarece șoferul nu a respectat limita de înălțime. Era al șaselea incident de acest fel.

În fine, pe 23 decembrie, o persoană a murit, iar alte 21 de persoane au fost rănite după ce un autocar cu aproape 50 de turiști greci a intrat în limitatorul de înălțime de la Pasajul Unirii din Capitală.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite